תורת הלוקץ': ראפר השפים בטיפים לדיאטה נכונה. שני רייך

תורת הלוקץ': ראפר השפים בטיפים לדיאטה נכונה

"כאן לוקץ', הראפר ששר על שפים, האתנחתא הקומית במסך הקטן ובעיקר שמן מקצועי. אתם בטח תוהים למה לכם לקחת עיצות לגבי דיאטות מבחור ששוקל קרוב ל-180 קילו? עשיתי עשרות דיאטות שונות בחיים, ניסיתי כמעט כל שיטה שקיימת בארץ ואפילו עברתי ניתוח קיצור קיבה אחד ובניגוד לאנשים שמנסים למכור לכם משהו, אני פה בשביל שלא ימכרו לכם שקרים"

היי חברים, כאן לוקץ', הראפר ששר על שפים, האתנחתא הקומית במסך הקטן ובעיקר שמן מקצועי. אתם בטח תוהים למה לכם לקחת עיצות לגבי דיאטות מבחור ששוקל קרוב ל-180 קילו? אז למרות שאני בעודף משקל קיצוני (או דווקא בגלל זה), עשיתי עשרות דיאטות שונות בחיים, ניסיתי כמעט כל שיטה שקיימת בארץ ואפילו עברתי ניתוח קיצור קיבה אחד ובניגוד לאנשים שמנסים למכור לכם משהו, אני פה בשביל שלא ימכרו לכם שקרים.
עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:
 
תעשיית הדיאטות היא תעשייה של מיליארדי דולרים בשנה והמנוע שלה הוא אתם. פעם בכמה זמן צצה כתבה חדשה על דיאטה פלאית שתעזור לכם לרדת במשקל, אז אני פה בשביל לתת את שתי הסנט שלי על מה כדאי באמת לעשות לפני שמתחילים דיאטה ואיך כדאי לעשות את זה:
לוותר על רגשות האשם
מוכרים לנו שאם אנחנו לא מצליחים בדיאטה זה כי היינו "חלשים" או ש"ויתרנו לעצמנו", כשבפועל הסיכוי לרדת במשקל ולשמור על הירידה לאורך שנים קטן מחמש אחוז. השינוי בתזונה ובאורך חיים הוא לא פשוט וזה בסדר אם נשברתם מעת לעת או אפילו אם לא הצלחתם בכלל.
לעשות שינויים קטנים ומתונים ואף פעם לא לעשות דיאטה קיצונית.
ראיתם מודעה על ירידה של חמש קילו בשבועיים? זה הזמן לברוח. ירידה במשקל זה תהליך וכשמנסים לעשות תזונה קיצונית הפעולה זהה למתיחת גומייה, בסוף זה משתחרר ואחרי הירידה המהירה תבוא עלייה מהירה ולרוב עם ריבית. עדיף להתחיל עם פעולות מתונות כמו לוותר על שתיה מתוקה וקינוחים (או כל פעולה מתונה אחרת).
לא לעשות השוואות לאחרים
לכל אדם יש את הקצב שלו, יש אנשים שירדו מהר יותר ויש אנשים שירדו לאט יותר, מה שחשוב זה התהליך.
לא לעשות השוואות לעצמכם בתקופה אחרת בחיים.
אני יודע, זה סעיף מוזר, אבל הוא מאוד חשוב. כשעשיתי דיאטות בגיל 23 יכולתי להשיל ממשקלי 10 קילו בחודש, היום בגיל 35 בחודש שאני יורד בו שלושה קילו אני מאושר. הגוף משתנה עם השנים, ככל שאנחנו עושים יותר דיאטות הגוף יגיב יותר לאט וכמה שזה מבאס, אין לנו מה לעשות בנידון. ההתעסקות בכמה מהר ירדתי פעם במשקל לעומת היום יכולה רק להביא לתסכול ולהפסקת התהליך.
לנסות להוסיף ספורט
כן כן, ספורט זה טוב, עובדה ידועה, אני לא מחדש לכם שום דבר אבל אני כן אוסיף שפעילות גופנית יכולה לזרז את התהליך, משפרת את הבריאות באופן כללי ומעלה את מצב הרוח.
אף אחד לא מצפה שתתחרו באולימפיאדה, אבל פעמיים שלוש בשבוע של הליכה קלילה או כל ספורט אחר לבחירתכם יעזור לכם להרגיש מחוייבים יותר לתהליך ויקדם אותכם גם מבחינה פיזית.
סבלנות
יהיו תקופות שהמשקל שלכם יתקע ולא ירד, גם אם תשמרו תזונה ותעשו ספורט, זה קורה. מה שחשוב זה לא להיות דבוקים באובססיביות למשקל, אתם יכולים לשלוט בפעולות שלכם, אתם לא יכולים לשלוט בתגובה של הגוף שלכם.
להעזר באנשי מקצוע ככל הניתן
תזונאים, מאמנים ואפילו פסיכולוגים, התהליך של הירידה במשקל לא פשוט ובהרבה מן המקרים בעיות ההשמנה מגיעות ממקום נפשי ולא ממקום פיזי. חשוב לציין שליווי מקצועי הוא לא בהכרח עניין יקר, יש המון אנשי מקצוע נהדרים דרך קופות החולים השונות וטיפולים שמסובסדים על ידי המדינה.
להמנע ממקומות עם פיתויים ככל הניתן
ברור ומובן שלא תמנעו מחתונה וגם אין צורך להעניש את עצמכם ולהמנע מאירועים חברתיים, אבל תנסו להיות מודעים ולא להכניס את עצמכם ל"גוב האריות". כשיחזרו המסעדות ובתי הקפה תנסו לבחור מקומות עם אופציות בריאות יותר ופחות פיתויים.
לאהוב את עצמכם ללא תלות במשקל שלכם
"נו איזה קיטשי, מה קשור הראפר הקומי אומר לנו לאהוב את עצמנו?"
אז יש קשר, ראיתי המון אנשים שיורדים במשקל מתוך שנאה עצמית, הם לפעמים יצליחו לעשות את זה אבל החרדה והסטרס שילוו אותם בחיים אם "חלילה" יעלו קילוגרם במשקל לא שווה את זה. אנשים שיורדים במשקל משנאת עצמית עלולים לפתח הפרעות אכילה וזה פשוט לא שווה את זה.
קבלה עצמית זה תהליך, זה לא קורה ביום אבל זה ישפר לכם את החיים בדרכים שלא דמיינתם.
במקרים מסויימים לשקול ניתוח בריאטרי (קיצור קיבה)
אם אתם בעודף משקל קיצוני שווה לכם לשקול ניתוח בריאטרי, אני לא חושב שצריך לקפוץ לניתוח אבל כן להשאיר את כל האופציות על השולחן.
מה שכן? אם החלטתם ללכת על ניתוח בריאטרי, יש דברים שכדאי לדעת לפני שלא יספרו לכם בבתי החולים. תעשו מחקר, תדברו עם אנשים שעברו ניתוחים ותכנסו לעניין עם עיניים פקוחות.
 
שתהיה לנו שנה אזרחית טובה ושנאהב ונקבל את עצמנו ללא תלות במשקל, או בכל דבר אחר.
 
תגובות