לגזור ולשמור: טיפים לשיפור הציון בפסיכומטרי. ADOBESTOCK

לגזור ולשמור: טיפים לשיפור הציון בפסיכומטרי

לקרוא לאט ולעבור הלאה אם לא מצליחים, רגע לפני המבחן הגדול- הטיפים שישפרו את ציון הפסיכומטרי שלכם!

אחת הבחינות היותר מלחיצות שהקיימות, שההתמודדות איתה היא לא פשוטה לתלמידים רבים צעירים ומבוגרים כאחד, היא הבחינה הפסיכומטרית. שאלות רבות עליהן צריך לענות בזמן מוגבל ביותר הן המתכון הבטוח ללחץ וחוסר ביטחון. בדיוק בגלל זה הכנו את הכתבה הבאה אשר תנסה לעזור לכם עם הלחץ הנ"ל.

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

© ADOBESTOCK

לקרוא לאט - טעות נפוצה במיוחד שעלולה לעלות לכם בנקודות יקרות בבחינה היא העובדה שבמקרים רבים, לאור הלחץ הגדול הנבחנים קוראים את השאלה מהר מדי ולא באמת מבינים לעומק את השאלה שקראו. הדבר עלול לגרום לסימון תשובה שגויה או לחלופין לקריאה חוזרת של השאלה וזה גוזל זמן רב יותר. לכן אנחנו ממליצים לכם, בעיקר בשאלות מילוליות ארוכות- להקפיד לקרוא את השאלה פעם אחת בלבד ולא למהר בכלל בקריאת השאלה, זה אולי נראה לכם מריחת זמן אבל תאמינו לנו שזה משתלם.

להתמקד במה השאלה - אחת הטעויות הנפוצות בבחינה הפסיכומטרית הוא שלאחר קריאת השאלה והמעבר לתשובות לתלמידים רבים קשה להתרכז ולשאול את עצמם על מה בדיוק מדברת השאלה. אולי זה נשמע לכם דבר מובן מאליו אך בדרך כלל השאלות בבחינה הפסיכומטרית מבלבלות למדי בניסוחן ופעמים רבות השאלה עצמה לא מובנת מאליה בכלל. על כן אנחנו ממליצים להתמקד כמה שיותר במה עוסקת השאלה.

אם לא מצליחים לפתור, לעבור הלאהפסיכומטרי הוא מבחן שעובד על זמן וזה בדיוק למה מאוד קריטי לא להתעכב על שאלות, זאת מכיוון שהתעכבות ארוכה מדי על שאלה אחת אולי תעזור לכם לפתור אותה אבל תגזול זמן יקר מכמה מהשאלות האחרות שאותן אולי הייתם פותרים ביתר קלות. בדיוק בגלל זה אנחנו ממליצים לכם בחום: אם נתקעתם על שאלה יותר מדקה, עברו הלאה ומקסימום תחזרו אליה מאוחר יותר.

לכתוב במבנה הנכון בחיבור - אחד החלקים החשובים בחלק המילולי של הבחינה הפסיכומטרית הוא כתיבת החיבור וכדי לעשות אותו היטב ולקבל את מירב הנקודות עליכם להיות מדויקים מאוד ולכתוב במבנה הדרוש לפסיכומטרי הכולל פסקת פתיחה, 2 פסקאות נימוקים, פסקת עמדת נגד אותה מפריכים, וסיכום. הקפדה על מבנה זה תוך דקדוק ומבנה תחבירי ולשוני נכון תבטיח לכם ציון מספק.

© ADOBESTOCK

להקפיד לכתוב את החישובים - החלק הכמותי בבחינה הפסיכומטרית הוא מבלבל למדי בייחוד כי הוא כולל חישובים וטריקים מתמטיים שלפעמים הם לא כל כך מובנים מאליהם. בדיוק בגלל זה אנחנו ממליצים לכם לכתוב הכל תמיד כשזה נוגע לחישובים מתמטיים. אמנם יש אנשים המעדיפים להמנע מכתיבתם מכיוון שדבר זה גוזל מהם זמן ארוך אך מניסיוננו כתיבת החישוב משתלמת וחוסכת התלבטויות ובלבולים שיכולים לבוא לאחר מכן. 

תגובות