לא רק כנאפה: עוגת שכבות קרם וניל ושערות קדאיף. צילום: אור ויצמן

לא רק כנאפה: עוגת שכבות קרם וניל ושערות קדאיף

בזמן האחרון אי אפשר להתעלם מטרנד הכנאפה ברשתות החברתיות, יותר ויותר קינוחים עם שערות קדאיף כנאפה סטייל מציפים אותנו ובמיוחד את אור ויצמן שהיה חייב לעשות קינוח בסגנון שלו לשערעות שמשגעות את הארץ

עד לא מזמן גם אני לא ידעתי להשתמש בשערות קדאיף, זהו חומר גלם שמעולם לא עבדתי איתו ויצא לי לטעום רק בכנאפה שהוא אחד הקינוחים האהובים עליי, אבל לאחר ניסיון קצר גיליתי שממש פשוט לעבוד איתן והתוצאה מדהימה. ניתן להשיג כמעט בכל סופר באזור של הקפואים או בתור איטריות מיובשות.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

לשכבת הקדאיף:

300 גרם שערות קדאיף

75 גרם חמאה מומסת

שתי כפות אבקת סוכר

בקערה גדולה מערבבים היטב בעזרת הידיים, עד שכל האטריות מצופות בתערובת של חמאה וסוכר. על מגש מרופד בנייר אפיה משומן, מניחים רינג בקוטר 20 ס"מ ועורמים בתוכו שכבה בגובה סנטימטר של שערות קדאיף, שזה בבערך שליש מהתערובת, משטחים עם הידיים ושולפים את הרינג בזהירות. חוזרים על הפעולה שלוש פעמים עד שיש שלוש שכבות. אופים ב-180 מעלות למשך 10 דקות עד להשחמה ומצננים.

 

© אור ויצמן

 

לקרם וניל:

500 מ"ל שמנת מתוקה

שלוש כפות אבקת סוכר

כף אינסטנט פודינג וניל

כפית תמצית וניל

מקציפים במיקסר עם וו הקצפה את כל החומרים לקרם יציב ומעבירים לשק זילוף עם צנטר חלק גדול (לא חובה צנטר אפשר פשוט לגזור חור). 

מניחים על צלחת שכבת קדאיף אחת, מזלפים מעל קרם וניל, חוזרים על הפעולה עד השכבה האחרונה, מזלפים שוב מהקרם ומקשטים במנגו, תאנים, דובדבנים או כל פרי אחר שאוהבים. בתאבון!

 

תגובות