לוקחות את העניינים לידיים: האפליקציה בה דוגמניות מנהלות את עצמן. צילום: GettyImages

לוקחות את העניינים לידיים: האפליקציה בה דוגמניות מנהלות את עצמן

ברוח השינוי בה מצוי לאחרונה עולם האופנה, מגיעה אפליקציה חדשה המשנה את הכללים ובה דוגמניות יכולות לנהל את עצמן ללא צורך בסוכנות, ואף להיאבק בהטרדות מיניות בתעשייה

אחרי תהליכי השינוי באידאל היופי, גיוון במידות ותנועת ה"Me Too", קבלו את השינוי הבא בעולם האופנה- אפליקציה בה הדוגמניות מנהלות את עצמן ואחראיות לסגירת העבודות ולניהול התשלום, ללא מעורבות של סוכנת דוגמנות שגובה אחוזים מהרווחים ובעלת מדיניות של קבלת התשלום של כ-30 עד 90 ימים מיום העבודה. 

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

מארק ווילינגהאם, מנכ"ל ומייסד אפליקציית "Agent" (סוכן) המדוברת סיפר בראיון למגזין "טין ווג" כי הוא הגיע למסקנה שהנושאים המרכזיים שמטרידים את הדוגמניות בתעשייה הם חוסר שקיפות, היעדר כוח והעובדה כי הן אינן מקבלות תשלום בזמן. האפליקציה מסייעת לדוגמניות לנהל הקריירה שלהן בכך שהיא מאפשרת להן לדבר ישירות עם לקוחות, יש להן את האפשרות לקבוע לעצמן רק עבודות אשר הן מעוניינות בהן. בנוסף האפליקציה כוללת הדרכות וידאו של שלל נושאים, החל מטיפים לצעידה על מסלול ועד לייעוץ כיצד להתמודד עם הטרדות.

נוסף על כך, האפליקציה מסייעת למאבק כנגד תרבות השתיקה סביב תקיפות והטרדות מיניות בתעשיית האופנה, כך שכדי לשמור על בטוחנן של הדוגמניות על כל הלקוחות המשתמשים באפליקציה יש לעבור תהליך בדיקה שכולל בדיקת רקע, בדיקת עבריינות מין וזיהוי מאומת. כמו כן, הדוגמנות יכולות להעיר ולדרג את החוויה שעברו על הסט. 

© Fotolia

 על אף שישנן דוגמניות שמעדיפות את האפלקציה מאשר סוכנות אמתית, המנכ"ל ווילינגהאם מתעקש כי הוא אינו מנסה להחליף את סוכנויות הדוגמנות, והוא מספר בראיון כי הוא מעוניין בסופו של דבר למכור את האפליקציה לסוכניות הדוגמנות הגדולות, כדי שהדוגמניות בסוכנוית יהנו מההטבות שנגזרות מהשימוש באפליקציה. 

 

תגובות