מכונת להיטים: השירים הכי טובים שסיה כתבה לאחרים. GettyImages

מכונת להיטים: השירים הכי טובים שסיה כתבה לאחרים

הזמרת והיוצרת סיה ידועה כמכונת להיטים משומנת שכותבת להיטים ענקיים לא רק לעצמה אלא גם לאמנים נוספים. אחרי שהתבשרנו שהיא מגיעה לישראל, כדאי שתכירו גם את שאר היצירות שלה

ביום שישי הקרוב יגיח לאוויר העולם "This Is Acting", אלבומה החדש והשביעי במספר של הזמרת והיוצרת סיה. האלבום מורכב ברובו משירים שכתבה סיה לזמרים אחרים ונדחו על ידם. את צאת האלבום מלווה הסינגל המצליח "Alive" שהיה מיועד לאדל שאף הייתה שותפה לכתיבתו ומספר שירים נוספים שכבר שוחררו כחלק מקמפיין קידום האלבום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

זה לא סוד שסיה היא אחת מכותבי השירים הכי מבוקשים בתעשיית המוזיקה בשנים האחרונות, היא כתבה שירים לבריטני ספירס, ריהאנה, קייטי פרי, ביונסה, קלי קלרקסון ועוד רבים וטובים. מלבד כל השירים ששוחררו ישנם גם המון ריג'קטים, כלומר שירים שסיה כתבה עבור אמנים אחרים אך אלו בחרו לבסוף שלא להוציא אותם. במקום לבזבז את השירים האלו, החליטה הזמרת להקליט חלק מהשירים ולהוציא אותם בעצמה ומכאן בא שם האלבום - This Is Acting, שכן היא שרה את השירים באלבום מנוקדת מבט של אמנים אחרים ולמעשה משחקת דמות.

This Is Acting מגיע כשנתיים לאחר צאת אלבומה הקודם של הזמרת, 1000 Forms of Fears שהפך להצלחה ענקית ברחבי העולם וכבש את המקום הראשון במכירות בשבוע הראשון ליציאתו בארצות הברית וכמו כן הנפיק את Chandelier, הלהיט שסחף את כולנו בתחילת 2014. לכבוד צאת האלבום החדש וסתם בגלל שאנחנו אוהבים את סיה, בחרנו את חמשת השירים הטובים ביותר שכתבה סיה עבור אמנים אחרים.

ריהאנה- Diamonds

בחודש ספטמבר 2012, הדהימה ריהאנה את העולם עם הסינגל "Diamonds" אותו כתבה סיה עבור האלבום השביעי של ריהאנה, "Unapologetic", שיצא כחודשיים לאחר מכן. השיר הפך להיות לאחד מהלהיטים הגדולים של ריהאנה ובכלל לאחד מהלהיטים הגדולים של אותה השנה, הוא כבש כמעט כל פסגת מצעדים אפשרית ברחבי העולם ואפשר להגיד שמאז ריהאנה לא הצליחה להתעלות עליו אפילו בעצמה. אין ספק שמדובר באחד מהשירים המבריקים והמקוריים ביותר שכתבה סיה.

 

בריטני ספירס - Perfume

"Perfume" הינו הסינגל השני של בריטני ספירס מתוך אלבומה השמיני "Britney Jean" שייצא בדצמבר 2013. את השיר כתבה בריטני ביחד עם סיה ובראיונות לתקשורת סיפרה שמדובר באחד מן השירים האהובים עליה באלבום והוסיפה: ״כולם יכולים להתחבר לשיר הזה, מי מאיתנו לא הרגיש את החוסר ביטחון הזה כאשר אנחנו במערכת יחסים? זה בדיוק על מה שהשיר זה מדבר.״ הסינגל אמנם לא הפך ללהיט אבל אי אפשר להכחיש שמדובר בשיר מדהים שחשף צד חדש לגמרי של נסיכת הפופ.

 

ניאון היטץ' - Get Over You

ב-2011 כאשר החלה ניאון לעבוד על אלבום הבכורה שלה, שלימים ייגנז, כתבה יחד עם סיה את השיר Get Over" You", בלדת מיד טמפו מהפנטת ששוחררה על מנת ליצור באז סביב הזמרת החדשה. השיר אמנם לא יצר השפעה אמיתית על הקהל הרחב והוא אחד מהשירים הכי פחות מוכרים מבין השירים אותם כתבה סיה, אך עדיין מדובר בשיר מדהים עם כתיבה מעולה של סיה וניאון היטץ'.

 

קייטי פרי - Double Rainbow

בראיון שהעניקה סיה ל-Rolling Stone בשנה שעברה סיפרה הזמרת על עבודתה עם קייטי פרי ואמרה: ״אחרי שעה שהתחלנו את הסשן שלנו באולפן, ויתרתי, הרגשתי שזה לא עובד״. ״קייטי ביקשה שאשאר וננסה שוב והסכמתי״. ״שמחתי שעשיתי זאת כי בכל זאת יצא מזה שיר״. הוסיפה. סיה כמובן התכוונה לשיר "Double Rainbow" הלקוח מאלבומה האחרון של קייטי פרי "Prism" שייצא ב-2013. למרות ההתחלה החלשה של השתיים, אנו לגמרי שמחים שהן המשיכו לעבוד ביחד, שכן הן בהחלט סיפקו את הסחורה וכתבו את אחד מהשירים היפים ביותר בקריירה של קייטי.

 

כריסטינה אגילרה - Blank Page

כריסטינה אגילרה הוציאה את אלבומה האחרון ״Lotus" בנובמבר 2012 ואחד מהשירים הבולטים בו הוא לחלוטין "Blank Page" אותו כתבה סיה ואף שרה בו מרבית מקולות הרקע. Blank Page הינו בלדה יפיפיה שהדגישה יותר מכל שיר אחר באלבום את היכולות הווקאליות המרשימות של כריסטינה. האלבום אמנם נכשל אבל אגילרה הוכיחה באמצעותו שהיא עדיין יכולה לרגש, ממש כפי שעשתה בעשור הקודם עם הבלדות Hurts ו-Beautiful הכל כך מוכרות ואהובות.

 
תגובות