מהפכה: יותר דוגמניות מלאות בשבוע האופנה. Getty Images

מהפכה: יותר דוגמניות מלאות בשבוע האופנה

בצעד מבורך עולם האופנה משנה את כללי המשחק ומתחיל לכלול גם דוגמניות מלאות יותר בשבוע האופנה, כשתצוגות האופנה מתחילות להציג יותר דוגמניות בעלות דימוי גוף חיובי

אם עד כה התרגלנו לראות במסלולי התצוגות דוגמניות רזות ושדופות, תעשיית האופנה מפגינה רוחות של שינוי בשבועות האופנה אחרונים כאשר טווח הגילאים והגזרות שנראו על המסלולים של כמה מתצוגות האופנה של המותגים הגדולים ביותר היו מרעננים ומה שהכי שבה את ליבנו הייתה העובדה שסוף סוף מותגים אימצו את הגיוון במידות. בשונה מתצוגות קודמות שהייתה שבמרכזם הייתה רק דוגמנית אחת במידה גדולה שאינה במידות ה"מסורתיות" של שאר דוגמניות המסלול, במהלך שבועות האופנה האחרונים היה ניתן לראות מגוון רחב של דוגמניות מלאות.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

"אנחנו לא רוצים רק דוגמנית מלאה אחת בכל עונה, בואו פשוט ניקח בנות לתצוגות בגלל שהן פשוט דוגמניות טובות ולא בגלל הגודל שלהן" אומר ל''ווג'' גארי דקין, ראש סוכנות הדוגמנות JAG , הסוכנות שעומדת מאחורי הכוכבת הפעילה למען חיזוק דימוי גוף איסקרה לורנס.

לאט לאט ההתאמצות להכניס בנות מלאות לתצוגות הופכת לנורמה. "נראה כי מעצבים מנסים להגדיל את המידות ולהכין לוקים לגזרות לא מסורתיות. קיבלנו הרבה פניות ממעצבים שבאמת גרמו לזה לעבוד" אומרת מינה וויט, בכירה בסוכנות הדוגמנות IMG. הצורך בדוגמניות מגוונות הורגש על ידי דוגמניות כמו קנדיס הופין שהרגישה בהבדל במהלך הליהוקים "תמיד אמרתי שאם אתה רוצה לשים בנות עם קימורים בתצוגה שלך תעשה מאמץ ותכין בגדים. זה לא יכול להיות כל כך קשה נכון?" היא אמרה והוסיפה "השנה זה נראה כאילו זה לא כל כך קשה אחרי הכל. יכולתי להרגיש שיש מחויבות מצד המעצבים לייצג את כל סוגי הנשים על המסלול, מה שלא היה קודם".

כמה מדוגמניות הפלאס הסייז שצעדו על המסלולים במהלך שבועות האופנה האחרונים סיפרו למגזין "ווג" על החוויה האישית שלהן כדוגמניות מלאות שהשתתפו בתצוגות:

אשלי גרהאם למייקל קורס 

"בעונה הזו של התצוגות ניתן להבחין בתחושה אחרת לגמרי. ניתן לראות שמעצבים מתרגלים לעניין הפלאס סייז ולא דוחסים דוגמניות מלאות אל תוך מידות קטנות ,אלא יוצרים להן בגדים במידות שלהן שמראים את הקימורים הנפלאים שלהן שחובקים כל סנטימטר בגופן. מייקל קורס כבר עיצב בגדים במידות גדולות כבר זמן מה, אבל על ידי הצגתם על המסלול, הוא מראה שכל אישה צריכה להיות מיוצגת".

 

 מרקוויטה פרינג לפראבל גרונג

"כל שנה שבוע האופנה הוא יותר ויותר מקיף, אבל הפעם אני באמת יכולה לראות את ההתקדמות שנעשתה. סוף סוף הרגשתי שייכת כדוגמנית ולא רק כגימיק לתקשורת".

 

A post shared by marquitapring (@marquitapring) on

 סבינה קרלסון ל-Chromat

"הצעידה על המסלול בשבוע האופנה היא משהו שאני תמיד נהנית ממנו, עכשיו אפילו יותר כשאני יכולה להיות בגודל האמיתי שלי. אהבתי לראות יותר גיוון על המסלול, גיוון הוא ההווה והעתיד".

 

A post shared by Sabina (@thesabinakarlsson) on

סטלה דובאל ל-H&M

"אני חייבת להגיד איזה כבוד הרגשתי שהוזמנתי ללכת על המסלול של בתצוגה H&M. מאז שהייתי ילדה קטנה חלמתי ללכת על המסלול. הייתי צופה בדוגמניות חזקות מעטרות את המסלול ומחקה את הליכתן עם העקבים הענקיים של אימי. אחריי הרבה ניסיונות כושלים להתאים את עצמי לגודל הסטנדרטי להליכה על מסלול הדוגמנות, ויתרתי על החלום אך למרבה המזל תעשיית האופנה סוף סוף מתחילה להכיר בעובדה שיופי בא בכל הצורות והגדלים והוא מאפשר לי לחיות את החלום שלי בתור דוגמנית שהולכת לצד השמות הכי גדולים בתעשיית הדוגמנות".

 

A post shared by Stella Duval (@stelladuval) on

 

 

 

תגובות