"Forever": אלסו לא מאכזב! . צילום: יחסי ציבור

"Forever": אלסו לא מאכזב!

לאחר שני אלבומי ה-"EP" של אמן המוזיקה האלקטרונית השבדי אלסו, משתחרר לו אלבום האולפן המלא הראשון, "Forever", עם תמונת אלבום בעלת רקע די שחור, אפל וקודר. מה עובר על חיי האמן, מה פשר בחירת השם "לנצח" ומה חשבנו על האלבום? ביקורת אלבום

כשאתם שומעים את השם השבדי, אלסנדרו לינדבלד, האסוציאציה היחידה שתעלה במוחכם תהיה "מי זה?!". ובכן, מדובר באחד מאמני המוזיקה האלקטרונית עם מקצבי ז'אנר הפרוגרסיב המדליקים ביותר – אלסו שמוכר בעיקר הלהיט המשותף שלו עם טובה לו הנקרא "Heroes". לאחר הגיעתו למקום ה-15 בדרג הדיג'יים המובילים בעולם, הוא לא נח לרגע ומשחרר עוד להיטים במטרה להעניק לקהל את המירב והמיטב.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

האלבום לו ציפינו נפתח עם הטראק "Profondo" עם הפתיחה המסוגננת בצורה מתוחה והמעוצבת לפיה. כך נפתח לו האלבום עם פן די מתוח ומחשמל. הטראק נועד להכניס את המאזינים לאווירת האלבום באופן הדרגתי, מסתורי ומהנה. לפתע, במעבר חד שאינו ניתן להבחנה בשל איחוד צלילים ומקצבים, מגיע הטראק "Payday" עם הפן היותר מחשמל והקצבי משל הפתיחה. לאחר פתיחה קולחת מגיע טראק הגורם לנו לרחף מעל המחשבות וליהנות מחווית ההאזנה לאלבום, עד סופו המהפנט. ללא ספק מדובר בלהיט כובש המהפנט לפי צליליו ולפי מלודיות מקהלה לקראת סופו.

שיר מחשמל ומהפנט
 

מיד אחרי פתיחת האלבום הקולחת, מציץ לו הלהיט "Heroes" באירוח של הזמרת בעל הקול המעט צרוד, טובה לו. מדובר באחד משירי המפתח של האלבום, כאשר הוא הלהיט הנשמע ביותר של אלסו עד עצם היום הזה. השיר הקצבי מכניס אווירה קלילה לאלבום ומעניקה לו גוון נעים ורגוע.

הלהיט הגדול ביותר של אלסו
 

אחריו מגיע השיר הצרוד והמחשמל "Tear the Roof Up". אמנם, היותו של השיר מחוספס מעניקה לו תואר כבוד של "להיט קייצי מחשמל", היא מעניקה לאלבום גם גוון "מקפיץ".

להיט קיצי מחשמל
 

אחר כך מגיע הלהיט שלאחרונה הפך לאחד מהשירים הנמכרים ביותר בארה"ב "Cool" בו מתארח הזמר והמפיק הצעיר רוי אינגליש בעל הקול המהפנט והקסום. השיר, המדבר אמנם על אהבה, מאופיין במקצבים קלילים התואמים את מוזיקת חופי הרחצה, כך שאין טעם להיבהל אם נזהה את השיר במסעדת חוף הרחצה.

להיט מהפנט וקסום
 

אחרי השיר הקליל מגיע השיר "Scars" בליווי של סולן להקת וואן ריפבליק, ראיין טדר. השיר מדבר על אהבה נכזבת עם דימויים מקסימים המביאים את קולו של הזמר לידי ביטוי באופן הטוב ביותר. עד שלא תשמעו את הפזמון לא תבינו כמה השיר יכול למכר עם צליליו ועם ליווי של ראיין. 

לאחר השיר הממכר מגיע השיר המצוין "Sweet Escape" עם אירוחה של הזמרת האוסטרלית סירנה. מדובר באחד השירים היותר מחדירי מוטיבציה בהקשר של הגשמת מטרות, פריצת דרך והתגברות על הפחד, השיר מלווה עם קליפ שמחדיר אף יותר מוטיבציה בנושא.

