אין מידה ליופי: השינוי המשמח בעולם האופנה. AdobeStock

אין מידה ליופי: השינוי המשמח בעולם האופנה

תעשיית האופנה והדוגמנות עוברת שינויים רבים בשנים האחרונות, ממצב בו הרוב המוחלט של הדוגמניות נדרשו לעמוד בהיקפים מסוימים ובטווח גבהים ספציפי, תעשיית האופנה מתרחבת ומאמצת דוגמנים מכל המידות , הצבעים והמגדרים. מדובר בשינוי מדהים שנוצר משינויים בתפיסה של מותגים ואנשי אופנה

אין ספק כי תעשיית האופנה והדוגמנות עוברת שינויים רבים בשנים האחרונות. ממצב בו הרוב המוחלט של הדוגמניות נדרשו לעמוד במודל יופי אחיד עם היקפים מסוימים ומראה מאוד ספציפי, תעשיית האופנה מתרחבת ומקבלת לידיה דוגמנים מכל המידות, הצבעים והמגדרים. מדובר בשינוי מדהים שנוצר משינויים בתפיסה של מותגים וגופי אופנה שונים. אין כבר מודל יופי אחיד של רזון קיצוני, דוגמניות עם מחלות וער מופיעות על שלטי חוצות, נשים מלאות מככבו בקמפיינים השונים ולא רק למידות גדולות והשיא הגיע רק לפני זמן קצר, כשהארי סטיילס הצטלם לשער הנחשב של מגזין ווג כשהוא לבוש בגדי נשים.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

הראשונים לשלב דוגמנים ודוגמניות במידות שונות ולעשות את השינוי התודעתי היו אנשיי חברת ההלבשה תחתונה "ארי" מבית "אמריקן איגל". "ארי" היו הראשונים לשלב בקמפיינים שלהם דוגמניות מכל המידות, הצבעים והגבהים. נוסף על כך, הם החליטו שלא לרטש את התמונות שלהם בפוטושופ, מבחינתם סימני מתיחה וצלוליטיס הם לא טאבו והם דברים שכל אישה מכירה, לכן למה להעלים אותם? בעידן בו דוגמניות מצליחות כמו קנדל ג'נר נתפסות מרטשות את התמונות שלהן, "ארי" מבקשת לעשות שינוי ולגרום לנשים ונערות לא להתבייש בגופן. 

חברות האופנה הן לא היחידות שמביאות לשינוי התודעתי, לאחרונה גם סוכנות הדוגמנות הענקית, "IMG", החליטה לעשות שינוי משמעותי ולהסיר מאתריהם השונים את מידות ההיקפים והנתונים של הדוגמניות והדוגמנים שלהם. מדובר בסוכנות הדוגמנות המצליחה בעולם, אשר אחראית על הצלחות רבות בתחום הדוגמנות. מבין המיוצגות שלהן תוכלו למצוא את ג'יג'י ובלה חדיד, היילי ביבר וקרלי קלוס. דייויד קנינגהם, סמנכ"ל בכיר בסוכנות אמר כי: "אני גאה להגיד שב-5 בספטמבר השנה, סוכנות IMG מחקה את כל המידות מהאתרים שלה, בששת המשרדים שלנו מסביב לעולם". הוא טוען שהבגדים אמורים להתאים לאנשים ולא הפוך. המטרה היא לגרום לכך שלא יגדירו אנשים לפי המידות שלהם או מספר העוקבים שלהם באינסטגרם ולהתגאות בייחודיות שלנו כאינדיווידואליים.

אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתעשיית הדוגמנות קרה כאשר בענקית ההלבשה התחתונה "ויקטוריה סיקרט" החליטו לשלב דוגמניות פלאס סייז וטרנסג'נדריות בקמפיינים שלה. לפני כן, ויקטוריה סיקרט הייתה סמל למודל יופי לא אפשרי, בכך שהציגה בתצוגות האופנה השנתיות שלהן דוגמניות דקיקות וגבוהות שהיו מוכרחות לעמוד בהיקפים שרוב החברה לא עומדת בהם. "משטר הרזון" של החברה היה מאוד בעייתי וגרם לבעיות בדימוי העצמי אצל הרבה נשים, ביניהן גם אצל אדריאנה לימה, מלאכית המותג לשעבר. בזמן שחברות הלבשה אחרות כמו "ארי" החליטו להתקדם עם הזמן ולשלב בקמפיינים מגוון אמיתי של נשים, ויקטוריה סיקרט נותרו מיושנים לתקופה ארוכה ולא הסכימו לשינוי. השינוי במותג נעשה רק לאחר שסמנכ"ל החברה לשעבר אד ראזק התפטר בעקבות ירידה במכירות. 

אנו שמחים על השינויים התודעתיים  שנעשו בתעשיית האופנה, על אף שיש עדיין מותגי אופנה שלא קיבלו את השינויים, בעיקר מותגי על מצרפת ואיטליה אשר נשארו מיושנים מבחינת התפיסה שלהם. אמנם תעשיית האופנה עדיין לא מושלמת ויש עוד שינויים ליישם, אבל אנחנו לגמרי נמצאים בדרך הנכונה. 

 

תגובות