DIY אופנתי: שעת ציור בהשראת הפאשניסטות. צילום מסך מאינסטגרם yardenha@

DIY אופנתי: שעת ציור בהשראת הפאשניסטות

למרות החשק לעוד בינג' נינוח בחסות נטפליקס או לשעות נוספות בחברת הרשתות החברתיות, אל תוותרו על פעילויות שיפתחו את כישרונותיכם (גם החבויים עמוק) וירגיעו אתכם בימים לא ברורים אלו. ואם אפשר לעשות זאת עם מידה של אופנתיות וכמויות של אמנותיות, למה לא בעצם?

רובנו זוכים לראות את הבגדים אותם אנו לובשים כתוצר מוגמר, בגד מן המוכן עם תג מחיר ותחושה של התחדשות שנעלמת לאחר זמן מה. אך האמת היא, שדרכו של אותו פריט אותו בחרנו לרכוש, התחילה בכלל זמן רב לפני כן, כשהמעצב ראה בדמיונו את בגד חלומותיו והעלה את אותו הדמיון על הכתב. בעמוד האינסטגרם של בית האופנה, אולי הנחשב ביותר כיום – דיור, אפשר למצוא מפעם לפעם ציורי אופנה הנותנים הצצה למאחורי הקלעים של האאוטפיטים המדוברים ממסלולי התצוגות ומהשטיחים האדומים.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

אם כן, אופנה אינה רק מוצר צריכה בסיסי הנועד לכסות את גופנו או אפילו לספק את רצונותינו הרגעיים, אלא הינה תחום אמנותי רחב הכולל בתוכו גם ציורים שאינם של בגדים בהכרח, אלא כאלו המתכתבים עם הסגנון של הצייר, המתבטא גם דרך הבגדים אותם הוא לובש. לפני כמעט שנה, בחופשה במרוקו בחסות מותג העל קלואה, אחת הפעילויות לחבורת משפיעניות האופנה המוזמנות הייתה סדנת ציור. בתמונות מאותה הסדנה אפשר לראות את החיבור המתבקש שבין אותן בחורות לצבעים ולטקסטורות בסדנה. ירדן הראל, האם וההריונית הטרייה, ישבה באותה סדנה על יד בלן הוסטלט, בלוגרית ספרדייה שלאחרונה מביאה את ציוריה לקדמת במת החשבון שלה, בהם אפשר להבחין בכישרון מדהים ומסקרן בתוך הפיד התעשייתי המוכר. בימים אלו גם היא נמצאת בהסגר, ממנו היא מעלה מידי יום לייב אינסטגרמרי בו אפשר לראות אותה מציירת ציורים מלאי כישרון ואסתטיקה. אם אתם רוצים לקבל השראה מ"אחת הבחורות המוכשרות" שהראל פגשה, הגעתם למקום הנכון.

הוסטלט לרוב מציירת נשים עם אלמנטים מהטבע, לעתים כהומאז' לתמונה אופנתית שפגשה בה בשיטוטיה באינסטגרם. אך אם אתם יותר בקטע של ציורים פשוטים יותר, מומלץ להתחיל מציורים של פרחים ופרפרים בלבד, כמו הפאשניסטה מרתה לוזאנו שהעלתה סרטון שלה מציירת פרפר כחול יפהפה. מתחת לסרטון היא כתבה טקסט מרגש המתאר את מה שעובר עליה ובעצם על כולנו, בהסגר: "אתמול לא הצלחתי להירדם והתחלתי לצייר... אני מתגעגעת למשפחה שלי, לחברים שלי, לחבר שלי... אני מתפללת שאיש לא יחלה... אבל אתם יודעים מה? אני לא מתכוונת לתת לפחד לשלוט בי.אני לומדת ליהנות מדברים קטנים שתמיד היו שם אבל שלא הבנתי קודם... איך לדבר עם אחותי והוריי, לבשל יחד, לקרוא ספר טוב, לצייר עם מוזיקה עד מאוחר, להתחיל עם שיעורים יוגה... אני לומדת לעצור את הזמן, להקשיב למה שלא שמעתי קודם, לראות את מה שלא ראיתי קודם ועכשיו אני מרגישה דברים שלא הרגשתי קודם".

אנחנו לא יכולים שלא להסכים עם כל מילה של לוזאנו, להתפלל ולקוות לימים טובים יותר ולהמליץ לכם להירגע בעזרת יצירה אביבית שתאפשר לכם לעוף עם הדמיון הרבה מעבר לקירות ביתיכם. תוכלו לנצל את הזמן וליצור כרטיסי ברכה לפסח, בעזרת כמה ניירות, צבעים לבחירתכם – צבעי שמן, צבעי מים, צבעי גואש, צבעי עיפרון, טושים או אפילו פרחים שאפשר לאסוף מהגינה או מהרחוב ועט או עיפרון לכתיבת הברכה. אם אתם רוצים לשמח בעזרתם גם את אהוביכם הרחוקים, תוכלו לשלוח את הכרטיסים בתוך מעטפה עם בול בדואר, מה שבטוח ישמח וירגש אותם במיוחד.

 

 

 

תגובות