מחדיר מוטיבציה
 

לאחר מכן השיר "Destinations" צץ עם מנגינה רגועה, שלווה ונעימה המתפתחת ומתעצמת בעדינות לטראק די סתמי ומשעמם לאחר כמה שניות של האזנה. אין בטראק דבר מיוחד ומגרה את האוזניים, אלא הוא מכיל את הבסיס הרגוע והמתון של אלסו אך מי יודע, אולי זה היעד של אלסו?

עם שילוב האווירה הרגועה מדי של הטראק הקודם, נשמע השיר "If It Wasn't For You". השיר מעורפל בעזרת אפיונים של מוזיקת סרטי בלשנות בתחילתו, וכאשר מגיע הפזמון מגיע גם החלק היותר מרענן של השיר. מדובר בחלק אלקטרוני די רגשני ומעט כבד ברגשות. ניתן להרגיש את התחושות שאלסו רצה להעביר דרך השיר.

מרגש ומרענן
 

אחרי השיר המרגש מגיע "In My Blood" עם המנגינה הקלילה והממכרת. לכמה רגעים תאבדו ריכוז לחלוטין מהשיר ותתרכזו אך ורק במנגינה, אך בשלב שבו תשמעו את המילים תבינו עד כמה השיר ממכר בשל עיבודו הקולח.

וכעת, מגיע רמיקס לשיר "Under Control" של קלווין האריס והצמד הבריטי הרטס. האמת, לא ניתן להבחין בשינוי רציני בין המקור והרמיקס מלבד הבאסים, הקיקים ועוד כמה תוספות ועיבודים נוספים. השינוי הרציני היחיד הוא המעבר בין הפזמון לבית הבית השני, דבר זה גרם לנו להתאכזב.

השיר המקורי עם קלווין האריס והרטס
 

מיד אחר כך מגיע השיר "All This Love" עם קולה הרך והמתוק של נוני באו. לשיר פתיחה מדהימה בעיקר בשל המנגינה המהפנטת ופחות בגלל קולה הרך והמתוק של הזמרת. ניתן להגיד שקול הזמרת והאופן בו שרה די הורס את תחושות ההנאה של השיר. אולם, ניתן להתעלם מכך וליהנות מהקטעים האלקטרונים הנעימים והמהפנטים של השיר.

לפתע, השיר המזוהה בעיקר הודות ללהקת וואן ריפבליק, "If I Lose Myself" נשמע ברקע לקראת סוף האלבום עם עיבוד קליל, קצבי ומעניין של אלסו. הוא מעניק לאלבום פן מעט נוסטלגי של לפני שנתיים תוך מענק חידוש מדהים של אלסו.

רימיקס ללהיט של וואן ריפבליק
 

וזהו, הנה מגיע לו טראק הסיום של האלבום, "Immortale" הנפתח בצלילים ובמקצבים עצובים ודי פסימיים של פסנתר והדהודים ברקע. אט אט, מתעצם הטראק עם כל שכבות המוזיקה הסוחפים והמרגשים כך שנוצרות מעין תחושות הנאה וסיפוק מהאלבום. בזמן האזנה לטראק נכנסים למבול של מחשבות על העבר, על ההווה ועל העתיד. כמות המחשבות וסוגי המחשבות כה רבים עד כי לא ניתן לדמיין את עוצמת השיר. במילה אחת – וואו!

האלבום "Forever" מוצג לפנינו עם תמונה די אפלולית של אלסו. השאלות לגבי האלבום רבות ולצערנו התשובות מעטות. משמעות האלבום "לעולם" מקבלת עוצמה שלא ניתן לתאר הודות לטראק סוף האלבום, וכך גם בנוגע לתמונת האלבום. את הבחירה באלבום כה קליל ונחמד אנו מבינים, אך את הבחירה בסוף עמוק ובעל משמעויות ורבדים עמוקים ניתן לכם לפרש.

ציון בסולם פרוגי: ★★★★

תגובות