מרגש במיוחד: חמשת הטיזרים של השבוע במוזיקה האלקטרונית. צילום מסך מסאונדקלאוד

מרגש במיוחד: חמשת הטיזרים של השבוע במוזיקה האלקטרונית

שבעה אמנים, שני זמרים וחמישה שירים מקפיצים ומרגשים במיוחד. חמשת השירים שעתידיים לצאת בקרוב במוזיקה האלקטרונית

הטור המיוחד הזה הולך לדבר על שירים שעתידיים לצאת בעולם המוזיקה האלקטרונית שכן, לפני שחברת תקלטים או אמן מוציאים שיר רשמית הם משחררים טיזר לשיר. אז הנה חמשת הטיזרים הטובים ביותר של השבוע האחרון.

עוד במדור המוזיקה של פרוגי:

DubVision - Heart

אחד השמות היותר חמים בתקופה האחרונה הוא הצמד דאבויז'יין. הצמד ההולנדי שהתפרסם במיוחד מהשיר Holow, ששוחרר בחרת התקלטים Spinin Records, מביא לנו להיט, שכבר קיבל תמיכה ותגובות אוהדות ממעריצים ואמנים רבים, בשם "Heart". דאבוז'יין ממשיכים באותו סגנון בו התחילו ,סגנון הפרוגרסיב המרגש שכולל מלודיה רגועה ודרופ קצבי במיוחד. אחד המאפיינים המיוחדים של השיר הוא השימוש בווקאל מסומפל ומלא באפקטים. בשנה האחרונה אפשר היה לראות אמנים רבים משתמשים בווקאל מסומפל שכן הוא מוסיף מימד אחר לשיר וטיפה משנה את הסגנון ממה שהיינו רגילים עד כה במוזיקה האלקטרונית בכלל. השיר עצמו מיוחד מאוד ומסגיר את האמן שעומד מאחוריו, מחלק רגוע שמכניס לאווירה מסויימת ומתפתח לדרפ מקפיץ שכיף לרקוד אותו בעיקר בלילה.

 Jordy Dazz & Cobra Effect - The Limit

השיר הבא הוא שיתוף פעולה בין ג'ורדי דאז לקוברה אפקט. ג'ורדי דאז אמן יחסית מוכר שמרבית השירים שלו יוצאים בחברת התקלטים Revealed Recording של הדיג'יי מספר 1 הארדוול. בניגוד למרבית שיריו השיר הזה דווקא עומד לצאת בחברת התלקטים של האחד והיחיד, קלווין האריס. השיר עצמו משלב בין שתי סגנונות שונים מאוד בתוך עולם המוזיקה האלקטרונית, דיפ האוס ואלקטרו האוס. המלודיה עצמה מתחילה עם פסנתר וכתיבה שמאוד מזכירה מלודיה של דיפ האוס, בשבלב מסויים נכנסים גם פה ווקאלים מסומפלים, העלייה מתחילה לבשר לנו איך הדרופ הולך להשמע  ואז הדרופ שמזכיר לנו את הסגנון של ג'ורדי דאז, סגנון אלטרו מובהק וטהור. למרות המוזיקה הטובה של ג'ורדי דאז הוא עדיין לא הצליח להטביע את חותמו עם שיר מסחרר כמו שעשו אחרים.

Elephante feat. RUMORS - I Want You

השיר הבא לא נחשב למוכר מאוד כמו גם האמן שיצר אותו. אלפנט הוא די'גיי ויוצר אמרקאי שהתפרסם בעיקר מהרמיקס שעשה לאפרוג'ק לשיר Ten Feet Tall שזכה ליותר ממיליון צפיות בסאונדקלאוד. השיר החדש שלו "I want you" שוחרר בלייבל ארמדה גם כן של אמן מפרוסם, ארמין ואן ביורן. מאוד אהבתי את השיר מכיוון שיש בו נגיעות דאב סטפ למרות שהשיר עצמו נחשב לפרוגרסיב האוס. הזמרת בשיר מוסיפה מימד אחר שבעלדיה השיר לא מיוחד ויפה. העובדה שמשולבים פה שתי סגנונות ביחד מראה שאפשר ליצור שירים מיוחדים שלא הבכרח חוזרים על עצמם. בנוסף בבית שלאחר הדרופ הראשון נוסף גם קצה ביפ הופ וטראפ כך שהייחוד של השיר רק גדל. לסיכום, שיר גדול!

Wiwek & Gregor Salto ft. MC Spyder - Trouble 

אמן נוסף שהתפרסם במהלך השנה האחרונה הוא Wiwek. ויויווק עושה מוזיקה מיוחדת שנקראת ג'נגל טרור, מוזיקה שמזכירה את הג'ונגל. השירים שלו כוללים בעיקר כלי הקשה ותופים מסומפלים שעמוסים באפקט של דיסטורשיין וריברב, הד. כל הכלים האלה והאפטים הללו יוצרים תחושה של ג'ונגל ושל באלגן. השיר המפורסם ביותר שלו נקרא "Angry Brids" שיצא לפני כשנתיים. ההצלחה של השיר באה לידי ביטוי בכך שעד היום אמנים כמו אפרוג'ק ודימטרי וגאס אנד לייק מייק מנגנים את השיר הזה בהופעות. הדיג'יי השני שיצר את השיר הוא גרגור סאלטו, גם כן יוצר ג'נגל טרור אבל גם אלקטרו רגיל. הקשר בין השניים החל כאשר ראשון עשה רמיקס לשיר של גרגור Afrobot. והוא המשיך כאשר בחודש שעבר יצא השיתוף פעולה הראשון בינהם בלייבל של Sander Van Dooron, שנקרא "Miami". השיתוף פעולה השני שנקרא "Trouble" הצליח לתפוס לי את האוזן בגלל האווירה שהשיר הזה יכול להכניס אותך אליה. השיר הזה נתמך רשמית על ידי מרטין גאריקס שניגן אותו בתכנית הרדיו השבועית שלו בהולנד "The Martn Garrix Show".

 Slim Tim - Bye Bye Boy

השיר והאמן הבא נחשבים לאנונימים באופן מוחלט. את השיר שמעתי במקרה, האמן לא מפורסם בכלל אבל זה לא מוריד מאיכות השיר. סלים טים הוא אמן דיפ  האוס מברטניה שנתמך על ידי תחנות רדיו ברטיות בעיקר. כמו גם הסגנון המעודף באנגליה הוא מפיק שירי דיפ האוס ופיוצ'ר האוס. הפיוצ'ר האוס הוא סגנון שנגזר מהדיפ האוס והוא מאופיין בעיקר בצלילי באס מקפיצים. למרות שרוב שירי הפיוצ'ר דומים מאוד ומעטים השירים המיוחדים באותו סגנון הצליח סלים טים לתפוס את האוזן שלי עם דרופ מקפיץ במיוחד. דרופ מקפיץ שכזה לפעמים חסר אצל אמנים אחרים ומפרוסמים ממנו.

 

תגובות