"מזכיר קצת מופע אופרה מוצלח": טור שבועי. צילום: קטיה בורנדין

"מזכיר קצת מופע אופרה מוצלח": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי שווים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

אחרי שהמוזיקה הישראלית הפתיעה עם שבוע מוצלח במיוחד, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם אילו סינגלים יצאו השבוע ופשוט אסור לכם לפספס?

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

כפיר אפשטיין – "אין דבר שיחזיר לי את אתמול"

כפיר אפשטיין, הזמר והיוצר העומד מאחורי שני אלבומים מצליחים אשר ביניהם גם הסינגל "אמונה" שהפך ללהיט, חוזר עם סינגל שני מאלבומו השלישי - "אין דבר שיחזיר לי את אתמול". בנוסף לעבודתו כזמר, הספיק אפשטיין ליצור להיטים לאמנים הגדולים ביותר בארץ וביניהם הראל סקעת, גלי עטרי ומירי מסיקה. הסינגל החדש כאמור, הוא חלק מקריירת הסולו אותה מפתח אפשטיין ובימים אלה עובד על אלבומו השלישי.

"אין דבר שיחזיר לי את אתמול", נכתב והולחן ע"י אפשטיין עצמו ועל העיבוד וההפקה המוזיקלית אחראי אריאל טוכמן. השיר מדבר על העבר והגעגועים לילדות ולתמימות. צבע הקול המיוחד והמעולה של אפשטיין תורם רבות לשיר ויחד עם המילים המרתקות, נוצר שילוב נהדר. נראה שכפיר בדרך הנכונה לשחזר את הצלחת להיטיו הקודמים ולטפס לפסגות המצעדים.

לסיכום: בדיוק מה שרצינו לשמוע. ★★★★★

 

מארינה מקסימיליאן בלומין - "1990"

את מארינה מקסימיליאן בלומיןהכרנו בעונה החמישית של "כוכב נולד" בה זכתה במקום השני. אחרי שלא שמענו ממנה הרבה זמן היא חזרה לחיינו בסערה כשהופיעה בפסטיגל 2013 ושחררה את אלבום הבכורה שלה – "Step Into My Worls" אשר כולו היה בשפה האנגלית. האלבום הגיע למעמד זהב על מכירת למעלה מ-20,000 עותקים והלהיטים "Hurricane" ו- "Tango" זכו להצלחה מסחררת. השבוע שחררה מרינה סינגל ראשון מאלבומה השני, "1990", והפעם – בעברית.

את "1990" כתבה מקסימיליאן בעצמה על התקופה בה עלתה מרוסיה ועל מה שעוד נשאר בה מהתקופה ההיא. היא אף הלחינה אותו בעצמה והוא הופק מוזיקלית על ידי גיא מנטש ויהל דורון הלא הם הצמד המצליח – גיא ויהל. הסיפור אותו מספרת מקסימיליאן בשיר הוא מרתק והבחירה לשלב בו מילים ברוסית מעצימות אותו והופכות אותו טוב אפילו יותר. המעבר לשפה העברית מוציא מקולה של מרינה צלילים מעניינים ונראה שאנחנו רק עומדים הרוויח מזה.

לסיכום: מרתק ונכון. ★★★★★

 

דוד ד'אור - "שינויים"

דוד ד'אור, סוגר 25 שנות קריירה אותן מציין באלבום אוסף וספר ילדים  – "הקול בצבע". השבוע שחרר ד'אור את "שינויים", סינגל לקראת אלבומו החדש והמתקרב. זו היתה שנה מאוד מוצלחת לד'אור. הוא הספיק לשפוט בתכנית ריאליטי מוזיקלית בערוץ 20, וכתב את אחד הלהיטים המרגשים והמטלטלים ביותר שנכתבו בשנה האחרונה, "פתח ליבך" לעילוי נשמתם של שלוש הנערים החטופים גלעד, אייל ונפתלי וד'אור ביצע אותו לצד קובי אפללו, ישי ריבו, יונתן רזאל ודייויד ברוזה.

