ילד פלא הו: האבולוציה של ג'סטין טימברלייק. צילום: ירון ברנר, טמבלר, ירון ברנר

ילד פלא הו: האבולוציה של ג'סטין טימברלייק

ג'סטין טימברלייק הוא כבר יותר מזמר פופ רגיל, הוא הפך לאגדה, בזכות הרבה שנים וניסיון בתעשייה ואנחנו די בטוחים, שהוא מסוג האנשים שייזכרו גם עוד הרבה שנים. בסדרת כתבות חדשה, נביא לכם את הסיפור המלא של כל אחד מהכוכבים הכי גדולים של תעשיית המוזיקה העולמית היום

ג'סטין טימברלייק הוא ללא ספק אחד השמות הגדולים בתעשיית מוזיקת הפופ. כבר 13 שנים הוא מככב על הבמות הגדולות עם קהל מעריצים בכל רחבי העולם. גם אנחנו, בארצנו הקטנטונת, זכינו להופעה שלו בשנה שעברה. אנחנו החלטנו לספר לכם את סיפור חייו של הכוכב.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

הכל התחיל אי שם בשנת 1981, כשג'סטין נולד בעיר ממפיס שבמדינה טנסי בארצות הברית, למשפחה ממוצא בריטי. הוא גדל כבפטיסט (זרם בנצרות), והיה שר במקהלת הכנסייה. מאוחר יותר, כשהיה בן 12, הוא השתתף בתוכנית לגילוי כישרונות צעירים, שנקראה "Star Search".

כנראה שבתוכנית באמת התגלו כישרונותיו של ג'סטין, כיוון שאחריה, הוא כבר הצטרף לתוכנית "המועדון החדש של מיקי מאוס", ושיחק לצד שמות גדולים נוספים כמו, כריסטינה אגילרה, בריטני ספירס וג'יי. סי. שאזיי. משם הדרך לתהילה כבר הייתה סלולה. יחד עם שאזיי, לאנס בייס, ג'ואי פאטון וכריס קירקפאטריק הוא הקים את להקת הבנים אן סינק.

אחד מלהיטיה של אן סינק!
 

הלהקה הפכה להיות אחת מלהקות הבנים המצליחות של שנות ה-90, וזכתה למעריצים רבים. הם מחזיקים את שיא מכירות האלבומים בשבוע הראשון לצאתם. לאחר ששחרו את אלבומם הרביעי והאחרון, "Celebrity", הלהקה התפרקה וטימברלייק יצא לקריירת סולו.

בשנת 2002 ג'סטין הוציא את הסינגל הראשון בקריירת הסולו שלו, "Like I Love You". מאוחר יותר באותה שנה, הוא שחרר את אלבום הסולו הראשון שלו – "Justifield", שזכה להצלחה גדולה ומכר למעלה מ-7 מליון עותקים ברחבי העולם. אחת הרצועות המפורסמות ביותר באלבום, "Cry Me A River", הופקה על ידי טימברלנד, שגם שר קטע ומופיע בקליפ.

הפך ללהיט!
 

ובשנת 2003 טימברלייק השתתף בלהיט המרגש של הבלאק אייד פיז, "Where I s The Love", שהיה מועמד לגראמי. טימברלייק זכה בפרסים רבים, על האלבום ובכלל, ביניהם שני פרסי גראמי בשנת 2004. באותה שנה הוא גם הופיע בסופר בול יחד עם ז'נט ג'קסון, הופעה שעוררה סערה לאחר שהחזה של ג'קסון נחשף בשידור חי.

יחד עם הבלאק אייד פיז!
 

לאחר שסיבוב ההופעות של האלבום הסתיים, טימברלייק התחיל לשחק בסרטים ביניהם "אנחת הנחש השחור", "אלפא דוג" ו"עלילות סאות'לנד". הוא אפילו דובב את הנסיך ארתי בשרק 3. גם לאחר שהוציא את אלבומו השני, "FutureSex/LoveSounds", הוא המשיך ושיחק בסרטים נוספים וגם בסדרות טלוויזיה. בשנת 2013, הוא כיכב בסרט "בתוך לואין דיוויס" של האחים כהן, ושר שם את השיר המצליח," 500 Hundred Miles", שכתב במיוחד לסרט.

מדהים!
 

