איך זה יעבוד? התשובות לשאלות לקראת החזרה ללימודים בגל הרביעי. adobestock

איך זה יעבוד? התשובות לשאלות לקראת החזרה ללימודים בגל הרביעי

שנת הלימודים תיפתח מחר תחת מתווה החינוך שאושר על-ידי קבינט הקורונה. האם הזום יחזור לחיי התלמידים, מי פטור מבידוד גם אם בא במגע עם חולה קורונה בכיתה, מה הדין לגבי תלמיד שחוסן במנה אחת בלבד ומה עם פיילוט הכיתה הירוקה?

יש לכם שאלות לגבי החזרה ללימודים מחר? לא בטוחים איך הכל יעבוד תחת הגל הרביעי של הקורונה? קבלו את המדריך המיוחד.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

כיצד תתנהל הלמידה בכיתות ה'-ז'? מה אם יימצא חיובי לקורונה?

בכיתות ה'-ז', מנהלי מוסדות החינוך יעברו לתוכנית למידה תוך "צמצום מגעים". מדובר בתוכנית שכוללת למידה במרחבים בשטח פתוח, למידה משולבת מרחוק ולמידה בקבוצות קטנות. אם יתגלה חיובי לקורונה בכיתה - היא תעבור ללמידה מרחוק עד לסיום הבידוד.

באילו עוד מקרים תלמידים ילמדו בזום?

כיתות ח'-י"ב בערים אדומות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את החיסון הראשון יהיה נמוך מ-70% ילמדו באופן מקוון. כאן תוכלו לראות מה צבע היישוב שלכם.

© adobestock

מה יקרה אם תלמיד בכיתות ח'-י"ב יימצא חיובי לקורונה?

הכיתה תעבור ללמידה מרחוק עד לסיום הבידוד. תלמידים מחוסנים שיש להם תו ירוק פטורים מבידוד.

אם בבדיקה סרולוגית נמצא תלמיד עם נוגדנים, עליו להיכנס לבידוד?

אף שמבצע הבדיקות הסרולוגיות הופסק ברוב הארץ, מי שהספיק לקבל תו ירוק לא יידרש להיכנס לבידוד אם נחשף לתלמיד שנדבק בקורונה.

האם תלמידים יחוסנו בבתי הספר?

תלמידים יחוסנו בשטח בתי הספר, בשעות הלימודים, בכפוף לאישור ההורים.

© AdobeStock (אילוסטרציה)

מה נדרשים ההורים לעשות כדי שילדם יוכל להגיע לבית הספר?

ההורים צריכים להעביר הצהרה לפיה ילדם נבדק ונמצא שלילי לקורונה. ביום פתיחת שנת הלימודים, תלמידים עד גיל 12 יידרשו להציג אישור הורים לביצוע בדיקת אנטיגן שתוצאתה שלילית.

האם תיאסר כניסתו של תלמיד שלא נבדק?

בהתאם לחוק חינוך חובה, לא תימנע כניסת התלמידים שלא יבצעו את בדיקת הקורונה.

זריקת חיסון אחת מעניקה תו ירוק?

תלמידים שקיבלו מנת חיסון אחת ייחשבו למחוסנים בבתי הספר עד 30 בספטמבר, אולם זריקה ראשונה לכשעצמה לא מעניקה תעודת תו ירוק, מאחר שזריקה ראשונה לא מפתחת די נוגדנים.

איך מתכננים למנוע עלייה בתחלואה בבתי הספר?

התלמידים בבתי הספר יידרשו להקפיד על כללי הקורונה ובהם עטיית מסכה מכיתה א', שמירה על ריחוק חברתי, אוורור כיתות, שמירה על היגיינה ולמידה במרחבים פתוחים.

כיצד ינהגו בעובד הוראה שלא התחסן?

מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק אמר בדיון בוועדת החינוך של הכנסת כי "התקנות יאסרו על מורים לא מחוסנים שלא מוכנים להיבדק להיכנס לגני ילדים ולבתי ספר. זו ההחלטה של הקבינט, ראש הממשלה תיקף את זה והנחה את היועץ המשפטי ומשרד הבריאות להוציא את התקנות על מנת שייכנסו לתוקף לפני 1 בספטמבר".

מה עם פיילוט הכיתה הירוקה?

מדובר בפיילוט שהתחיל במגזר החרדי בתחילת אוגוסט ואמור להתרחב למגזר הערבי בחודש ספטמבר. בתאריכים 29 בספטמבר עד 15 באוקטובר, צפוי הפיילוט להתקיים גם במגזר הכללי. המתווה קובע שתלמיד שנמצא חיובי לקורונה ייכנס לבידוד, בעוד שאר התלמידים שבאו עמו במגע ימשיכו ללמוד כרגיל תוך כדי ביצוע בדיקות קורונה מדי יום במשך שבוע. במידה שהתוצאות יהיו שליליות - הם ימשיכו להגיע ללימודים ולא יידרשו להיכנס לבידוד.

תגובות