38 או לא להיות: האם ניתן למצוא ג'ינס במידה 42 לנערות?. צילום: נועה ריינה

38 או לא להיות: האם ניתן למצוא ג'ינס במידה 42 לנערות?

בעקבות פרשת אתי רוטר, ומחאת קבוצת הפייסבוק "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42", אנחנו יצאנו לבדוק מהצד שלנו, האם נערה יכולה למצוא ג'ינס במידה 42? מדדנו 9 זוגות ג'ינסים וגילנו שהמידות משתנות מחנות לחנות. וכמובן, איך היה הג'ינס בקסטרו? בדקנו ומצאנו

לי קופר - Lee Cooper

לי קופר ממתגים את עצמם בעיקר בגלל הג'ינסים שלהם, במכוון לקהל יעד של נערים ונערות. את המידה 42 היה ניתן למצוא בחנות, אבל מידה אחת מעל, זה כבר הרבה יותר קשה. את המכנסיים שמציגים לא בערימות, אלא כדי לראות את הקולקציה, מציגים במידות 36-38, כבר אז הם רומזים שאין מקום ל-42.  לאחר שהצלחתי למצוא בחנות מידה 42, ולא היה את אותו הדגם גם ב-44, המכנס אפילו לא קרוב ללהיסגר והייתה לו הרגשה של מכנס במידה 38.

forever 21 - פוראבר 21

ישנו משפט שאומרים על רוב רשתות האופנה הגדולות ש"מכנס זול - הוא יותר קטן" אותו בהחלט ממישו "פוראבר 21"  - כשלקחתי ג'ינס במבצע במידה 42 הוא לא הצליח אפילו לעלות לי על כף הרגל, כשהתקדמתי לקולקציה החדשה והיקרה יותר איבדתי את אמונתי במידה 42 ולקחתי 44, המכנס במידה 44 עלה, אבל גם זה בלחץ כבד על הריצ'רץ'.   

TNT

ב-TNT נרשמה הצלחה, מכנס ה-42 עלה על גזרתי בצורה מדיוקת, למרות שאת רוב הדגמים שהם הציגו לראווה היו במידות קטנות, כשביקשתי מהמוכר הוא היה צריך ללכת ולהביא לי, ולא לשלוף בישירות - לכן כל הכבוד על האמינות במידות, אבל אם כבר אתם מדיוקים, תחצינו את זה בכל ערמת ג'ינסים.

Fox - פוקס

פוקס משווקים את החברה שלהם בעיקר במוטו של בגדים לכולם, ללא אפלייה והם אכן עמדו במוטו שלהם. גם בפוקס נרשמה הצלחה במידה. הג'ינס במידה 42 עלה בצורה קלה ומדויקת, בנוסף היה ניתן למצוא מעל מידה 40 כמעט בכל דגם בזריזות ובקלות. 

H&M 

בשביל חברה המונית, אני באתי בדעה קדומה של "בטח אצטרך לקחת גם מידה 46" - אבל הופתעתי. את הג'ינס במידה היה ניתן לאתר בקלות, והג'ינס עלה עליי ללא מאמץ, וישב בצורה מושלמת על הגוף, בלי שום אפילו מאמץ ללבוש את הג'ינס על גופי.

Zara - זארה

בזארה לא היה פשוט הגיון במידות. ברגע שהגעתי למחלקת הנשים הצלחתי למצוא בקלות מידה 42, בלי שום עכבות, והג'ינס? התאים לגזרה שלי, אבל אני בתור נערה רציתי לקנות במחלקת ה-TRF, מחלקת הנוער של זארה. ברגע שהגעתי למחלקת ה-TRF, היה סיוט לנסות למצוא בכלל מידה 42, וכשמצאתי המכנס אפילו לא היה קרוב להיסגר עד כדי גיחוך. איפה ההגיון בשני זוגות ג'ינסים שונים, מאותה החנות, באותה המידה, יושבים בצורה שונה על אותו הגוף?

Castro 

כמה היה מדובר על הפרשה ש"אין מקום לנשים במידה 44/42 בקסטרו", בסופו של דבר, זאת החנות שהג'ינס שלה במידה 42 היה מדויק. נכון, בקולקציות הישנות היה קשה יותר למצוא ג'ינסים במידה 42, וכן היה ניתן להרגיש משנים קודמות במידות, אבל בכל זאת בקולקציות החדשות היה ניתן למצוא בקלות ללא מאמץ את הג'ינס האופנתיים במידה 42, והם באמת היו במידה 42 לעומת החנויות האחרות. 

לסיכום 

אין חנות שלא היה ניתן למצוא את מידה 42 בחנות שלה, אבל אז עלתה השאלה "האם ה-42 הוא באמת 42?", חלק מהחנויות כמו לי קופר ופוראבר 21 הקטינו את המכנסיים שלהם בכמה מידות ופשוט גרמו למסר לנערות של אתן שמנות מידי לחנות שלנו. עוד מסקנה שעלתה מכך, זה שרוב הדגמים המיוצרים לקהל היעד של הנערות היה קשה למצוא מידה 42, ואם מצאנו אז היא הייתה מוקטנת כמו בזארה. הגיע הזמן להתעורר ולהבין שלא רק נשים נמצאות במידה 42, אלא גם נערות, וזה ממש לא אומר שהן לא "נורמליות" ולא בריאות. 

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

 

תגובות