חצי המסך המלא: חמש נקודות אור בלימודים מקוונים. AdobeStock

חצי המסך המלא: חמש נקודות אור בלימודים מקוונים

אומנם התלמידים חזרו לבית הספר, אך עדיין חלק גדול מהלימודים ממשיך להתקיים בזום. לצד כל המגרעות בלימודים מקוונים, הצלחנו למצוא חמש נקודות אור - החל מהאפשרות להשלים שעות שינה ועד המקרר שתמיד זמין!

בשיתוף עם מפעל הפיס והסתדרות המורים

קרה לכם פעם שיכולתם לאכול בפה פתוח את ארוחת הצהריים הענקית שלכם מול הפרצוף של המורה וכל זה מבלי שהיא תכעס? עזבו תכעס, מבלי שהיא אפילו תהיה מודעת לכך? אם גם אתם תלמידים בשנת 2021, כנראה שגם לכם זה קרה, וכמה זה כיף נכון? למען האמת, זה אפילו לא היתרון היחיד בלימודים המקוונים. אילו עוד יתרונות קיימים? פשוט תמשיכו לקרוא ותגלו!

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

השכמה – 8:29

מה שעד לפני שנה היה החלום המתוק של כל תלמיד במערכת החינוך, התגשם בשנה האחרונה. בית הספר מתחיל בשעה 8:30 והתעוררת ממש דקה לפני? אם היינו מדברים לפני שנתיים, ככל הנראה שהיית מגיע לבית הספר באיחור ונכנס לצרות עם המורה, אבל בעידן הזום? ברור שתספיק לשיעור! אולי אפילו תקדים. הרי מי יודע אם המורה סובלת מבעיות באינטרנט ותהיה חייבת להתחיל את השיעור באיחור (מניסיון אישי, זה תמיד נחמד). אז כל עוד מתקיימים שיעורים בזום (גם אם רק בחלק מהימים במהלך השבוע), קחו לכם רגע לחבק את האפשרות של "השכמה מאוחרת". נצלו את האפשרות להשלים שעות שינה, לקראת הרגע שמסתמן כקרוב מתמיד – החזרה לשגרה מלאה.

קמתם מאוחר? לא נורא!
קמתם מאוחר? לא נורא! אתםעוד יכולים להספיק להיכנס לשיעור © AdobeStock

סידורים ושיעורים – ועדיין מסתדרים!

כבר שבוע שאמא ממש כועסת עליכם שהחדר שלכם נראה כמו שיעור מתמטיקה טיפוסי – מבולגן, לא מסודר בשום צורה וכזה שאולי עדיף לא להיכנס אליו בכלל... אבל אתם פשוט כל כך עסוקים בלשכב במיטה כל היום מול סדרות של נטפליקס, שאין לכם כוח לסדר אותו. אז... למה שלא פשוט תעשו את זה בזמן השיעור? מעבר לזה שזה עשוי לגרום לכם להתרכז יותר בשיעור, זה עשוי להרגיע את אמא שלכם ולהזכיר לכם שוב – כמה כיף לפעמים יכול להיות שיעור מקוון (וגם כמה כיף כשאמא לא עצבנית).

באמצע שיעור לשון: לאכול קרואסון – בלי לדפוק חשבון!

מלבד חצ'קונים, מצבי רוח שמשתנים בקצב שבו מעלים סרטים חדשים לנטפליקס ועוד שלל נפלאות – גיל ההתבגרות מביא איתו גם דודא מטורפת (ולא נגמרת) לאוכל. למשל בשיעור לשון, כשהמורה שואלת: "חבר'ס, תגידו – שוקולד זה זכר או נקבה?" ופתאום, הבטן מקרקרת ומתהפכת, והחשק לשוקולד גובר. ואז מה? הרי אי אפשר לאכול באמצע השיעור... אז זהו, שאפשר! התקופה הזו, שבה השיעורים מתקיימים באופן מקוון – מאפשרת לנו לאכול מתי שרק מתחשק לנו, כי המקרר נמצא רק כמה מטרים לידנו (אלא אם כן אתם בטעות שוכחים לסגור את המצלמה שלכם ואז כל הכיתה יכולה לראות אתכם בולסים – שזה פחות נעים) 

בתאבון! רק אל תשכחו לכבות אתהמצלמה
רק אל תשכחו לכבות את המצלמה © adobestock

יצירתיות מתפרצת

הדור שלנו נולד אל הקדמה. יצאנו מהבטן עם אייפון ומטען מצוידים בתנועות טיקטוק חדשניות ורינג לייט נוצץ. ההבנה שלנו בטכנולוגיה, אולי תורמת לשיעורים לעבור חלק ובלי יותר מדי תקלות, אבל היא גם פתח ליצירתיות, וכשהיא מתפרצת אצל התלמידים הנכונים זה יכול להפוך למופע סטנד אפ שלם. הרי מי מאיתנו לא נכנס לשיעור זום ופתאום ראה את חברים שלו עם פילטר פני חתול או עם רקע של הוואי ברקע. 

מורים ותלמידים – זה הזמן להכיר באמת

כתלמידים, לא באמת יוצא לנו להכיר את המורים שלנו, ולמורים – הרבה פעמים לא באמת יוצא להכיר אותנו לעומק. אבל השיעורים המקוונים נתנו לנו אחלה הזדמנות לערוך את ההיכרות הזו! למשל, כשפגשנו את הבן של המורה ללשון במהלך שיעור מקוו, והוא ביקש מאיתנו לעשות לאמא שלו חיים קלים ולפתוח מצלמות או כשראיתם שעל קירות החדר של הילדה המופנמת והביישנית – שלא ממש מדברת הרבה, מופיעים פוסטרים מהממים של הארי סטיילס... מפה לשם, עשויה להירקם כאן חברות מופלאה...

לכתבות נוספות - היכנסו למתחם "המורה של המדינה"

תגובות