מועדוני הספורט של בתי הספר מחכים לכם!. משפחת אנוך, משפחת פטקין, משפחת שוב

מועדוני הספורט של בתי הספר מחכים לכם!

החופש הגדול עומד להיגמר ורובנו מדחיקים את הראשון בספטמבר בו נאלץ לחזור לספסל הלימודים. למרות הבאסה, יש דבר אחד שכן שווה לצפות לו: לצד הלימודים, אפשר להנות מענפי ספורט מגוונים ואף להתחרות ברמה מקצועית בארץ ובחו"ל- דרך בית הספר! • ראיונות עם תלמידים

מועדוני הספורט הבית ספריים של התאחדות הספורט לבתי הספר פועלים בכל רחבי הארץ במגוון ענפים שונים לתלמידי כיתות ז'-ט': בכדורגל, כדורסל, אתלטיקה קלה, כדורעף, כדורעף חופים טניס שולחן, ניווט ספורטיבי, בדמינטון וכדוריד, לצד ענפים פאראלימפיים וענפים לצרכים מיוחדים. לקראת החזרה ללימודים שוחחנו עם שלושה אלופים צעירים שהגיעו להישגים מרשימים בענפי ספורט מיוחדים ופחות שגרתיים, אשר התחילו את דרכם במועדון הבית ספרי.

עוד במדור הלימודים של פרוגי:

ניווט ספורטיבי- רונן שוב

בספורט הזה כישורי השליטה שלכם ב- Google Maps פשוט לא מספיקים. הניווט הספורטיבי הוא ענף ספורט תחרותי, שבו על כל מתחרה למצוא מספר תחנות הממוקמות בשטח, תוך הסתייעות במפה ובמצפן בלבד. המנצח הוא זה שמסיים את המסלול (כלומר עובר בכל התחנות לפי הסדר) בזמן הקצר ביותר.

רונן שוב מבנימינה, אלוף ישראל לגילאי 14 בניווט ספורטיבי מספר: "כל החיים שלי אהבתי להתעסק במפות, וכשהצטרפתי לחוג ניווט עירוני בכיתה ה' התחברתי ישר, כך שהכניסה למועדון הבית ספרי בכיתה ז' הייתה לי טבעית." אחד הדברים האהובים על רונן בניווט הוא הגיוון: "כל פעם אתה יוצא למקום אחר בארץ ומגלה מקומות חדשים, עם אתגר חדש ומסלול שונה. יש תחושת סיפוק אדירה כשמצליחים לדקור נקודה."

בכל שבוע, יוצא המועדון הבית ספרי למקום אחר בטבע על מנת להתאמן וללמוד טכניקות ניווט חדשות. לאחרונה, לאחר שקטף את תואר אלוף הארץ בניווט לגילאי 14 המכובד, זכה לטוס לבולגריה למחנה אימונים ולאליפות אירופה בניווט דרך איגוד הניווט הישראלי. "ניווט זה כלי לחיים. פוגשים חברים מהמון מקומות ובכל פעם יש אתגר חדש, זה עולם מדהים ששווה להצטרף אליו," הוא מסכם.   

© משפחת שוב

בדמינטון- נועם אנוך

תשכחו מההגדרה שהכרתם ל"כדור"- בבדמינטון (או "נוצית" בעברית), במקום בכדור חובטים בקונוס עם נוצות שנקרא "נוצית". במשחק מתחרים שני יחידים או שני זוגות, שמטרתם היא לחבוט את הנוצית מעל הרשת כדי שתפגע ברצפת מגרשו של היריב, או שהוא לא יוכל להחזיר אותה בהצלחה. בעברית נקראים שחקני המשחק "נוצאים" או "שחקני נוצית." המשחק נערך במגרש עם רשת באמצעו. בדמינטון הוא ספורט אולימפי, ונערכות בו תחרויות בישראל ובכל רחבי העולם.

