טוטאל פאשניסטה: סטייליסטית, דוגמנית ומעצבנת אופנה . צילום מסך מאינסטגרם

טוטאל פאשניסטה: סטייליסטית, דוגמנית ומעצבנת אופנה

תכירו את מיטל וינברג-אדר - פאשניסטה בכל רמ"ח איבריה, בבוקר היא מנהלת קריאייטיב לחברות ענק, בצהריים היא מעצבת בגדים למותג שלה ולקינוח היא גם מצטלמת לקולקציה החדשה שלה. היא ללא ספק אחת מהאיט גירל'ס העסוקות בארץ, שנושמת אופנה ויצירה. תפסנו אותה לשיחה על הקריירה המגוונת, על המותג החדש שלה ועל חברתה הטובה שאין מצב שאתם לא מכירים

מיטל וינברג-אדר היא אחת מנשות האופנה העסוקות בארץ. כאשר היא מנהלת חברת קריאייטיב שברזומה שלה תוכלו למצוא לקוחות "סטנדרטיים" כמו לוריאל, קרליין, פקטורי 54 ועוד. לאחרונה היא גם פתחה מותג בגדים בשיתוף עם רונן חן ששמו "אומה" וברור שהחברות המפורסמות מיהרו לפרגן. אלא שכל זה לא מספיק והיא הייתה גם סטייליסטית של חברות ענק. תפסנו אותה לשיחה כדי להכיר אותה עוד יותר ולהבין מי האישה העומדת מאחורי העיצובים ההיסטריים ועמודי האינסטגרם הפוטוגניים ביותר בארץ.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

 

את נשמעת מאוד עסוקה, איך נראית השגרה שלך בתור אמא, מנהלת קריאייטיב מצליחה ובעלת מותג בגדים?

"קודם כל, יש לי משרד מיתוג וקריאייטיב עם 15 עובדים, זה העסק הראשון שלי והלב של העשייה שלי וחוץ מזה יש לי את 'אומה' שזה מותג הבגדים. הוא כמו ההתגלמות של כל הדברים שאנחנו אוהבים לעשות בסטודיו שזה באמת החיבור האופנתי שלי והאהבה שלי לעיצוב אופנה. השגרה שלי מאוד אינטנס, היומן שלי מורכב מתבניות לבלוקים צפופים שגם אוכל משובץ שם לחצי שעה, מוניות שלוקחות אותי ממקום למקום, זה מאוד מאוד צפוף, אבל לצד זה - מאוד מספק. וגם יש את הזמן של הילדים שאני אוספת אותם פעמיים בשבוע. ובסופי שבוע אני פשוט מנותקת לחלוטין מעבודה. אני מנקה את הראש. למדתי עם השנים כמה זה חשוב לא לחשוב על כלום כדי שכל הרעיונות פשוט יקרו מעצמם. זה שומר אותי מאוזנת.  יש לי שני מודים או שאני בפול פאוור או שאני בניתוק מוחלט".

אם כבר הזכרת את "אומה". זה מותג שיצרת ביחד עם רונן חן. איך קרה החיבור?

"החברה של רונן חן פנו אליי כדי שנטפל בתוכן שלהם. אני מכירה את רונן ואת הצוות שלו שנים. התחלנו לעבוד ביחד, הייתה אחלה כימיה ואז רונן ואני החלטנו לעשות קולקציית קפסולה שהיא קולקציה משותפת שלנו. הקולקציה הייתה כל כך מוצלחת והיצירה שלה הייתה כל כך מהנה שהם הציעו לי להיות שותפה עסקית שלהם ושנקים יחד מותג. שהוא ההתגלמות של קולקציית הקפסולה הזאת שהיא הגרעין שלנו. הרגשנו שפיתחנו פה משהו".

 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Meital Weinberg Adar (@mmmwa)

בתור סטייליסטית, את יכולה להגיד שיש ערך מוסף או משהו שונה במותג שלך? 