נחזור לשנת 2006, בה טימברלייק מוציא את אלבומו השני, "FutureSex/LoveSounds ". הוא כבר היה מעורב בכתיבת כל שירי האלבום, והפיק 10 מתוכם. האלבום הכפיל את מספר האלבומים שנמכרו ברחבי העולם ל-14 מיליון עותקים והגיע למעמד פלטינה באוסטרליה, קנדה וארצות הברית.

בעקבות האלבום הוא יצא לסיבוב הופעות נוסף ולאחר מכן חזר, כאמור, לשחק בסרטים ותוכניות. הבולט מבניהם היה הסרט זוכה האוסקר, "הרשת החברתית", שיצא בשנת 2010 לאחר הקמת הרשת החברתית, פייסבוק. בין האלבומים, טימברלייק עזר למדונה באלבום שלה, "Hard Candy", שיצא בשנת 2008. הוא גם השתתף בלהיט, "4 Minutes", מאותו אלבום, יחד עם טימברלנד. תוך שבועיים האלבום הגיע לראש מצעדי המוזיקה ב-26 מדינות. זו הייתה הצלחה ברמה בינלאומית, שהפתיע רבים בעולם מוזיקת הפופ.

      • קבלו מספר עובדות שבחיים לא הייתם מנחשים על טימברלייק

שילוב מעולה!
 

לאחר הפסקה ארוכה, בשנת 2013, טימברלייק מוציא את אלבומו השלישי " The 20/20 Experience", שראה הצלחה בעולם והיה נחשב לקמבאק שלו. את הסינגלים מהאלבום הזה, אתם כבר בטוח מכירים, "Mirrors", לדוגמא, שהגיע למקום השני במצעד ה-"Hot Billboard". הסינגל גם העיד על איזושהי התבגרות של ג'סטין, מבחינה מוזיקלית ובכלל.

בהמשך לאותה שנה, ג'סטין הוציא אלבום נוסף, " The 20/20 Experience 2 of 2" עם הסינגלים "TKO", "Not a Bad Thing" ו-"Take Back the Night". הוא גם הופיע בהופעה בלתי נשכחת בטקס ה-VMA לשנת 2013, הופעה שארכה לא פחות מרבע שעה, עם כל הלהיטים הגדולים ביותר שלו.

אין ספק שהוא יודע להופיע!
 

אחרי הצלחה מדהימה עם האלבומים האחרונים, היה ברור שלא ניפרד מהבחור גם עוד הרבה זמן. אבל בחודש מאי האחרון, הוא הוציא סינגל עם לא אחר מאשר מייקל ג'קסון. כן, גם לנו זה נשמע מופרך, ג'קסון הרי נפטר בשנת 2009. אז כנראה השיר "Love Never Felt So Good" הוקלט הרבה לפני שג'קסון נפטר, בשנת 1983. טימברלייק השתתף בעיבוד לשיר המקורי של ג'קסון, וכך נוצרה גרסת דואט לרצועה משנות ה-80. הסינגל מהווה גם מחווה לאחת האגדות הגדולות, מייקל ג'קסון.

מחווה מרגשת
 

שבועיים בדיוק לאחר פרסום הקליפ של "Love Never Felt So Good",  הגיע ג'סטין לבקר אותנו בארץ הקודש. לאחר טיול קצרצר בעיר העתיקה ובכותל כמובן, הוא הופיע בפארק הירקון בתל אביב, מול לא פחות מ-49 אלף אנשים. במהלך ההופעה הוא צרח מילים כמו "יאללה בלגן" וגרם לקהל לרקוד ולזוז. בסוף ההופעה הוא צעק לקהל "אני אוהב אתכם!", אין ספק שזאת הייתה אחת ההופעות המפתיעות בשנים האחרונות.

לסיכום, אין ספק שטימברלייק הוא אחד הזמרים הגדולים של הדור. הוא עשה דרך ארוכה כדי להגיע ליכולות מוזיקליות מדהימות ולהפתיע בכל פעם מחדש. מאלבום לאלבום היה ניתן להרגיש בשינויים שהוא עבר, הוא גרם לקהל המאזינים שלו לבכות ולהתרגש וגם לרקוד ולשמוח. אנחנו רק מקווים, שנזכה לעוד שנים ארוכות וטובות של אלבומים מרגשים ומקפיצים, וגם עוד כמה הופעות בארץ, של האחד והיחיד, ג'סטין טימברלייק.

 
תגובות