מבט צעיר לשבוע האופנה: אורי מינקובסקי בת ה-14 מעצבת. צילום: יחסי ציבור

מבט צעיר לשבוע האופנה: אורי מינקובסקי בת ה-14 מעצבת

אורי מינקובסקי הולכת להציג מחר בתצוגה של אבא שלה, ירון מינקובסקי, את קולקציית הביכורים שהיא עיצבה. אורי שכבר מגיל קטן מקבלת השראה מאבא שלה עוקפות אותו בסיבוב עם חיים שרק נושמים אופנה. רגע לפני התצוגה תפסנו אותה לשיחה "יש הרבה מאוד ציפיות לקראת האירוע. אני מאוד מאוד שמחה ומתרגשת, זה מרגיש לי כמו בת מצווה שנייה"

אורי מינקובסקי, בתו של ירון מינקובסקי מעצב האופנה, היא המעצבת הצעירה ביותר בארץ שהולכת בגיל 14 לעלות להופעת ביכורים גרנדיוזית של הקולקצייה שלה בתצוגה של אביה מחר (ג') בשבוע האופנה גינדי. בראיון גילינו שמינקובסקי היא נערה בוגרת, בטוחה בעצמה, מנהלת אינסטגרם ואתר סופר אופנתיים ובהחלט בעלת כוונות ממוקדות עם חלומות ענקיים שהיא שואפת להגשים "אני פשוט נולדתי לתוך העולם הזה" אומרת בריאיון ומוסיפה "הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות".

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

מתי הבנת שאופנה זה התחום שקורא לך ומסקרן אותך?

"נולדתי לתוך התצוגות והאירועים. האמת, כשהייתי קטנה היום שלי היה פשוט בחנות של אבא שלי, בסטודיו למטה. ראיתי איך כל העולם הזה מתפקד, מלמעלה במכירות ועד למטה איפה שיצרו את השמלות. בעצם התחלתי את ההיכרות שלי עם האופנה בגיל מאוד מאוד קטן" מספרת לנו מינקובסקי ומוסיפה איך בעצם העיצוב עצמו התחיל "לפני שהיו לי את החוברות של הטופ מודל הייתי מציירת בעצמי את האישה שאני רוצה לצייר עליה את הבגד, ואחר כך ציירתי אותו. מאוחר יותר הגיע באמת "הטופ מודל" והתחלתי לעצב ולצייר בכמויות מטורפות ונהנתי מזה, והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות כרגע".

איך את כל כך בטוחה שזה התחום שלך כבר בגיל 14?

"כרגע התחום הזה עושה לי מאוד טוב, אני מאוד נהנת להיות חלק ממנו. כן, אני יכולה לראות את זה לגמרי בעתיד כי יש לי שאיפות. אני מאוד מאוד יצירתית ואוהבת את התחום של אופנה ואומנות, אז גם אם זה לא יהיה בעיקרון התחום של עיצוב בגדים זה יכול להיות גם אדריכלות או עיצוב פנים".

© יחסי ציבור

התצוגה והביטחון - "אין עוד דברים כמו הדברים שאני עושה"

אורי הולכת להציג את הקולקצייה שלה בשבוע האופנה הקרוב, אבל היא לא חוששת לרגע "דווקא זה שאני בת 14, ומעצבת צעירה, זה מה שנותן לי את הביטחון לעשות עוד. כי אני יודעת שאין עוד דברים כמו הדברים שאני עושה, ושהרבה רוצים לראות את המוצרים שלי" מספרת מינקובסקי. "יש הרבה מאוד ציפיות לקראת האירוע. אני מאוד מאוד שמחה ומתרגשת, זה מרגיש לי כמו בת מצווה שנייה, עם כל ההתרגשויות. מתרגשת איך יהיה, ואיך אני יהיה, ואיך יראו הדוגמניות וכן יש לי הרבה ציפיות".

אז איך הגעת דווקא לעיצובים האלה דווקא?

"אני חושבת שהעולם הזה שייך לגמרי לצעירים, אנחנו די שולטים בו, אלו שמכתיבים את האופנה בעיקרון וכשאנחנו עושים משהו כולם עושים אחרינו. זה שאנחנו צעירים מבטא את האופטימיות, את השמחה, את כל האושר הזה שמצידי בא לידי ביטוי בצבעים ובאנרגיות של הבגדים שלי. זאת הסיבה שהעיצובים שלי צבעוניים ומלאי חיים, אני חושבת לגמרי שהצעירים שולטים בתחום האופנה. היצירות שלי באות מתוך רעיונות שאני מסתכלת על עצמי, אני רואה את עצמי לובשת אותם. אני מדמיינת דמות שהולכת עם הבגד ברחוב, ומשם באים כל הרעיונות. אבל כשאני מציירת בגד אני קודם כל חושבת את זה אני ארצה ללבוש בערב, את זה לבית הספר וכך הוא בעצם נוצר".

© יחסי ציבור

לאורי יש את "הצל" של אבא שלה, ירון שנתן לה את ההזדמנות לשבוע האופנה ובעצם מגיעה אל התצוגה כ"הבת של"

"אני ממש נהנת מזה. אני לא מוצאת בזה איזה שהוא איום או משהו מפחיד, כן אני מוצאת בזה נעליים גדולות מאוד ויודעת שיש ציפייה גדולה מאוד, אבל אנחנו לא בדיוק אותו קו. אני מאוד אוהבת את מה שהוא יוצר והוא אוהב את היצירות שלי. אני לא רואה את זה כאיום, הוא באמת תומך בי והוא עוזר לי בהכל, וכשאחד מאיתנו צריך עזרה מהשני אנחנו ישר יודעים לעזור".

יש אפשרות שנראה שיתוף פעולה עם ירון בהמשך הדרך? 

"אין ספק שכנראה יהיה פרויקט משותף, בין אם זה בארץ או בחו"ל. אבל הדרכים שלנו, קוי האופנה שלנו הם די קווים מגבילים. אני יותר מדברת לנערות, לילדות של האמהות שלהן הוא מוכר את הבגדים שלו, אבל בטח אפשר למצוא".

© יחסי ציבור

אם בגיל 14 הגעת לשבוע האופנה, מה עוד השאיפות שלך?

 

"הרבה שאיפות והרבה יעדים שאני רוצה להגיע אליהם. אני רוצה שלכל ילדה יהיה בארון את המותג "OM" ושהמותג עצמו יהיה באמת מצליח בארץ ובכלל בעולם. יש הרבה הרבה שאיפות, ואני מקווה שנגיע אליהם".

© יחסי ציבור

 

 

תגובות