האלבום של פיפת' הרמוני: "הקשר בינן להרמוניה הוא מקרי בהחלט". צילום מסך מיוטיוב

האלבום של פיפת' הרמוני: "הקשר בינן להרמוניה הוא מקרי בהחלט"

להקת הבנות, פיפת' הרמוני, שהשתלטה על תחנות הרדיו בכל רחבי העולם עם "Work From Home" ו"Worth It" חוזרות עם אלבום חדש. אז מה מה חשבנו עליו?

ללהקת פיפת' הרמוני נחשפנו לראשונה בעונה השנייה של הגירסה האמריקאית של תוכנית הריאלטי "X Factor" אשר צולמה במהלך קיץ 2012, אז, הן היו בנות אנונימיות לחלוטין וזרות אחת לשנייה עד שהפקת התוכנית החליטה לחבר בינן ללהקה בתאריך 27.7 ששמו מתנוסס בגאווה על אלבומן החדש. הלהקה אמנם לא זכתה בתוכנית אך הן הגיעו לגמר למקום השלישי והמכובד ולמעשה הפכו לאמן הגדול והמצליח ביותר שיצא אי פעם מהגירסה האמריקאית של התוכנית.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

כשהלהקה הוציאה בשנה שעברה את אלבום הבכורה שלה, "Reflection", הן לא היו יותר מעוד להקת בנות ממוצעת כמו רבות אחרות, אבל אז, מבלי שהן בכלל תיכננו את זה הגיע השיר "Worth It", הסינגל השלישי מתוך האלבום אשר הפך לאט ובזהירות לאחד מהלהיטים הגדולים של שנת 2015 והקפיץ את הקריירה של הלהקה לגבהים חדשים ושינה עבורן את התמונה כולה. לאלבום החדש "7/27", הן כבר מגיעות כלהקת הבנות המצליחה ביותר בעולם, עם מיליוני מעריצים חדשים, אותם רכשה הלהקה ממש בשנה האחרונה ובאז תקשורתי נרחב בהרבה מבעבר. את גודל המקפצה שחוו הבנות בזכות "Worth It" אפשר לראות בסינגל המוביל של האלבום "Work From Home" שהפך ללהיט בין רגע והתעלה על "Worth it" מבחינת איכות והצלחה מסחרית. בצל שמועות רבות על פירוקה של פיפת' הרמוני,  באלבום החדש מציגות הבנות צד מוזיקלי בוגר ומגובש יותר ומוכיחות שיש להן את הפוטנציאל להפוך לגדולות אפילו עוד יותר, אף על פי שכרגע, אכן ניכר שלבנות יש עוד דרך ארוכה לעשות על מנת לחזק את הדינמיקה בינן ועל כך נרחיב בהמשך.

האלבום נפתח בהמנון הגירל פאוואר החדש, "That's My Girl", שנכתב על ידי זמרת הפופ העולה - טינשה, ואף היה מיועד לשחרור כסינגל המוביל מהאלבום אך לבסוף כידוע, הוחלף. הפזמון החזק של השיר גרם לו להיבחר להוביל את פרסומות משחקי אולימפיידת ריו 2016 ולמעשה זכה לחשיפה גדולה טרם שיחרורו. בהחלט מדובר בלהיט שרק מחכה לקרות. לאחר מכן, מגיע "Work From Home", הסינגל הראשון מהאלבום ובו מתארח הראפר Ty Dolla Sign, השיר כולל פזמון מצוין והפקה ממכרת אשר הפכו את השיר לסינגל המצליח ביותר של הלהקה אי פעם ואף הגיע למקום החמישי במצעד הבילבורד האמריקאי - הדירוג הגבוה ביותר שלהן עד כה. "The Life" שמגיע לאחר מכן יצא לפני כחודשיים כסינגל פרומו הראשון מתוך האלבום ובו שרות הבנות על הדרך שהן עברו עד שהגשימו את חלומן ועל ההנאות בחיים בעקבות ההצלחה שלהן, השיר מתאפיין בסאונד ה-EDM שאמנם כבר ראינו מלהקה אך עדיין מדובר בשיר מעולה.

