מוטי רייף: "המושג 'סופרמודל' כבר לא רלוונטי בעיניי". צילום: תום מרשק

מוטי רייף: "המושג 'סופרמודל' כבר לא רלוונטי בעיניי"

לכבוד שבוע האופנה הישראלי, תפסנו את מוטי רייף לשיחה על אופנה, מודל היופי ועבודה בתעשייה בגיל צעיר

לקראת שבוע האופנה הישראלי, תפסנו את המפיק ואיש האופנה הנחשב, מוטי רייף, לשיחה על אופנה ועל מודל היופי שבשנים האחרונות מקבל לאט לאט עוד זוויות שונות ומיוחדות ולא מסתפק רק בהגדרה אחת ברורה ונוקשה.
מהי ההגדרה של יופי בעיניך?
"אני חושב שאישיות מייצרת את היופי של בן אדם ובשבילי כל אישה היא אידיאל ומודל ליופי".
 
אתה חושב שיש מקום בעולם האופנה רק למודל יופי אחד?
 
"אם יש מקום למודל אחד? חד משמעית -  לא. יופי בא בכל הצורות, הגדלים, הגילאים, הגוונים, הצבעים ובכל הדתות. אני חושב שאנחנו נמצאים היום בתקופה שתעשיית האופנה צריכה לתת את הליגיטמציה לכך שיופי נמצא בכל צורה ולא רק במודל אחד". 
אין מקום רק למודל יופי אחד.
"אין מקום רק למודל יופי אחד". דוגמנית הפלאס סייז הידועה אשלי גרהאם © gettyimages
 
אתה חושב שזה משהו שנבנה עם השנים או קשור להעצמה נשית?
"אני לא חושב שזה קשור להעצמה נשית. אני חושב שזה קשור להעצמה של אוכלוסייה שלמה, של תרבות שלמה. אנחנו מדברים על מצב שרוב האוכלוסייה שונה אחד מהשני מבחינת צורה ומראה. אנחנו נמצאים בתקופה מאוד טובה, בה יש לנו את כל היכולת היום, במיוחד עם הרשתות החברתיות, לתת לגיטימציה לכל מראה".
 
מה לדעתך הופך דוגמנית לסופרמודל?
"פנים יפות זה לא מספיק. אני מקווה מאוד שההגדרה של סופרמודל תתייחס מעבר למראה חיצוני. שיהיה ערך מוסף - של עשייה חברתית, כשרון או כל או כל דבר אחד שהוא מעבר לפנים יפות. אני חושב שהתהליך של הגדרת "סופרמודל" היום עובר למקום של דמויות שאתה יכול להעריך בגלל העשייה שלהן. העשייה היא זאת שהופכת אותך לכוכב גדול. המושג "סופרמודל", לדעתי, כבר לא רלוונטי, היום זה כבר "סופר-טאלנט". 
 
היום מוצגות דוגמניות במידות גדולות לצד דוגמניות רזות מאוד. את חושב שזה סותר אחד את השני?
 
"תהליך כמו בכל תהליך יש לו דרך. לדעת לקבל כל מראה בין אם פלאס סייז, צבע שונה, גיל או גובה שונה. זה עניין של קבלה ודרך שאני מאמין שאם נגיע אליה - נגיע לגן עדן, שכל אחד ירגיש בסדר עם מה שיש לו ואם איך שהוא שהוא נראה. אני מקווה שנגיע לתקופה בה לא ננסה להיות מי שאנחנו לא ונהייה מאושרים ומסופקים עם מה שיש לנו". 
 
לכבוד שבוע האופנה הקרוב יצאה חברת האופנה twentyforseven בקול קורא שפונה לנערות בגילאי 16 עד 24 מכל המידות, גוונים, גבהים ומגזרים להגיע לאודישנים בהם יבחרו 180 נערות שיצעדו על המסלול בתצוגת האופנה של החברה. שני ימי אודישנים כבר התקיימו אבל יש לכן הזדמנות לנסות את מזלכן ביום ראשון הקרוב, 4.3, בשעה 15:00 בגרנד באר שבע. 
 
הכרזת שבשבוע האופנה הקרוב יצעדו על מסלול התצוגה של twentyforseven נשים ונערות מכל קשת המידות והגבהים. מאיפה הגיע הרעיון?
 
"זה עניין של תהליך. זה משהו שהתחיל בשנים האחרונות ואני חושב שהשנה זה נותן לגיטימציה לפתוח את הבמה של שבוע האופנה ולהציג יופי מכל סוג. אני חושב שהתצוגה הזאת היא אחד מהאירועים היותר מרגשים של "שבוע האופנה הקרוב כיוון שמעולם גם לא הכנסנו רשתות, כמו בכל (שבועות האופנה- ע"א) העולם אל שבוע האופנה. twentyforseven זו החברה היחידה שפונה אל קהל צעיר מאוד, וחשוב לנו להראות שנערות במידות שונות יצעדו בשבוע האופנה".
 
 
איך אתה הולך לשפוט את הבנות שיגיעו לאודישנים? 
"הבחירה תהיה כמו בחירה של כל דוגמנית - לפי נוכחות על הבמה, בלי קשר למידה, גיל או גובה. כדי להתקבל נערה צריכה להיות מי שהיא ולא לרצות להיות משהי אחרת". 
 
בתקופה האחרונה יש נערות שהפכו לדוגמניות על בגיל צעיר מאוד כמו קאיה גרבר או סופיה מצטנר. אתה חושב שזה לגיטי או מוקדם מדי?
 
"אין לי זכות לשפוט או לבקר אף אחד. אבל ברמה האישית אני חושב שזה מוקדם מדי. אני חושב שילדה בת 14 לא צריכה לעלות על מסלול בוודאי לא כשהיא מדגמנת עבור חברות שפונות לקהל יעד מבוגר יותר".  
 
אתה תשלב בשבוע האופנה בנות שהן צעירות מאוד מלבד על המסלול של twentyforseven?
 
"לא. ממש לא".
 
קאיה גרבר. הפכה לדוגמנית על בגיל צעיר
קאיה גרבר. הפכה לדוגמנית על בגיל צעיר © gettyimages
 
יש לך עצה לנערות כדי שירגישו שלמות עם עצמן?
 
"אני חושב שהדבר הכי חשוב זה להיות מסופקת ממה שיש לך. אנחנו אף לא נהייה מי שאנחנו לא. אפשר להעשיר את עצמך, אפשר להוביל את עצמך למקומות שאת בוחרת. לדעת לקבל את איך שאת נראית ולעסוק בדברים שמעשירים את החיים שלך זה הרבה יותר חשוב. לצערי יש מודל יופי אחד שמוצג לנו כל הזמן ואנשים שואפים להיראות לפי המודל הזה. אם את 1.50 מטר -  לא תהיי 1.70 מטר, לא תהיי משהו אחר. קודם כל בראש ובראשונה צריך לקבל את עצמך ומשם למצוא אפיקים שמעשירים אותך וגורמים לך להיות מאושרת ולא רק מראה חיצוני. מראה חיצוני זה עניין של השלמה. זה מה יש וצריך לקבל את זה".
 
 
 
 


תגובות