נועם אנוך מהרצליה אמנם רק בן 13, אבל הצליח לקטוף עם קבוצתו את המקום הראשון בתחרות הגמר הארצית לבדמינטון של בתי ספר בשנה שעברה. נועם הכיר את הענף דרך המורה שלו לחינוך גופני, ירון, שעודד אותו להצטרף למועדון הבית ספרי בכיתה ז'. "התחלתי לאהוב מאוד את הבדמינטון והיו לי שני אימונים בשבוע שפכו לשלושה, ארבעה וחמישה דרך בית הספר ומועדון 'בני הרצליה'.

את נועם תפסנו בזמן שהתאמן במחנה אימונים מיוחד בחצור לבדמינטון:" אנחנו עובדים על טכניקה ,על איך עומדים במגרש, כי זה כמו המפתח, לא תדע ללכת- לא תדע לשחק," הוא מסביר. "זה לא עוד משחק עם מחבט, זה שונה. בגלל הכדור המיוחד, צריך לחשב איפה הוא נופל, כמה הוא יכול להתקדם ולאן יגיע, וכל פעם מחדש אני לומד מכות וטכניקות חדשות כדי לאתגר את היריבים שלי."

© משפחת אנוך

כדורעף- יעל פטקין

על כדורעף בטוח שמעתם. ענף ספורט תחרותי ואולימפי של משחקי כדור, בו משחקות שתי קבוצות במגרש שבאמצעו עוברת רשת שמפרידה בין שני חלקי המגרש. המטרה במשחק היא לגרום לכדור לפגוע במגרש היריב, תוך העברתו מעל הרשת דרך תחום המעבר (האנטנות). כל קבוצה יכולה לגעת בכדור עד כשלוש פעמים כדי להעביר את הכדור לקבוצה השנייה מעל הרשת דרך תחום המעבר.

יעל פטקין בת 16 ממושב ישע, זכתה יחד עם קבוצתה בתואר סגניות אלופות הארץ לנערות כשהיו בכיתה י' בלבד, ומסבירה מה כל כך מיוחד בכדורעף שרובנו מפספסים: "התחלתי את דרכי הספורטיבית בהתעמלות קרקע, ונאצלתי לפרוש עקב שברי מאמץ. המורה שלי אלכס, דחף אותי לנסות כדורעף במועדון הספורט בכיתה ז'. בהתעמלות הייתי מתחרה לבד, ופתאום הגעתי לכדורעף וזו תחרות קבוצתית, הבנות ביחד ומרימות אחת לשנייה והתאהבתי בזה." יעל הפגינה כשרון רב, ונכנסה מהר מאוד לליגה של בנות גדולות ממנה, עד גיל 19. "שהצטרפתי לליגה של הגדולות בתור ילדה בת 13-14 זה היה כמו סיוט. לא היה לי בטחון בכלל והייתי בלחץ נוראי שלא אפשר לי לשחק כמו שצריך, כי כל כך פחדתי להרוס לבנות. לאט לאט התחברתי אליהן, צברתי ביטחון והתחיל להיות לי כיף."

יעל משחקת היום בנבחרת ישראל לנערות ואף השתתפה במוקדמות אליפות אירופה לנערות בכדורעף. היא מסכמת: "בכדורעף האקשן לא מפסיק- פתאום מצילים כדור מטורף וכולם בהלם שהצלחת. זה רגעים שאי אפשר להשוות לשום דבר אחר."

© משפחת פטקין
© משפחת פטקין

זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר: "מועדוני הספורט הבית ספריים של התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל  פועלים לטיפוח וקידום הספורט, החינוך הגופני ואורח החיים הבריא לשם שיפור הישגי התלמידים/ות, בריאותם/ן וניצול זמנם/ן הפנוי באופן נאות. מועדונים אלו מהווים את חוד החנית של הספורט עבור בתי הספר והתלמידים/ות, משרישים ערכי כבוד וספורטיביות לצד מקצועיות והשתתפות בטורנירים ואליפויות. אני גאה לפתוח שנת פעילות נוספת של מאות מועדונים ברחבי הארץ, ומצפה לראות עוד ועוד תלמידים/ות, מוריםו/ת, בתי ספר ועיריות מצטרפים אלינו."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות