אוליביה קולפו: "אפשר להצליח גם בלי אינסטגרם פופולארי". צילום: Gettyimages.il/Scott Eisen

אוליביה קולפו: "אפשר להצליח גם בלי אינסטגרם פופולארי"

תפסנו את הדוגמנית הידועה, שמככבת בימים אלו בתכנית "יחידת דוגמניות" בערוץ !E לראיון בלעדי בו היא מדברת על התחרותיות בתעשייה, על מהפכת דוגמניות הפלאס סייז ועל הרצון לחשוף את עוקביה ברשתות החברתיות לחלקים הפחות נוצצים בחייה

אוליביה קולפו היא דוגמנית מהסוג החדש, שלא מסתפקת רק בצילומים או השתתפות בתצוגות אופנה. מאז שזכתה בתחרות מיס יוניברס ב-2012 היא הפכה למובילת דעת קהל שבמקום לצעוד על המסלול בתצוגות, יושבת בשורות הראשונות שלהן ומתעדת את המתרחש למיליוני העוקבים שלה ברשתות החברתיות. רק השנה היא כיכבה במספר קמפיינים יוקרתיים והצטלמה לגיליון בגדי הים הנחשב של המגזין "ספורטס אילוסטרייטד" ונחשבת לאייקון סטייל שגם מעצבת ליין בגדים משלה. בכלל, היא ידועה כדוגמנית-טאלנטית עם אופי ואמירה, בניגוד לתבנית הפלקט שדבקה בעוסקות בתחום במהלך השנים. בראיון בלעדי לפרוגי היא מספרת על ההתמודדות עם החיים בעין הציבורים, על חשיבות האינסטגרם לקריירת הדוגמנות ועל הרגעים הבלתי נשכחים שלה בעולם האופנה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

איך התחלת את קריירת הדוגמנות שלך?

"לא הייתי בטוחה בדיוק איך להתחיל, כי המשפחה שלי היא לא בתעשיית הבידור. הייתה סוכנות דוגמנות בבוסטון שחתמתי בה ולאחר מכן הם שלחו אותי לליהוקים לעבודות במגזינים, פרסומות וסרטים. חלק מעבודות הדוגמנות המוקדמות שלי היו לעסקים מקומיים בצפון-מזרח ארצות הברית, כולל קמפיין ל-"Honey Dew Donuts" (רשת דונאטס אמריקאית- ע"א). לאחר מכן נרשמתי לתחרות מיס רוד איילנד כי חשבתי שזה יעזור לי ללמוד להיות יציבה ונוכחת על הבמה. פשוט המשכתי לעשות צעדים לכיוון אליו רציתי להגיע בסופו של דבר, שהוא כמובן קולנוע וטלוויזיה וניצלתי כל הזדמנות שנקרתה בדרכי".

© Gettyimages.il/Dia Dipasupil

במבט לאחור, מהו הרגע הכי בלתי נשכח שהיה לך בעולם האופנה?

"וואו. לשבת בשורה הראשונה בתצוגת האופנה של עמנואל אונגרו בפעם הראשנה שלי בשבוע האופנה בפריז ולצעוד על המסלול בפעם הראשונה בתצוגת האופנה של זאדיג אנד וולטר בניו יורק הם שני רגעים שיא ענקיים. רק להיות בעיצומה של מיצג כזה אדיר של יצירתיות היה רגע מעורר השראה בשבילי, שהייתי צריכה לצבוט את עצמי כל הזמן כדי לוודא שזה לא חלום".

את ידועה כאייקון סטייל. עד כמה את מעורבת בסטיילינג על סט הצילומים?

"לעיתים קרובות אני משתמשת בסטייליסטית, אבל אני גם אוהבת לבחור את הבגדים שלי כשיש לי זמן. הסטייליסטית בדרך כלל עוזרת לי להביא טרנדים חדשים אבל אני מוסיפה את הנגיעה האישית שלי, ככה שכל מה שאני לובשת עדיין מרגיש מאוד "אני". בדיוק היום לקחתי כמה בגדים ללבוש בפריז וזה היה נורא כיף למדוד את הכל ולהתנסות בסגנונות שונים".

"התעשייה הזו יכולה להיות מאוד קרה לפעמים"

לצד קריירת הדוגמנות שלה, אוליביה מטפחת גם קריירת משחק ורק לאחרונה יצאו לאקרנים מספר בהשתתפותה. בימים אלו היא מנסה את כוחה גם בעולם הטלוויזיה והיא מככבת לצד דוגמניות מובילות נוספות בתכנית הדוקו-ריאליטי המדוברת של !E "יחידת דוגמניות".

ספרי לנו על התכנית בה את משתתפת, "יחידת דוגמנית".

"התכנית עוקבת אחרי תשע בנות בניו-יורק, פריז ומילאנו במהלך החודש בו מתקיימים שבועות האופנה המרכזיים בעולם. התכנית מראה את החברות שלנו ואיך אנחנו תומכות אחת בשנייה כשאנחנו עייפות, סובלות מג'ט לג או מאבדות עבודה שממש רצינו. כמובן שיש דרמות, אבל בסך הכל אני מרגישה שרואים אותנו עובדות קשה, מסתמכות אחת על השנייה ומנווטות בתעשייה הזו, שיכולה להיות מאוד קרה לפעמים".

אוליביה, חמישית מימין, יחד עם הקאסט של "יחידת דוגמניות" © באדיבות ערוץ !E

עולם האופנה ידוע כעולם תחרותי, בו דוגמניות רבות מתמודדות על אותן העבודות ולכולן אותה המטרה, להגיע לפסגה. עם זאת, נראה כי אצל קולפו ושאר המשתתפות בתכנית, התחרותיות לא פגעה בחברות: "לי ולבנות בתכנית יש קשר נהדר! אנחנו מדברות על הכל החל מעצבים, פחדים, בעיות עם בני הזוג ועד לאיזון החיים. להיות בעין הציבור יכול להיות מלחיץ לפעמים, אז זה נחמד שיש חברות טובות שאת יכולה לחזור אליהן בסוף היום לשתף ולצחוק איתן על משהו שנראה כל כך גדול".

