"מדובר בשיר עם טקסט רדוד ללא שום תכלית": טור שבועי. צילום: משה נחומוביץ'

"מדובר בשיר עם טקסט רדוד ללא שום תכלית": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים הכי מעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

שיר לוי - "לא מאמין באהבה"

שיר לוי, הזמר שכבר מזמן הוכיח שהוא לא רק הבן של ישי לוי אלא זמר מוכר בזכות עצמו, עובד בימים אלה על אלבומו החמישי. אחרי שארבעת אלבומיו הקודמים זכו להצלחה גדולה וכללו בתוכם להיטים רבים כדוגמת "להשתגע", "יום אחד תבקשי", "בורח מהכל", הוא עובד בימים אלה על אלבום חדש ממנו כבר שחרר את הסינגלים "בעיר שלך" ואת "תדליקי לי ת'אור" המצויין. השבוע הוא הוציא את סינגל נוסף מתוך האלבום המתקרב - "לא מאמין באהבה".

את "לא מאמין באהבה" כתב והלחין דודו מתנה כשעל העיבוד היה אחראי שחר אזרק. השיר מוכיח שוב את יכולותיו הווקאליות הבלתי רגילות של לוי שבהחלט ניחן מאוד בהן. מבחינת טקסטואלית הוא מלא בקיטשיות וכך התחושה גם לאחר השילוב עם הלחן. לא מדובר בשיר רע, אם כי גם לא מדובר במשהו שלא שמעתי קודם. לעומת זאת, הסינגל הקודם שיצא מתוך האלבום, "תדליקי לי ת'אור", היה דווקא מצויין, אז כל שנותר הוא לקוות שזוהי מעידה חד פעמית.

לסיכום: לא רע, אבל גם לא מיוחד. 

 

דיקלה - "הוא כותב לי מאמי"

דיקלה, הזמרת בעלת קול הפעמונים הענק והנוגה, עשתה רעש בעולם המוזיקה הישראלית כששחררה את אלבום הבכורה שלה, "ואם פרידה". עם להיטים שכיכבו בפסגות המצעדים זכתה דיקלה לאהבה גדולה מכל סוגי הקהלים ואף זכתה בפרסים רבים כדוגמת זמרת השנה ואלבום השנה של אקו"ם. השבוע היא שחררה סינגל ראשון לקראת אלבומה הבא והמבטיח - "הוא כותב לי מאמי".

את "הוא כותב לי מאמי" כתבה דיקלה בעצמה והיא הלחינה אותו יחד עם יפתח שחף ורוני בראון. קודם כל, מדובר בשיר מרגש המוגש בצורה יוצאת מן הכלל. בשונה משיריה הקודמים, כאן לא מתפארת דיקלה בסלסולים גרנדיוזיים מהפנטים אך היא מצליחה לכבוש את הקהל גם עם פשטות כמו זו, המלווה בקליפ יפייפה. כמו שציפיתי, השיר המדהים הזה רק מפתח עוד יותר את הציפיות לקראת אלבומה הבא וזה מרגיש שבהחלט יש למה לצפות.

לסיכום: פשוט מעולה. 

 

מושיק עפיה - "ברחובות של תל אביב"

לפני פחות משנה יצא מושיק עפיה מבית "האח הגדול VIP" כזוכה הגדול של העונה ומאז הוא מנסה לסלול את דרכו המתחדשת כזמר. עפיה הביא לחיינו במהלך הקריירה שלו שירים רבים, חלקם הפכו ללהיטים ואילו חלקם כשלו. השבוע הוא שחרר את אלבומו ה-16 במספר, "חצי חיים" אשר מתוכו שחרר כבר את הסינגלים "מלכה של השכונה" ו-"I Love You" הגרועים להפליא ואת "חמישי שמח" ו-"חצי חיים", שניסו להחזיר אותו לתלם הכבוד הבסיסי.

במקביל לצאת האלבום החדש, שחרר עפיה סינגל נוסף מתוכו - "ברחובות של תל אביב", אותו כתבו והלחינו משה בן אברהם וגולן אברהם כאשר את העיבוד וההפקה המוזיקלית עשה אלי קשת. אין מה לומר, אחרי הנפילה המטאורית של שני הסינגלים הראשונים מהאלבום הזה, הצליח עפיה איכשהו להחזיר לעצמו את הכבוד עם שני הסינגלים שהגיעו אחריהם אבל כעת, נראה שהוא שוב נופל. עם שיר שמתיימר להיות להיט אבל חוזר על עצמו בלי הפסקה וטקסט רדוד ללא שום תכלית - נראה שעפיה שוב מתרסק.

לסיכום: עוד נפילה מבית היוצר של עפיה. 

 

קטריקס ודורון ביטון עם דולב ופן - "סוכר!"

בשקט בשקט מצליחים בחודשים האחרונים זמרים רבים להעלות לרשת שירים שהופכים במהרה לויראליים ומושמעים בכל מסיבה או אירוע אפשרי. שניים מהזמרים הללו הם הצמד דורון ביטון וקטריקס ששחררו השבוע בשיתוף פעולה עם דולב רם ופן חזות את הסינגל החדש שלהם המאיים להיות להיט המסיבות הבא - "סוכר!".

את השיר כתבו והלחינו יחד ארבעת המבצעים הלא הם דורון, קטריקס, דולב ופן. בימים כאלה בהם אחד הלהיטים הכי גדולים שרץ בפלייליסטים מדבר על בחורה מושלמת שכולם מפנטזים עליה, זו טעות לנסות להוציא שיר מתחרה לו. אין טעם להחרות בלהיט קיים, עם כל הרצון להצליח. "סוכר!" לא מרגיש שונה או מיוחד יותר ואילו קשה שלא להשוות, שהרי זה בהחלט מרגיש כמו חיקוי אחד גדול. נותר רק לקוות שבפעם הבאה הם יהיו אמיצים מספיק בכדי לשחרר משהו שינסה לשחזר את הצלחת להיטיהם הקודמים, בלי להסתכל על החומרים של המתחרים.

לסיכום: חיקוי לא מוצלח במיוחד. 

 

ניב דמירל - "נורמלי"

את ניב דמירל הכרנו לראשונה כשהתמודד בעונה השלישית של "The Voice ישראל" ואמנם כרגע הוא בצבא, אך זה לא מונע ממנו לשחרר להיטים גדולים. הסינגל האחרון אותו שחרר מאלבום הבכורה עליו הוא עובד בימים אלה, "השעות הקטנות", הפך ללהיט מטורף המושמע בכל תחנת רדיו אפשרית והשבוע הוא שחרר סינגל נוסף מן האלבום שבדרך - "נורמלי".

השיר החדש נכתב ע"י דודי בר דוד כאשר אריאל טוכמן הוא זה שעיבד והפיק אותו מוזיקלית. אמנם לא מדובר כאן ב"השעות הקטנות 2" אבל בהחלט מדובר בשיר מרגיע ומצויין. בלי הרבה מניירות וקול חודר וצלול, מגיש דמירל את השיר בצורה נפלאה ובהחלט מוכיח שוב כי הוא מתכנן להישאר אצלנו בפלייליסט עוד הרבה שנים, ואיזה כיף לנו שזה ככה.

לסיכום: אפשר לומד שהוא עושה זאת שוב. 

 

 
תגובות