זכיתי: "שיתפתי את המורה בדברים שלא סיפרתי לחברות שלי" . adobestock

זכיתי: "שיתפתי את המורה בדברים שלא סיפרתי לחברות שלי"

"סיפרתי לה דברים שלא סיפרתי אפילו לחברות הכי טובות שלי והיא תמיד נמצאת שם בשבילי - לא משנה מה השעה, היום או אם היא הרגע חזרה הביתה אחרי יום ארוך" • טור אישי

בשיתוף עם מפעל הפיס והסתדרות המורים

היי! אני ענבר, בת 16, בכיתה י"א ולומדת בבית הספר "הייטק היי" שבחולון. עוד מאז היסודי הבנתי את משמעות המורים בחיים שלי. ייחסתי להם חשיבות ענקית ודאגתי לשתף אותם בחיי כמה שיכולתי. למזלי, ברוב המקרים קיבלתי את האהבה והאכפתיות חזרה. שאבתי מכולם השראה ועם חלקם הצלחתי להישאר בקשר עד היום. 

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

התחלתי את הלימודים בתיכון אחרי שלוש שנים משפיעות ומקסימות בחטיבה. היה לי קשה מאוד לעזוב את הדברים שהתרגלתי אליהם שם ואת הסביבה הנעימה שיצרתי ויצרו עבורי. היה לי מורה מדהים, שליווה אותי במשך כל כיתה ט' והיה לי פשוט קשה לעזוב. 

הגעתי לתיכון, כולי מפוחדת וחיכתה לי שם מורה חדשה - אלי מור סבג. כבר מהפעם הראשונה שפגשתי אותה, הרגשתי שהיא עומדת מולי, בגובה העיניים, ולא מסתכלת עליי בצורה של 'את תלמידה ואני המורה', אלא ממש כמו חברה. זכיתי לקבלת פנים הכי נעימה, אמיתית ויפה שיכולתי לחשוב עליה. היום, אחרי כמעט שנתיים איתה - אני יודעת שזכיתי! היא אחת הנשים הכי מקסימות, תומכות ועוצמתיות שאני מכירה. בכל שיחה מחדש, אני מרגישה כמה אכפת לה וכמה שהיא מעלה לי את הביטחון. 

© adobestock

סיפרתי לה דברים שלא סיפרתי אפילו לחברות הכי טובות שלי והיא תמיד נמצאת שם בשבילי - לא משנה מה השעה, היום או אם היא הרגע חזרה הביתה אחרי יום ארוך. וכך היא מתנהגת לכל הילדים בכיתה. תמיד מתעניינת, תמיד עוזרת ובמידה ואנחנו לא פונים אליה הרבה זמן, היא זאת שתשאל מה שלומנו. בשיחות איתה זה מרגיש כאילו אני הכי חשובה. היא מספרת על עצמה וזה עוזר לנו להיפתח בחזרה ויוצר קשר מאוד מכבד ועמוק.

חוץ מהיחס האישי לכל ילד וילדה בכיתה, היא גם מורה לתנ"ך. קשה לי לחשוב בכלל על איך היא בכלל מכניסה את כל זה לחיים שלה אבל כזו היא - מוכשרת. כמורה, היא מדהימה. היא אוהבת את המקצוע הזה כל כך ודואגת להעביר לנו ערכים מעבר ללימודים עצמם. על כל סיפור אנחנו חושבים, דנים ומשייכים לחיים שלנו. היא נותנת הרגשה שכל הדעות מקובלות ומכניסה את הצד האמנותי לשיעורים בעזרת מוזיקה, אמנות, צילום ועוד, כך שכולנו יכולים למצוא את החיבור. היא תמיד מאמינה בנו ויודעת שאנחנו מסוגלים להרבה יותר ממה שאנחנו חושבים. גם בשיעורי החונכות, היא מביאה את הנושאים הכי אקטואלים וחשובים ומדי פעם גם עושה לנו משחקים שעוזרים לנו להרהר על החיים שלנו, ללמוד לממש את עצמנו ולהיפתח מול הכיתה. 

אני לוקחת ממנה דוגמא בהמון היבטים בחיי ולא מפחדת לכתוב לה הודעה או לדפוק בדלת (של המשרד) כשאני צריכה עצה כי אני יודעת שהיא תמיד תמצא את הזמן בשביל לדבר איתי. היא משקיעה בנו בצורה בלתי ניתנת לתיאור ואני כל כך מעריכה אותה. אני באמת מאחלת לכולם ולכולן מורים כמוה - מכבדים, אכפתיים, אוהבים וכאלה שתמיד מסתכלים בגובה העיניים.

תודה רבה אלי, אוהבת אותך.

לסיפורים נוספים היכנסו למתחם המורה של המדינה

 

תגובות