האם זה הסוף לקריירה של ריהאנה?. צילום מסך מהאינסטגרם

האם זה הסוף לקריירה של ריהאנה?

3 שנים לאחר שהוציאה את אלבומה הקודם כולם שואלים האם זמרת הפופ המצליחה ריהאנה הולכת להיעלם מהראדר לתמיד? כל התשובות בכתבה המלאה

שלוש שנים עברו מאז שריהאנה הוציאה את אלבומה האחרון, השביעי במספר שהגיע בדיוק 7 שנים לאחר אלבום הבכורה שלה. כן, במשך שבע שנים ריהאנה טרחה להוציא אלבום חדש כל שנה והתנסתה כמעט בכל ז'אנר אפשרי והוכיחה לכולם שהיא יכולה לעשות כמעט הכל. פופ, EDM, R&B, דאבסטפ ורגאיי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ארבעת האלבומים האחרונים של ריהאנה יצאו בזה אחר זה כל שנה בדיוק בחודש נובמבר, היו כאלו שכינו את המהלך ״קללת נובמבר״ וכאלו שטענו שהיא שורפת את עצמה וממאיסה את עצמה על הקהל הרחב. הכל כמובן הבל הבלים, כי בזירה המוזיקלית של היום הפסקה של יותר משנתיים עלולה להיות ברוב המקרים לא פחות מהתאבדות מקצועית. אמני הפופ של היום המועניינים להישאר בראש המצעדים לא יכולים להרשות לעצמם לקחת הפסקות ארוכות מדי.

מדוע האלבום מגיע רק עכשיו?

מאז האלבום האחרון של ריהאנה, ״Unapologetic״ שיצא ב-2012 הרצף המרשים לא נמשך והאלבום החדש -"Anti" צפוי לצאת רק לקראת סוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה. האלבום מגיע לאחר שהזמרת כבר הספיקה להוציא 3 סינגלים חדשים השנה מתוכו. הראשון שבניהם "FourFiveSecands" עם קניה ווסט ופול מקרטני שוחרר כבר לפני 9 חודשים, הסינגל אמנם זכה להצלחה גדולה ברחבי העולם אך הסתפק במקום הרביעי בלבד במצעד הבילבורד האמריקאי, נתון מאכזב לאור רצף של שלושת הסינגלים הראשונים שיצאו מאלבומים הקודמים שנחתו במקום הראשון. שני הסינגלים שהגיעו אחריו אף זכו להצלחה פחותה ממנו מה שאולי גרם לדחיות הבלתי פוסקות של האלבום מצד חברת התקליטים שלה.

 

ההצלחה המסחרית הנמוכה יחסית היא לא הבעיה היחידה של ריהאנה עם הסינגלים הנוכחים, אם נתעלם לרגע מהופעתם המאכזבת במצעדים ונתעמק רק במוזיקה עצמה, נגלה שגם שם ריהאנה לא התעלתה על עצמה ושיחררה חומרים די מאכזבים. מאז תחילת השנה הנוכחי דאגה הזמרת להדגיש שהפעם לא מספיק לה לשחרר אסופת שירים טובה אלא לייצר אלבום על זמני עם להיטים על זמניים אך בפועל מה שקיבלנו עד כה היה יומרני, אנמי, ממוחזר וחסר כל השראה, שום דבר שיזכר ויחקק בזיכרוננו.

הבעיה היא שכנראה ריהאנה הלכה לאיבוד, שנתיים של הקלטות ועשרות ואולי אפילו מאות שירים שהוקלטו על ידה גרמו לה לאבד כיוון ואולי גם את עצמה. גם קניה ווסט שהתמנה למפיק בפועל של האלבום ותפקידו בעצם להבין את הזמרת ואת הכיוון שאליו היא מעוניינת ללכת ולעזור לה להגיע לתוצאה הרצויה לא צלח במשימתו ונחל כישלון אדיר בתפקיד שניתן לו.

אלבום שמיועד לכישלון?

אין ספק שכרגע המצעדים לא מעניינים את ריהאנה באותה המידה שהם מעניינים את המעריצים וחברת התקליטים שלה, כפי שניתן לראות מההתנהלות של הזמרת, ריהאנה סיימה את המרדף אחרי להיטי מקום ראשון, הרי יש לה כבר מספיק להיטים אשר יכולים למלא אצטדיונים למשך עשרים השנים הבאות, אבל כנראה שאפילו היא לא הייתה מרוצה מרמת החומרים שהיו לה ביד והיא לא הייתה מוכנה להתפשר.

עכשיו כאמור, לאחר שלוש שנים שבהן חיכינו לאלבום חדש מהזמרת המצליחה זה סוף-סוף עומד לקרות. התאריך הסופי ליציאתו עדיין לא פורסם וכרגע אנו נאלצים להסתפק בשם האלבום ובעטיפה שלו.

© טאמבלר

"Anti" כבר מזמן איבד את המומנטום שלו - מפלצת מכירות הוא כבר לא יהיה והוא גם בטח לא הולך להחזיר את ריהאנה לימי התהילה שלה בין השנים 2007-2012. לנו רק נותר לקוות שהאלבום הזה יהיה שווה את ההמתנה הבלתי נגמרת הזו. 

תגובות