חן בר כליפה: "תפרתי לסיה בגד והוא נמצא אצלה בארון". צילום: דורון ישראלי

חן בר כליפה: "תפרתי לסיה בגד והוא נמצא אצלה בארון"

תפסנו את המעצב והסטייליסט לראיון מיוחד בו משתף בחוויות מעבודת הסטיילינג שלו עם סלבס: "יש לי את הבמה להתפרע" ומספר על הבגד שעיצב לסיה: "יכול להיות שהיא תלבש אותו"

מיד כשסיים את הצבא חן בר כליפה החל ללמוד עיצוב אופנה, אך כבר בימי התיכון הבין כי זהו התחום בו הוא יעסוק בעתיד. כיום הוא כבר הספיק לעצב בגדים לנינט טייב, לי בירן ואפילו לזמרת הבינלאומית סיה ובנוסף הוא אחראי על לא מעט לוקים של זמרים גדולים ומצליחים כמו איתי לוי, סטפן, נועה קירל וחן אהרוני.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

התחלת ללמוד עיצוב אופנה בשנקר מיד כשסיימת צבא. מתי ידעת שזה התחום שאתה רוצה לעסוק בו בעתיד?

"בלימודים בתיכון הייתי במגמת אמנות שבה למדנו גם חלק מעשי וגם תולדות האמנות, מגוון רב של סוגי עיצוב ובכללי על כל עולם העיצוב. שם התנסיתי באופנה ומאז הבנתי שאני אוהב גרפיקה וכל מיני סוגים של עיצוב פנים, אבל ידעתי שאת הדרך שלי אני אמשיך ספציפית בתחום האופנה".

המעצב מספר כי את ההשראה לעיצובים שלו הוא מקבל מהמון מקומות שונים ומגוונים: "כשאני טס לטיולים במלא מקומות בעולם ופוגש המון תרבויות שונות, או אפילו מחפצים שיש לי בבית. לדוגמא יש לי אוסף מטורף של המון חפצים משוק הפשפשים או מכל מיני שווקים מחו״ל. לפעמים ההשראה יכולה להיות גם מהדפס יפה שיש לי שמודפס על כוס או על צנצנת בבית, וממנו אני מכין הדפס לחולצה".

בנוסף לעיצוב האופנה אתה גם עוסק בסטיילינג. איך מחלקים את הזמן נכון ומשלבים בין שני הדברים?  

"הדבר הראשון הוא שאני בעיקרון כמעט לא ישן. אני עובד המון המון שעות, ממש קם בשבע בבוקר עד שתיים, לפעמים גם שלוש בלילה. זה אולי נשמע כאילו אני מתלונן אבל אני לא, בגלל שזה משהו שאני אוהב אני לא מרגיש שאני עובד קשה. זאת אומרת, אני מתפרנס בגדול ממה שאני הכי אוהב לעשות וזה מדהים".

עבדת כסטייליסט של מעט זמרים גדולים בתעשייה כמו נועה קירל, סטפן, איתי לוי וחן אהרוני. איך הגעת לזה? 

"במקביל לזה שאני מעצב בגדים ומוכר לחנויות בעיר את העיצובים שלי, התחלתי לפני שנתיים פחות או יותר לעשות סטיילינג לסטפן ומשם זה התגלגל. כשעשיתי סטיילינג בסינגל ״מאמו״ של סטפן ואיתי לוי גיליתי שוואלה, אני אוהב לעסוק בזה. מעבר לזה שאני מייצר בגדים ומעצב אותם והחיבור הזה הוא טוב, כי בנוסף לזה שאני משאיל בגדים שהם מוכנים כבר מחנויות אני גם מעצב בגדים שהם ספציפית לסטפן, או שאני אפילו מתייעץ עם הזמרים לגבי עיצוב הבגדים. לדוגמא בקליפ האחרון של נועה ״בא לי אותך״ עשינו הדפס כזה שרשום 'NK' (ראשי התיבות נועה קירל- ח"ב). זה דברים שהם טובים לי כי אני מכין אותם בעצמי ואי אפשר לראות את זה בחנויות, אז החיבור בין העיצוב לסטיילינג ממש מגניב".

אחראי על הלוק של קירל בקליפ. רוברטו מיוזיק
 

וכיצד הייתה העבודה איתם?

"העבודה איתם הייתה מדהימה. אני כל פעם בהלם מחדש מכמות החריצות וההשקעה ובכלל, בהתחשב לזה שחלק מהם צעירים ובגיל הזה נערים בגילם בדרך כלל עסוקים בלהנות מהחיים, למרות שמצד שני העבודה הזו היא גם האהבה הכי גדולה שלהם וזו הסיבה שהם עושים את זה כל כך טוב".

