הסוף למידה לא נכונה: הטכנולוגיות שעושות מהפכה בעולם האופנה. ADOBESTOCK

הסוף למידה לא נכונה: הטכנולוגיות שעושות מהפכה בעולם האופנה

להזמין בגדים מבלי לשלם עליהם? הסוף להחלפת מידה לא נכונה? כן, כן שמעתם נכון! בעזרת הטכנולוגיות החדשות שמשתלטות על עולם האופנה לא תצטרכו להוציא כסף על בגדים וגם לא להתבאס על המידה שהגיעה • לפניכם היישומים שהוכלים לחולל מהפכה - בסטייל כמובן!

הידעתם שתעשיית האופנה היא הגורם השני המזהם את כדור הארץ? רק בשנה מתבזבזים מעל מיליארד טון פחמן דו-חמצני, מיליארדי ליטרים של מים, ומיליוני טונות של כימיקלים על הבגדים שאתם לובשים ברגע זה. תעשיית האופנה בהחלט גורמת לפגיעה סביבתית רצינית ויש כמה חברות שלא נותרו אדישות לזה.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

אחת מהדוגמאות למיזם שימיר את הבגדים שלא לבשתם לבגדים חדשים ואפילו לא תצטרכו לשלם עליהם כסף, היא אפליקציית Shareitt, מאפשרת החלפת פריטי יד שניה חדשים או משומשים בצורה פשוטה. איך האפליקציה עובדת? לכל פריט יש ערך כספי בהתאם למחיר בו הוא נרכש בעולם האמיתי. המשתמש קובע את הסכום אותו הוא מעוניין לקבל עבור הפריט, והסכום מופיע באפליקציה בנקודות Shareitt. הכי מגניב, במיוחד לכבוד פורים נפתחה קטגוריה לתחפושות ואביזרים!

 

מיזם נוסף שלגמרי פותר לנו כמה בעיות מהחיים הוא אלגוריתם שייצרה חברת MySize שמחשב את מידות הגוף שלנו דרך הסמארטפון. כן כן זה הסוף להחלפת מידות בדואר. מהיום המערכת תציג אווטאר בדמותנו, כך שנוכל לדעת בדיוק את הפרופורציות האמיתיות של הבגד על גופנו ואפילו יציע לנו פריטים שישלימו את הלוק! חברת MySize כבר עובדת עם מגוון חברות כמו Levi's, Speedo, US Polo ו-Boyish Jeans. לא יודעים מה איתכם אבל זה לגמרי חסך לנו כאבי ראש.

© MySize

ליאל מסיקה בת ה-17 נתניה, שמשתמשת באפליקציית Shareitt כבר בערך שנה.

- מה משך אותך להוריד דווקא את Shareitt?

"אמא שלי הכירה לי את האפליקציה, היא סיפרה לי על איך היא עובדת ונורא הסתקרנתי. אז הצטרפתי לאפליקציה ואני ממש מרוצה ממנה. אני האמת פחות משתמשת לצורך בגדים אלא יותר בעיקר לקניית ספרים. שתינו, אני ואמא שלי מאוד נרתמות לסביבה והיה לנו חשוב לעזור כמה שאפשר".

- האם לדעתך האפליקציה תצליח לעורר שינוי גדול בעולם האופנה המהירה? 

"אני חושבת שכן, כי בסופו של דבר כל אדם יכול להשתמש בה והיא לא מצריכה כסף, אלא יותר עובדת על עיקרון 'שוק קח תן'. אתה לוקח דברים' מוכר אותם ובנקודות שצברת אתה יכול לקנות מה שתבחר. עכשיו במיוחד זה יעזור יותר מתמיד בגלל יוקר המחייה, כי לא כולם יכולים להרשות לעצמם לקנות בגדים. אני חושבת שהאפליקציה כבר מאוד מחוללת שינוי- עצם העובדה שהאפליקציה מציעה מבחר מגוון לנשים, גברים ספרים ואפילו תחפושות. היא מביאה משהו שאין בחנויות אחרות".

- שמנו לב גם שבאפליקציה יש קטגוריה מיוחדת בשם ״משאלות״, בה משתמשים מספרים מה הם מעוניינים לקנות ומאיפה ניתן להשיג את זה ובכך מחפשים אנשים ״שיגשימו את משאלתם". האם השתמשת בזה פעם? מה דעתך על האופציה המקורית הזאת?

"בטח! אני הגשמתי משאלות ואחרים הגשימו לי- בעיקר בספרים. העלתי את הבקשה שלי כ'משאלה' והגשימו לי אותה. אני חושבת שזו אופציה מעולה כי באפליקציות אחרות מאוד קשה למצוא מה אתה מחפש, ועוד למצוא במחיר שאתה יכול להרשות לעצמך. האפליקציה מחפשת אנשים שיש להם את הדבר הזה בבית ורוצים למכור אותו. זאת עסקה מעולה כי עושים מעשה טוב ואפילו מרוויחים עליו".

© יח"צ Shareitt

- יש עוד דברים שאת עושה למען איכות הסביבה?

"אני ואמא שלי היינו קונות כלים חד פעמיים עד שהבנו את הנזק הסביבתי והחלטנו לעבור לכלים רב פעמיים. בנוסף אנחנו משתדלות למחזר כמה שאפשר ולהתאים את הפסולת לפחי המחזור. אני מרגישה את ההשפעות של הנזק על העולם כבר עכשיו, בנוסף עלתה המודעות להתחממות הגלובלית ועד כמה היא מסכנת. אז מאוד חשוב לי לשמור על הכדור שלנו".

- לסיכום, האם את ממליצה לקוראים שלנו להוריד את אפליקציית Shareitt?

"חד משמעית כן, אני מזמינה כל אדם שמעוניין בפריטים חדשים ורוצה לשמור על הסביבה. הפלטפורמה הזו מתאימה לכולם ללא תשלום, הרכישות מבוצעות במטבעות דיגיטליים. כל אחד יכול למצוא את מה שהוא רוצה ואם הוא קצת מתקשה אז שיעלה 'משאלה' ויוכל למצוא".

תגובות