הלכנו לטעום: "קודארי" היא מסעדה דרוזית טבעונית . צילום: תדי הרשקוביץ

הלכנו לטעום: "קודארי" היא מסעדה דרוזית טבעונית

קוסקוס, קבב, בורקס וקדאיף - הלכנו לטעום את המנות במסעדה הדרוזית החדשה של שף אסי דלק, והמיוחד הוא? כולן טבעוניות. במסעדה תוכלו למצוא מנות ראשונות מגוונות, מנות עיקריות עשירות ומשביעות ועד לקינוחים טעימים ומנחמים

אומנם יש מגמה הולכת ומתחזקת בעולם ובארץ להכניס מנות צמחוניות וטבעוניות לתפריטים של מסעדות, אך לרוב המבחר לא גדול ומי שטבעוני ומבקש לאכול בחוץ - יכול למצוא את עצמו משתעמם דיי מהר מהמנות שחוזרות על עצמן בתפריטים השונים. לכן, כל מסעדה טבעונית חדשה מסקרנת במיוחד, ובמיוחד כזאת שבאה מהמטבח הדרוזי.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

מסעדת "קודארי", של אלירן דיב ושף אסי דלק נפתחה בימים אלו בתל אביב והיא כולה טבעונית. היופי במסעדה הוא שהיא באמת מחדשת ומרעננת את האוכל הטבעוני ומציעה מגוון מנות - החל ממנות ראשונות, כלה במנות עיקריות מנחמות ומשביעות ועד לקינוח שכבש לאחרונה את חובבי האוכל הישרלאים - קדאיף. אבל, כאמור - הכל טבעוני.

קציצות מחלבון אפונה שמהוות תחליף טעים ומזין לבשר מן החי© תדי הרשקוביץ

מסעדה טבעונית חדשה נפתחה בימים אלו בתל אביב ומציעה כיוון חדש ומרענן לכל מי שמחפש קונספט שונה ממה שמוצע בעיר כיום, מסעדת "קודארי" (טבעוני בערבית). המסעדה נפתחה על ידי אלירן דיב דרוזי מפקיעין, בן למשפחת ציידים שעבר לתל אביב לפני כשנתיים והגשים את החלום להקים מסעדה טבעונית על טהרת המטבח של אמא. לצד אלירן ומי שאמון על התפריט ניצב השף אסי דלק, שהיה הבעלים והשף של המסעדה החיפאית המיתולוגית "אום כול תום". השילוב של השניים הוביל ליצירת קונספט ייחודי למסעדה: מנות מהמטבח הדרוזי הידוע כמטבח עם מנות בשריות באדפטציה לעולם הטבעונות. במסעדה תנור אבן כך שהמנות נאפות במקום וכן אינדוקציה לבישול וללא טיגון. 

תבשיל מאלובה שהזכיר לנו טעמים של בית© תדי הרשקוביץ
בורקס דרוזי חמצמץ ועים שלא מרגיש טבעוני בכלל© תדי הרשקוביץ

בתפריט המסעדה תוכלו למצוא מנות כמו מאלובה שזה תבשיל אורז עם חלבון אפונה, חצילים, כרובית ופלחי תפוח אדמה (54₪); "המפתול של אמא" קוסקוס ערבי גלילי, תבשיל גרגירי חומוס, כרובית בצל  וקציצות חלבון אפונה שלגמרי הרגישו לנו כמו קציצות רגילות (53₪); שולבטה - שזו מנה של פריקי עם קישואים, חצילים ועגבניות מבושלים ברוטב עגבניות ותבלינים (אגב, זו הייתה המנה הכי טעימה בתפריט למרות שמעולם לא אכלנו פריקי, נהננו מכל ביס (42₪);  בורקס דרוזי - פיתה דרוזית בעבודת יד ממולאת בלבנה טבעוני מתובל בשמן זית וזעתר - גם מדובר במנה מאוד טעימה ומשביעה (25 ש"ח). לקינוח טעמנו קדאיף טבעוני שהיה מתוק במידה ועשיר בגבינה טבעונית שהייתה נימוחה ומנחמת (57₪) ופטיר - קינוח נוסף שהיה מורכב משלוש חתיכות של מאפה מבצק פילו במילוי של גבינה טבעונית מקשיו וקרם קוקוס. המאפים היו מתוקים ופשוט מושלמים, הבצק היה מתוק אבל לא יותר מדי בשילוב עם הגבינה הטבעונית המתקתקה יצרה קינוח טעים ולא כבד מדי שכיף לאכול בסוף הארוחה. חשוב לציין שהקינוח הזה הוא לא חלק מהתפריט הקבוע של המסעדה,  אבל אנחחנו מפצירים בכם ללכת למסעדה ולדרוש אותו! 

תבשיל פריקי עם טעם מעושן, שלא הפסקנו לאכול© צילום פרטי
בין הקינוחים היותר טעימים, שאכלנו לאחרונה
בין הקינוחים היותר טעימים, שאכלנו לאחרונה © צילום פרטי

"קודארי", קרליבך 39 תל אביב,  שני עד שבת בין השעות 11:00 ל-23:00 

 

פטיר" – בצק דפי פילו ממולא "גבינה" עשויה מקשיו וקרם קוקוס

תגובות