קובי אפללו אחראי על מילות השיר והוא הולחן ע"י ד'אור, איתמר מאירי ואיתן רז, ההפקה המוזיקלית של איתמר מאירי ואיתן רז. בשיר החדש כמו בכל שיריו, בולט גוון הקול הגבוה והדרמטי של ד'אור המזכיר קצת מופע אופרה מוצלח. השיר החדש עוסק בשאלה האם העולם באמת עסוק בלהתקדם ולהתחדש בטכנולוגיות חדישות או שמא אנחנו בכלל חוזרים אחורה? הגבולות בין רע לטוב מיטשטשים ולא קשה למצוא תופעות גזעניות המתאפיינות באלימות פיזית או מילולית. השיר יושב טוב על ד'אור.

לסיכום: עוד שיר מצויין מבית היוצר של ד'אור. ★★★★★

 

דוד לביא – "שישים פעמים בדקה"

דוד לביא אמנם מוכר לכולנו כבר הרבה שנים אך נדרשו לו כמה שנים מאז שזכה במקום השני בעונה התשיעית של "כוכב נולד" עד שהחליט לשחרר את הסינגל הראשון מתוך אלבום הבכורה שלו. השבוע זה סוף סוף קרה כשלביא שחרר את "שישים פעמים בדקה". לביא אמנם לא שחרר חומרים חדשים בשנים האחרונות אך ראינו אותו במקומות אחרים כמו סדרת הנוער "עמוק במים" בה כיכב ושמו אף עלה לכותרות לאחר שהחליט לצאת מהארון בעקבות רצח הנערה שירה בנקי ז"ל בקיץ האחרון.

סינגל הבכורה של לביא, "שישים פעמים בדקה", נכתב והולחן על ידו והוא מספר על החוויה לצאת באומץ מהכבלים שהיוו רשת ביטחון וכעת לצעוד לבד בדרך רצופת פחדים אבל גם חופש אמיתי. אחד הדברים הבולטים בשיר הוא הסולמות הגבוהים אליהם מגיע לביא בעזרת 'קול-ראש' מהפנט המזוהה עם לביא עוד מאז ימי הריאליטי. בנוסף להיותו זמר מצויין, מדובר גם ביוצר מוכשר ואלבום הבכורה עומד להפתיע אותנו.

לסיכום: טוב שהוא חזר. ★★★★★

 

יהודית רביץ (מארחת את דודו טסה) – "דבר איתי באביב"

את יהודית רביץ אין צורך להציג, בעיקר בגלל שמדובר באחת מהזמרות המוערכות ומתוות הדרך במוזיקה הישראלית. גם את דודו טסה, המתארח בשירה החדש של רביץ אין צורך להציג. "דבר איתי באביב", לקראת אלבום חדש בו משתפת רביץ פעולה עם אמנים נוספים. מצד אחד האישה שהביאה לחיינו להיטים שלנצח נזכור ומהצד השני, האיש שעוד מאחורי להיטי הענק "מעליות", "לולה" ו"איזה יום".

טסה, כתב יחד עם גלעד כהנא את מילותיו של "דבר איתי באביב" והלחין בעצמו, על ההפקה המוזיקלית התפקד לצד טסה גם ניר מימון. אתחיל בזה שהשילוב בין טסה לרביץ הוא גאוני. מדובר בשני זמרים מהשורה הראשונה שיחד יוצרים שיר מעולה ואנרגטי. שירת הרוק של רביץ ניכרת וטובה כאן, כיף לשמוע את היצירה הזו ונראה שכשהבסיס לביצוע הוא כל-כך טוב ובטוח, יוצא שיר טוב לא פחות.

לסיכום: גאווה למוזיקה הישראלית. ★★★★★

 
תגובות