את חושבת שתחרות בין דוגמניות בתעשיית האופנה עדיין רלוונטית היום?

"יש תחרות בכל מקום, בכל תעשייה ואפילו בבית הספר, אם תבחרו לקחת בה חלק. אני באמת מנסה למצוא את הביטחון העצמי שלי ואת הקול הפנימי שלי שאומר לי להסתכל רק על הדרך שלי. כולנו ייחודים מאוד ואי אפשר להשוות את הסיפורים שלנו למסע של מישהו אחר".

איך הרגשת כשזכית בתחרות "מיס יוניברס" בשנת 2012?

"איך אני אתאר את זה?! הייתי המומה, מאושרת, שמחה ועוד פעם המומה. זו הייתה חוויה סוריאליסטית".

מה יש לך להגיד למי שטוען שתחרויות יופי מהסוג הזה מבזות נשים?

"אני חושבת שכולם זכאים להחזיק בדעה משלהם והחוויה האישית שלי הייתה חיובית. זה היה אחד מהצעדים שהביאו אותי לאיפה שאני היום, אז אני אסירת תודה על זה. זה גם איפשר לי להכיר נשים מכל רחבי העולם ולאחר מכן לטייל ברחבי העולם ולחוות המון חוויות חדשות".

קולפו בעת הזכייה במיס יוניברס
קולפו בעת הזכייה במיס יוניברס © Gettyimages.il/David Becker

בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד דוגמניות פלאס סייז בעולם האופנה. מה חושבת על זה? ומדוע לדעתך השינוי הזה מתרחש רק עכשיו?

"אני חושבת שזה זמן כזה מיוחד לנשים כל הצורות והמידות. יופי הוא משהו שחי בתוכנו ויותר ויותר אנשים מקרינים את היופי הזה. אני יודעת שתמיד יש לאן לשאוף, אבל אני כל כך שמחה שאני זוכה לראות את השינוי בתעשייה בו כוללים יותר דוגמנית במידות שונות".

"דוגמניות יכולות להיות מובילות קהל ולהיפך"

אינסטגרם שינתה את כללי המשחק בעולם האופנה. הרשת החברתית שינתה את הדרך לפיה דוגמניות נמדדות בתעשייה ודרכה כוכבות רשת הפכו לדוגמניות רציניות, כך שיש הטוענים כי בכדי להיות דוגמנית מצליחה את חייבת חשבון אינסטגרם עתיר עוקבים. בנוסף, דרך הרשת החברתית נכנסו לתודעה גם הבלוגריות מובילות דעת קהל שמיליוני העוקבים שלהן הפכו אותן לאושיות אופנה משפיעות, מה שגרם לתעשיית האופנה ליישר קו עם המציאות ובתי האופנה החלו לעבוד עם לא מעט משפיעניות ברשת.

יש לך באינסטגרם יותר מ-3 מיליון עוקבים. עד כמה לדעתך הרשתות החברתיות חשובות לקריירת הדוגמנות?

"אני חושבת שכיום אנחנו יכולים לפלס את הדרך שלנו להצלחה בדוגמנות, או בכל דבר אחר. יש בנות שמגיעות להצלחה דרך תהליך ליהוק, יש בנות שמגיעות לשם דרך הרשתות החברתיות והרבה אנשים חיים בשני העולמות. דוגמניות יכולות להיות מובילות דעת קהל ולהיפך, מובילות דעת קהל יכולות להיות דוגמניות".

את חושבת שכיום דוגמנית לא יכולה להצליח ללא חשבון אינסטגרם פופולארי?

"לא. כמו שאמרתי, אני חושבת שיש כל כך הרבה דרכים בהן מישהו יכול להגשים את החלומות שלו. אין תשובה אחת. פשוט תעשו את מה שאתם אוהבים". 

באינסטגרם לרוב מציגים את הצדדים הנוצצים בחיים. בתור מישהי עם חשבון אינסטגרם פופולארי, יש לך את הרצון לחשוף לעוקבים את הצדדים הפחות זוהרים בחיים שלך? 

"אני משתדלת לאזן הכל ולהראות לעוקבים שלי כמה שיותר חלקים אמיתיים שלי. אני חושבת שהרבה מהעוקבים שלי יגידו שהם מכירים אותי ורוב הסיכויים שהם די צודקים".

מה הטיפ שלך לתמונת אינסטגרם מושלמת?

"תאורה היא מרכיב מרכזי בהשגת תמונה נהדרת".

© Gettyimages.il/Anna Webber

"לאהוב את עצמכם זה לא תמיד קל, אבל זה תמיד מתגמל" 

יש סיכוי שנראה אותך מבקרת בישראל בקרוב?

"זה יהיה לי לכבוד לבקר בישראל מתישהו בעתיד. שמעתי שזו ארץ יפיפייה".

מה המסר שלך לקוראים שלנו בפרוגי?

"שום דבר ואף אחד לא מושלמים והדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות הוא למצוא את מה שאתם אוהבים בעצמכם ולהתמקד בדברים האלו במקום בדברים שגורמים לכם להרגיש רע. זה לא תמיד קל, אבל זה תמיד מתגמל". 

© Gettyimages.il/Alexander Tamargo

פרקים 7+8 של "יחידת דוגמניות" ישודרו בערוץ !E ביום שבת הקרוב

 

תגובות