בנוסף לעבודה עם זמרים ישראלים, בר כליפה גם עיצב בגד לכוכבת הבינלאומית סיה, שכיום נמצא בארונה האישי של הזמרת: "אחותי ובעלה טסו לגור בווישנגטון עם משלחת מהמשטרה כי בעלה בתפקיד בכיר במשטרה והם התחברו שם לסיה דרך חברים משותפים. פשוט קרה שאחותי אמרה לי חן, אנחנו ממש חברות ואנחנו נפגשות, אז אולי תביא לי איזה בגד שעיצבת ואני אתן לה ובאמת זה קרה. השקעתי ותפרתי לסיה פריט והוא נמצא כרגע אצלה בארון. היא עוד לא לבשה אותו, אבל הוא אצלה ויכול להיות שהיא תלבש אותו מתישהו".

חן לובש את הבגד שעיצב לסיה © צילום פרטי

מהי הבקשה הכי מוגזמת או מוזרה שקיבלת מלקוחות מפורסמים?

"וואו, התקלת אותי. אני לא זוכר בדיוק עם איזה כוכב ספציפי זה היה, אבל יש בקשות שרואים תמונה לדוגמא של כוכב בחו״ל עם מעיל פרווה צהוב וזה משהו שאני לא בדיוק יכול להשיג כל כך מהר. יש דברים שדורשים יותר זמן והכנות. אני לא יודע אם לקרוא לזה כל כך מוזר, אבל אני משתדל לענות על כל הפנטזיות של הכוכבים. אני יכול להוסיף שבקליפ ״בא לי אותך״ היה רעיון שאמנם לא בא מהם אלא ממני ,שקניתי בחנות אופניים מלא מלא פנסים שחיברתי לרקדנים על הראש. אפשר לראות את זה כמוזר, אבל זה מגניב".

העבודה עם סלבס שונה מעבודה עם אנשים רגילים?

"כן, כי עם אנשים רגילים פחות יש לי את הבמה להתפרע. זאת אומרת בקליפים, סגנון הלבוש שאני מביא הוא לא בהכרח כל כך לביש, אבל יש לי את האופציה יותר להשתגע עם צבעים, צורות ופאות, למרות שעם איתי לוי אני אוהב לשלב יותר חליפות ובגדים שהם כן לבישים. זה גם כיף, כי לא תמיד זה צריך להיות נועז יותר, גם לא כל אמן הוא אותו דבר. איתי לוי ונועה קירל לדוגמא הם בחירות שונות, אז בעיקרון כיף לעבוד בשני הסגנונות".

"עם איתי לוי אני אוהב לשלב חליפות ובגדים שהם כן לבישים" © צילום: חן בר כליפה

מה הפרויקט הכי מיוחד בעינייך שעשית במהלך הקריירה שלך?

"הפרויקט המיוחד שעשיתי היה העבודה עם נועה קירל לסינגל שלה "בא לי אותך", שיצא ממש לטעמי והיה מאוד כיף. אני יכול להגיד שהפרויקט שהכי ריגש אותי זה העבודה על השיר ״מאמו״ של סטפן ואיתי לוי, כי השיר עצמו מדבר על אמא ועל הסט הרבה התרגשו ואפילו היו כאלה שבכו מהמילים המרגשות".

"אני הכי גאה בלוק של סטפן בשיר ״מאמו״ שצילמנו על גג עזריאלי. הוא לבש בו מעיל פרווה שקניתי בניו-יורק בשוק פשפשים כזה בסכום מאוד נמוך וזה פריט מטורף שהוא באמת וואו. מתחת לזה הוא לבש חליפה של מעצב ישראלי. דרך אגב, אני משתדל לקחת הרבה דברים שהם לרוב ממעצבים ישראלים. אני לוקח גם מחנויות ורשתות אבל אני אוהב דווקא לפרגן למעצבים ישראלים כי אני בא משנקר ויודע שזה חשוב לקדם את המעצבים הישראלים וגם להיות יותר מיוחד ולא לקחת מרשתות גדולות".

"הפרויקט שהכי ריגש אותי". סטפן ואיתי לוי על הסט של הקליפ "מאמו" © צילום: דורון סרי

אתה מרגיש שהגשמת ומיממשת את החלום שלך, או שיש לך עוד יעד שאתה רוצה לכבוש בהמשך הדרך?

"אני מרגיש שזה קורה עכשיו. בשנה האחרונה דברים מתגלגלים, אני עושה גם קליפים ופתאום פרסומות, דבר מוביל לדבר ואז אני מגלה שיש כוכבים שבא להם רעיון שאני אצייר את פרצופים שלהם על הבגדים, שזה משהו שהולך לקרות בקרוב. אני לא יכול להגיד של מי עדיין וזה פרוייקטים שאני בעצמי מופתע מהם. בשנה האחרונה רואים שיעדים גדולים, נגיד חו״ל ממש מתממשים וקורים סביבי, לדוגמא מעצבים ישראלים מלבישים את ביונסה, גל גדות זאת גל גדות ושירי מימון הגיעה לברודווי. אני מכוון מאוד גבוהה ואני מאמין שאם אתה אוהב את מה שאתה עושה זה יכול לקרות, עם עבודה קשה כמובן".

 

תגובות