קשה לכם להתרכז? קבלו את כל הטיפים ללמידה מהבית. צילום: adobestock

קשה לכם להתרכז? קבלו את כל הטיפים ללמידה מהבית

שגרת החיים של כולנו השתבשה, במיוחד בשל העובדה שבתי הספר יהיו סגורים עד אחרי חופשת פסח לפחות. תלמידים רבים נאלצים ללמוד לבד בבית, דרך מטלות ומשימות שנותנים המורים או בצורה מקוונת. אבל לא כולם זה קל, ואנחנו כאן עם כל הטיפים ללמידה מהבית

למידה מהבית היא לא תמיד דבר קל. לכולנו לפעמים קשה להיות בעלי משמעת עצמית ולבצע משימות ומטלות לבד ולא בתוך מסגרת - לימודים, עבודה ואפילו כושר. הבית מביא עמו המון פיתויים והסחות דעת כמו מקרר עמוס בכל טוב או הנטפליקס שקורא לנו לבינג'. אז איך לומדים בימים אלו בבית? הנה כל הטיפים.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

חבר מביא חבר

נכון, אסורה התקהלות של מעל עשרה אנשים (נכון לכתיבת שורות אלו), אבל אף אחד לא אמר שאתם לא יכולים להזמין חבר או חברה ללמוד איתכם ביחד. בדרך כלל כשלומדים לבדף יש לנו נטייה לוותר לעצמנו, אבל למידה בזוגות יכולה להיות מועילה וטובה. כך גם תוכלו להסביר ולעזור אחד לשני אם תתקשו בחומר, להחליף רעיונות ולעבוד ביחד על משימות ומטלות בלי שדעתכם תוסח כל רגע.

מה הלו"ז?

אחת מהדרכים לשמור על שגרה היא כמובן להכין מראש לוח זמנים לכל יו ויום. כמו שיש לכם מערכת שעות, לוחות זמנים של מבחנים ועבודות שיש להגיש, כך יש לעשות גם בזמן הלימודים מהבית. אז נכון, אתם לא תבנו לעצמכם מערכת שעות משבע בבוקר ועד חמש אחר הצהריים, אבל אתם כן יכולים לבנות לכם מערכת מהשעה שמונה או תשע בבוקר עד שעות הצהריים, שתכלול את המקצועות השונים. טיפ שלנו: נסו לגוון ולהכין לכל יום בשבוע מערכת שעות שונה, כך לא תשתעממו ויהיה לכם יותר קל לעמוד במשימות שקבעתם לעצמכם.

© adobestock

תהיו יצירתיים

ללמוד בבית זה משעמם, נסו לגוון עם קצת יצירתיות. תוכלו להשמיע מוזיקה, לשיר את החומר ללכת ולהרצות בבית בקולי קולות או אפילו לפתור תרגילים על החולונות של הבית (בעזרת טוש מיוחד). תנו לדמיון שלכם להתפרע, תהיו יצירתיים בדרכי הלמידה שלכם וכך תוכלו לנסות ולשמור על שגרת לימודים. 

פעילות גופנית

עשו לכם מנהג ועשו הפסקות קצרות במהלך היום ובצעו פעולות גופניות קלות שפשר לעשות בבית, כל פעם שאתם מרגישים שאתם משתעממים או שנמאס לכם לשבת וללמוד. הפעילות הגופנית גם תשמור על הכושר שלכם (כי בואו נודה על האמת, רובנו בטטות והסגר הזה עוד יגרום לכולנו להתנוון), גם תמריץ את הדם והאנדרנלין בגוף ותמלא אתכם באנרגיה מחודשת להמשך למידה.

© adobestock

 

תגובות