המדריך לתיכוניסט המתחיל: כך תצלחו את המעבר לתיכון. adobe stock

המדריך לתיכוניסט המתחיל: כך תצלחו את המעבר לתיכון

להתחיל תיכון זו חוויה מלחיצה ומרגשת כאחד. מקום חדש, חברים חדשים, לימודים ברמה אחרת. שום דבר לא דומה לשנת הלימודים הקודמת. לכן, כשירות לציבור החלטנו להכין בפרוגי את המדריך הזה. זה עבורכם, שישיסטים יקרים

אחחחח תיכון.. לחלק תקופה קסומה ולחלק תקופה נוראית. אבל הסירו דאגה מליבכם שישיסטים יקרים, בסופו של דבר, התיכון הוא לא עד כדי כך נורא. בשביל להעביר לכם את התיכון כמה שיותר בכיף ובקלות קבלו את חמשת הטיפים הטובים ביותר לעבור התיכון בצורה הכי טובה שיש.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

© AdobeStock

תבואו בגישה חיובית

אתם הולכים להיות בתיכון תקופה לא מבוטלת, אז תזכרו תמיד שחבל לבוא בגישה רעה. בסופו של דבר תפגשו אנשים וחברים חדשים. נצלו את ההדמנות כדי לפתוח דף חדש מלא באנרגיות חיוביות ואופטימיות.

תלמדו

כן כן , אנחנו יודעים שאומרים לכם את זה כל שנת לימודים מחדש, אבל קחו מבזק חדשות קטן: הלימודים בתיכון, ולא משנה באיזו שנה אתם, חשובים! כל שנה חשובה וההשקעה לבסוף משתלמת ובמיוחד בתור שישיסטים משום שאתם הולכים להשקיע לקראת ציון ההגשה שהוא בעצם המגן שלכם לקראת הבגרות שנה הבאה.

© adobestock

 

ניהול זמן

ניהול זמנים זה אחד הדברים הכי חשובים שאתם יכולים לעשות בתיכון. אתם הולכים להכיר חברים חדשים להתחיל מגמות חדשות וללמוד ברמה שונה ויותר קשה ותקופות המבחנים לא הולכות לרחם על אף אחד ובנוסף לכל זה תוסיפו את המשפחה והתחביבים שלכם. אז העצה הכי טובה שלנו היא פשוט ניהול זמן. תקבעו לעצמכם ימים ושעות ללימוד למבחן חשוב ומפגש עם חברים, אל תוותרו על התחביבים שלכם רק בגלל המבחן במתמטיקה! 

חברים

התיכון הוא הזדמנות נהדרת להכיר חברים חדשים. והחברים שלכם עשויים להיות העוגן שלכם בתקופות קשות ועמוסות. בכללי החברים שלכם תמיד יהיו האנשים אשר יצחיקו אתכם בזמן הנכון ובמקום הנכון וזה גם מה שאנחנו מציעים לכם להיות עבורם! תמיד תזכרו שגם בתיכון אתם יכולים להכיר חברים אמיתיים לחיים לכן גם אם המצב החברתי שלכם בחטיבה לא היה מזהיר, תזכרו שתיכון זה התחלה חדשה ואפשר לשנות את זה.

© adobestock

 

תנשמו

תיכון זאת חוויה מחשלת ולעיתים גם מאוד לא פשוטה. הולך להיות לכם עומס לימודי והמון חומר ללמוד וברמה לא פשוטה ושונה ממה שהייתם רגילים בחטיבה ולעיתים ריבים וויכוחים עם חברים. בקיצור, אתם הולכים לעבור הרבה דברים לא פשוטים. אבל בסופו של דבר אתם צריכים לזכור לנשום ולקחת דברים בפרופורציה. לזכור שבסופו של יום אין שום ציון שלא ניתן לשיפור וששום ריב עם החברים שלכם שלא יכול להיפתר.

אז שישיסטים יקרים, התיכון הולך להיות התחנה האחרונה שלכם לפני שתלכו לצבא ותתחילו את החיים האמיתיים. אז תשתדלו להנות ממנו כמה שיותר בסדר? מבטיחים שאם תעבדו לפי הטיפים שלנו, התיכון יעבור בקלות עוד לפני שתרגישו אפילו...

תגובות