מוחים: מועצת התלמידים והנוער נגד תכנית הלימודים. צילום: adobestock

מוחים: מועצת התלמידים והנוער נגד תכנית הלימודים

מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למשרד החינוך שלא לקיים את בחינות הבגרות במתכונתן הנוכחית. יושב ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית: "תכניות הלימודים לא מותאמות, אסור לאפשר וליצור 'דור של קורונה' שהעתיד שלו עלול להיפגע"

כל תלמידי ישראל יושבים עכשיו בבית מנסים להבין את החומר של בית הספר בלמידה מקוונת או דרך ה-ZOOM, מה שלרוב לא קל כי יש הורים בבית, אחים שעושים רעש ואילו החברים והמורים נמצאים רחוק מאיתנו. אך בעוד המסגרת הלימודית השתנתה, הציפיות של משרד החינוך לבחינות בגרות רגילות כמדי שנה - נשארו. 

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

נמרוד פפרני, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית השתתף אתמול (ג') בוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד, שם אמר כי תכניות הלימודים, כפי שהן מתקיימות היום, לא מותאמות. במהלך הוועדה אמר פפרני: "מצפים שנלמד תכנית לימודים של כמה חודשים בכמה שבועות באמצעות זום. יש בגרויות שכולם כבר ערוכים אליהן והן נדחו למועד מאוחר".

למידה מקוונת
למידה מקוונת © adobestock

עוד אמר יו"ר המועצה כי בקיץ יתקיימו מיונים של הצבא שנדחו בשל הקורונה, יהיו מחנות קיץ של ארגוני נוער, תנועות נוער וסמינרים של שנות שירות. לבוגרי מערכת החינוך לא יהיה זמן להגיע למיונים כמו שצריך וגם להתכונן לבגרויות בצורה הטובה ביותר. כך למעשה מבקשים מהתלמידים להכריע במה הם ישקיעו את זמנם ומרצם - צבא ותנועות נוער או בגרות טובה.

עוד הוסיף כי אם יתכננו את לוח הבחינות בהתאם ניתן יהיה להימנע מההתנגשות הזאת. בנוסף אמר כי כאשר נבחנים בקיץ כשהמורים בחופשה הדבר מצריך הסתייעות במורים פרטים, המובילים להרחבת הפערים בין תלמידים שיש להוריהם כסף לממן את השיעורים הפרטיים, לכאלה שאין להם ודבר זה מנציח את הפער המעמדי.

בסיכום דבריו אמר נמרוד "אני לא רואה אותנו כתלמידים עוברים בגרות במתכונת הנוכחית. אסור לנו, אסור לממשלה, אסור למשרד החינוך לאפשר וליצור 'דור של קורונה' שהעתיד שלו עלול להיפגע! יש לנו הזדמנות חד פעמית לשנות את שיטות הבחינות והערכה."

 

תגובות