"כן, בטח. אני חושבת שיש את העיצוב של הבגד ואיך אתה לובש אותו. אני חושבת שחלק מהאופי של 'אומה' זאת הקריאייטיביות שאני מדברת עליה, איך ללבוש את הבגד בצורה כזאת וכזאת. רוב הפריטים הם מתכווננים, ניתן לקשור אותם, להפוך אותם וללבוש אותם במגוון דרכים ופה נכנס האלמנט של הסטיילינג. שהוא בעצם מה אתה עושה עם הבגד. איך אני לובש אותו, איך אני משלב אותו. אז אני חושבת שבהצעות ההלבשה זה באמת משהו שמשתקף במותג. בשביל שבגד יהיה ורסטילי ונחרוש לו את הצורה הוא חייב להיות כזה שמאפשר משחק, ולא נראה כל הזמן אותו הדבר. בגלל זה שמלות למשל זה דבר שמאוד קשה לי לעשות, כי יש בהן משהו מאוד מוחלט, מצד שני בקיץ זה נורא כיף ללבוש שמלות. לכן אם אני אעשה שמלה זו תהיה שמלה שהיא כבר סיפור שלם, שהיא תהיה לגיטימית לבוקר וגם לערב. אבל רוב הדברים שאני עושה הם בדרך כלל חליפות שיוצרות מראה של שמלה וכל אחד מהחלקים גם מתפרקים ויכולים ללבוש אותם גם בשילובים אחרים. יש כמה דוגמאות לזה בקולקציה הזאת ויש הרבה דוגמאות לזה בקולקציה הבאה".

ממה שאבת השראה לקולקציה החדשה?

"אני מאוד מושפעת מתרבות עכשווית, כמו שאני נחשפת אליה ברשתות החברתיות. אני חושבת שהקולקציה היא must have מבחינתי. יש חשיבה מאוד פרקטית בדברים שאני עושה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Meital Weinberg Adar (@mmmwa)

יש הרבה מעצבות שסולדות מטרנדים ואת דווקא לא. את לא מפחדת שהקולקציה תצא דומה לדברים אחרים שכבר ראינו? 

"אני חושבת שהיום כבר מאוד קשה להמציא דברים חדשים לחלוטין, זה לא כל כך קורה. זה קורה אולי בתחומים טכנולוגיים, אבל בכל תחום היצירה והעיצוב גם אם אתה מודע לזה וגם אם לא, אנחנו תמיד מושפעים ממשהו שראינו וזה תמיד יהיה האינטרפרטציה שלנו. דברים שראינו בעבר או אפילו ראינו את אמא שלנו לובשת, זה תמיד בתת מודע שלנו וזה מורכב מכל כך הרבה מידע. במיוחד בגלל שאנחנו חשופים לכל כך הרבה אז להיות חף מטרנדים בעיניי זה בלתי אפשרי אלא אם כן אתה נזיר או מבודד לחלוטין. אני פשוט לא נלחמת במקום הזה, אני חושבת שבסופו של דבר איך שאתה לוקח את הדברים עם הדיוק, עם הצורה והבחירה של הבד והפרופורציות, מי שתופר את זה נוצר משהו ייחודי בכל מקרה".  

מה היה הכי חשוב לך במותג?

"שהוא ישמח את הלובשת שלו, שיהיה לה כיף ופאן. שיגרום לנשים להרגיש טוב ומהממות וייתן את תחושת הסיפוק הזאת של בגד חדש"

אנחנו בעיצומה של תקופת ה-body positivity, את מרגישה את השינוי גם במותג שלך?

"בטח, אני מההתחלה צילמתי דוגמניות עם כל מיני סוגי מבני גוף. כן התבאסתי לגלות שבהתחלה, בקולקציה הראשונה והשנייה שלי, למרות שעשינו טווח מידות מאוד רחב, המידות הגדולות פשוט לא נמכרו. הן נמכרו הרבה פחות. המידות הקטנות נמכרו ברגע והגדולות עד היום יש לנו. וזה ציער אותי כי כן יש את הקהל הזה. אני לגמרי הולכת לבדוק את זה עם כמה בנות שמתעסקות בנושא הזה כדי לבדוק למה זה קרה, יכול להיות שיש משהו עם בנות במידות גדולות יותר שאפילו לא חושבות שיהיה בשבילן, אפילו לא הולכות לכיוון הזה. זה משהו שמאוד מעניין לפתח ושמתי לעצמי מטרה להבין אותו ולקדם את העניין"

מאיפה הגיע השם של המותג?