 

לאחר רצף של שלושה שירים אינטנסיביים, הבנות מרגיעות את הקצב עם "Write On Me" - שיר מיד טמפו מצוין שיצא כסינגל פרומו השני מהאלבום וזכה לקליפ מינימליסטי מקסים, השיר והקליפ מציגים צד חדש לחלוטין של הלהקה שלא נחשפנו אליו עד כה ואין ספק שמדובר באחד מרגעי השיא של האלבום. "I Lied" שמגיע לאחר מכן מסתמן כאחד מהשירים הטובים והחזקים בדיסק ומוביל אל השיר האורבני "All In My Head" ובו מארחות הבנות את הראפר Fetty Wap שכהרגלו, מיותר לחלוטין, מדובר שיר סביר שלא ממריא לשום מקום ולא ברור מדוע בחרו הבנות לשחרר דווקא אותו כסינגל השני.

 

לאחריו מגיע "Squeeze", רצועת מיד טמפו נוספת ומרגיעה שאמנם לא בין החזקות שבאלבום אבל בהחלט עושה את העבודה. ממשיכים עם "Gonna Get Better", אשר מתחיל כבלדה אקוסטית נהדרת עד שנכנס הביט והופך את השיר לאפילו טוב יותר. "Scared of Happy" שמגיע לאחר מכן הוא עוד סינגל פוטנציאלי עם הפקה קיצית ומעולה כמו שהבנות יודעות לעשות הכי טוב. השיר הסוגר את האלבום הוא שיתוף הפעולה של הלקה עם הראפרית מיסי אליוט "Not That Kinda Girl" שמתגלה כאכזבת האלבום ולמעשה מיותר לחלוטין.

גירסת הדלוקס של האלבום כוללת שני שירים בלבד "Dope" ו-"No Way" אך שניהם מצליחים בדרכם הייחודית להראות את הלהקה באור קצת אחר. "No Way" הוא הביצוע הקולי הטוב והמרשים ביותר של הבנות ובפרט של לורן שמסתמנת כזמרת המעניינת והמסקרנת ביותר מבין חברותיה ללהקה ואין דרך טובה יותר לסיים אלבום עם בלדה עוצמתית ומרתקת. מהאזנה ראשונה של האלבום, אין כל שמץ של ספק שהצליחה הלהקה להתעלות על אלבומן הקודם, על אף מספר שירים חלשים והדינמיקה הלא כל כך יציבה של הבנות.

 

האלבום החדש כחתיכה שלמה הוא מעולה ומלא בשירים מצויינים, עם זה לא אתווכח. אבל מדבר אחד, שבולט באלבום ושמתבלט אפילו עוד יותר בהופעות החיות של הלהקה, אי אפשר להתעלם. לחוד, אין ספק שכל אחת מהבנות התברכה בכישרון, אבל משהו בחיבור שלהן לא עובד, הן לא מגובשות מספיק כמו למשל המקבילה הבריטית של הלהקה - ליטל מיקס שגם הכירו ב-X Factor רק שהכימיה בינן גורמת להן להראות כאילו הן גדלו יחד כל החיים, גם קולותיהן של חברות להקת ליטל מיקס משתלבים אחד עם השני באופן הרבה יותר הרמוני, בעוד שבפיפת' הרמוני הקשר בינן להרמוניה הוא מקרי בהחלט, שם נדמה כאילו כל אחת מהבנות מעוניינת לקדם את עצמה כאינדיבידואל ולהכשיר את הקרקע לקראת קריירת סולו עתידית ליום שאחרי. ביולי הקרוב, צפויות חברות הלהקה לצאת לסיבוב הופעות גדול ברחבי אמריקה, אבל אם הן לא יקחו את עצמן בידיים ויתחילו להסתכל על הלהקה כלהקה, האלבום החדש עלול להיות גם האלבום האחרון שלהן והסיבוב הופעות הבא שלהן יהיה רק בעוד 15 שנה במופע האיחוד. 

ציון בסולם פרוגי: ★★★★

תגובות