התיק מוכן: כל הטיפים לפתיחת שנת לימודים מוצלחת. ADOBESTOCK

התיק מוכן: כל הטיפים לפתיחת שנת לימודים מוצלחת

לכבוד שנת הלימודים תשפ''ד שתיפתח מחר, הכנו עבורכם מגוון טיפים כדי לעבור את השנה בצורה יעילה ומהנה • לרשימה המלאה!

אוטוטו ישמע הצלצול הראשון לשנת הלימודים תשפ''ד ושוב תיכנסו לכיתות, תפגשו את המורים שלכם ואת השיעורים שלפעמים יכולים להיות מעייפים. רגע לפני שתצללו לשנה שלמה של שיעורי בית ומבחנים, בואו להתכונן איתנו לשנה החדשה עם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור אותה בקלות, בכיף וברוגע, ובעיקר כדי שתקופת הלימודים שנשמעת כמו נצח תעבור לכם בטיסה!

עוד במדור הלימודים של פרוגי:

ציונים טובים מתחילים שעה לפני בית הספר

אין דבר שיותר קשה לתלמיד הממוצע מעייפות המצטברת לאורך השנה ובדגש על ההתארגנות לבית הספר בבוקר. לקראת שנת הלימודים הבאה ארגנו לכם לא רק מערכת או ציוד, אלא גם כלים שיעזרו לכם לפתוח את הבוקר קצת יותר בטוב- במקום לבזבז את הבוקר על גלילה מיותרת בטלפון, החליפו רק 15 דק' ממנו בהרגל אחד שירים לכם את האנרגיות: שירים, מתיחות, ואולי אפילו כתיבת בוקר למתקדמים שביניכם.

© ADOBESTOCK

במקום לשבור את הראש-הכינו תוכנית למידה אפקטיבית

כולכם מכירים את הלופ הזה, תקופת מבחנים שמרגישה כמו נצח ואתם נזכרים במבחן רק ברגע האחרון. ניגשים ללמידה ללא תוכנית ומפלס הלחץ עולה. הנה טיפ קטן, שיעזור לכם "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה": פריסה שבועית מהירה של המבחנים שיש לכם פלוס כמה זמן לוקח ללמוד בכל יום, תעזור לכם ללמוד רק כמה זמן שאתם באמת צריכים כדי להצליח, ולהשאיר די והותר זמן לנטפליקס וחברים.

 קשב וריכוז-OUT שיטת פומודרו-IN

משהו אחד שכבר ידוע לכולנו במאה ה-21 זה שטווח הריכוז של דור ה-Z הולך ופוחת (תודה לרשתות החברתיות) והיכולת להתרכז בזמן סשן למידה למבחן פחתה גם היא. דרך שינוי אחד קטן באופן הלמידה שלכם, זה יכול להגביר בעשרות אחוזים את הריכוז - שיטת פומודורו, שלפיה מחלקים את זמני הלמידה וההפסקות לפרקים קצרים- 20 דק למידה, 5 דקות הפסקה ולאחר שעת למידה שלמה, הפסקה ארוכה.

© ADOBESTOCK

שיעורי בית מהסרטים!

למה רק בסדרות זה נראה כיף? כל סדרת נוער אמריקאית עם תלמידים שאפתניים גורמת לנו לבוסט מוטיבציה ורצון רגעי להיות קצת יותר רציניים כמו למשל "בנות גילמור", "לא רק בלונדינית" וכן הלאה. כשאתם צריכים לשבת להכין שיעורי בית, הדבר האחרון שזה מרגיש היא פעולה מרגשת. הוסיפו דברים לשולחן העבודה שלכם כמו שירים, נשנושים ואווירה נעימה.

חברים או לימודים? איך משלבים את השניים?

היכולת לשלב לימודים ומבחנים זו הדילמה הגדולה ביותר של התלמיד המצטיין. חרדת ההחמצה מנצחת (FOMO) גורמת לנו לנטוש את הספרים ולשכוח מהמטרות שלנו, או לחלופין אנחנו שוכחים מעצמנו לטובת הציונים. קבעו לעצמכם ימים או שעות "ברזל" בשבוע, שבהם אתם מבטיחים לעצמכם להקדיש זמן נטול אשמה לבילוי עם חברים.

© ADOBESTOCK

מבחן הוא רק נייר עם ציון שתמיד יכול להשתנות

ההצלחה במבחנים אומנם חשובה ומשפיעה על הציון הסופי בתעודה שתקבלו. מצד שני, צריך לזכור שמבחן הוא בסופו של דבר רק דף נייר עם מספר שבכל פעם יכול להשתנות. חשוב לקחת את הדבר בפרופרציה נכונה, העולם לא יחרב אם לא תצליחו במבחן מסוים ואחרי הכל, ישנן צרות גדולות יותר. 

ממורה לתלמיד

כמו כל דבר בחיים, גם בתקופת הלימודים שום דבר לא ורוד, היא מלווה בקשיים, מלאה בלחצים וזה בהחלט יכול להציק. אם אתם מרגישים למשל לחוצים ממבחנים, מרגישים שנעשה כלפיכם חוסר צדק מצד הצוות הבית ספרי או שעוברים עליכם ימים לא טובים, בקשו לשוחח עם המורים שלכם ותציפו בפניהם את הבעיות שלכם בצורה מכובדת. ברגע שתשתפו אותם בכל מה שעובר עליכם, העצות שלהם יוכלו לעזור לכם לעבור בהצלחה את שנת הלימודים ובעיקר תרגישו שיש לכם על מי לסמוך. בכל זאת, המורים הם בעדכם, לא נגדכם וחשוב שתדעו לראות בהם דמויות חיוביות ולא "מכשפות". 

© ADOBESTOCK

תהנו מכל רגע

מצד אחד בית הספר הוא לא לונה פארק, קניון או קולנוע, אבל גם כאן צריך ללמוד להנות מכל שנייה. גם אם תרגישו שאין לכם שנייה לנשום מרוב כמויות המבחנים ושאין לכם כוח לכלום, אתם בעוד 10 שנים מהיום כל כך תתגעגעו לתקופה הזו! אחרי שתסיימו את הלימודים תיכנסו לעולם האמיתי שזה אומר צבא, עבודה, מרדף אחרי הכסף ועוד הרבה דברים של "מבוגרים". אז בכל פעם שאתם מרגישים שקשה לכם, תחשבו שהלימודים הם כלום לעומת כל הדברים הללו ותהנו מכל יום בבית הספר, כי התקופה הזו לא תחזור לעולם. 

© ADOBESTOCK
תגובות