"בגלל שאני כל כך עסוקה גיליתי את הכלי של המדיטציה, שהוא כלי מדהים. והשם הגיע מה-אום של המדיטציה. זה התחיל באום, אבל אז האום הרגיש לי קצת בחורצ'יק וקצת קצר מדי ואז כשהוספתי את ה-אה, זה הרגיש כמו משהו שיוצא החוצה. משהו יותר נשי, שהוא שמח ואז גיליתי שזה אומר סבתא בכמה שפות ובכלל התאהבתי בזה. סבתא בעיניי זאת האמא של כולנו, האישה הגדולה והחכמה. אז הכל התחבר"

פתחת את המותג בעיצומה של הקורונה, לא היו לך חששות לפני זה?

"לא רק חששות אלא כל העולם היה בסימן שאלה מאוד גדול אז, לא היה ברור לאן דברים הולכים. זה הרגיש מאוד מוזר להשיק קולקציית ביגוד כשכולם בבית. זה הרגיש טיימינג מאוד משונה אבל זה התסנכרן עם הקולקציה כי בקולקציה יש משהו מאוד נינוח והיא לא מרגישה מדי טרנדית, אז בנות הרגישו בנוח לקנות אותה ולשים בארון ולא הרגישו שאם הן לא לובשות את זה עכשיו אז אין לזה טעם. אז איכשהו תמיד הכל יוצא לטובה, כך אני מאמינה. וגם למדנו מזה, קולקציית הקיץ החדשה יצאה הרבה יותר מדויקת ונכונה. בחורף בכלל הולך להיות מטריף".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Meital Weinberg Adar (@mmmwa)

בואי נחזור טיפה אחורה, איך התחלת את הקריירה שלך בתור סטייליסטית?

"הייתי דוגמנית הרבה שנים וככה למדתי את כל עולם האופנה מהצד. ואז החלטתי שאני רוצה עבודה של גדולים ושנמאס לי לנסוע כי נסעתי הרבה בעולם בתור דוגמנית. רציתי לחזור לארץ ולהתמקם. היו לי בעבר כמה ניסיונות להיות סטייליסטית פרילנסרית אבל היה לי קשה להיות במרדף אחרי הבגדים והייתה לי חוויה לא כזאת נעימה. כשחזרתי לארץ הגעתי למדידות בתור דוגמנית לתצוגה של קסטרו ונפגשתי עם הסטייליסט ודיברנו. הוא סיפר לי שהוא סטייליסט אין האוס ואמרתי שזה פשוט מושלם בשבילי להיות סטייליסטית אבל בתוך חברה. התעסקות רק בבגדים היא פחות בשבילי, אני מאוד אוהבת את הסיפור מסביב ויצירת עולם תוכן שלם. בקסטרו באמת הייתה לי הזדמנות להיכנס פנימה וללמוד את המותג הכי חזק אז. הייתה לי הזדמנות להיכנס וללמוד על הכול, חברה מסחרית עם קהל רחב. זה היה מרתק, למדתי מלא".

שם גם הכרת את גל גדות?

"כן, היא הייתה הפרזנטורית שלהם בזמן שאני הייתי הסטייליסטית".

יש לכן חבורה פוטוגנית של נשות קריירה מתעשיית הבידור, עד כמה יוצא לכן להיפגש ביחד?

"דווקא יוצא לנו לתכנן הרבה מפגשים ביחד בגלל שגל גרה שם. כשהיא מגיעה או שכשאנחנו נוסעות זה נורא ברור שיש לנו הזדמנות עכשיו לבלות ותמיד אנחנו קובעות מראש את לוח הזמנים שלנו ביחד. אנחנו מדברות הרבה בטלפון ושיחות וידיאו. יצא לי גם לראות את הבת שלה, כל כך מתוקה".

מי הכיר בין כולכן?

"אני וגל מכירות שנים אחורה. כשהיינו בהריון אז יצא ככה שגל התחברה עם רותם והבנות ואני בדיוק ילדתי וגם הצטרפתי למעגל התינוקות. וככה יצא, שיש לנו חבורה".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Meital Weinberg Adar (@mmmwa)

לסיום, מה את מאחלת לך ולמותג שלך להמשך הדרך?

"אני מאחלת לעצמי להמשיך להנות כל כך מהיצירה של הקולקציות. לדבר דרך האופנה שלי לקהל שלי בצורה של השראה ושל חיוביות, לייצר אפקט חיובי עם האופנה שלי ולהעניק איכות."

 

תגובות