נדב גדג' באלבום בכורה מחשמל ומקפיץ במיוחד. צילום: דניאל קמינסקי

נדב גדג' באלבום בכורה מחשמל ומקפיץ במיוחד

כשהוא בן 17 בלבד אבל אחרי העפלה לעשירייה הראשונה באירוויזיון 2015 ושלל להיטים, משחרר נדב גדג' את אלבום הבכורה שלו - "Nadav Guedj". אז מה חשבנו עליו? ביקורת אלבום

את נדב גדג' פגשנו לראשונה בעונתה השנייה של תכנית הריאליטי "הכוכב הבא". כשהוא בן 17 בלבד, הצליח גדג' לכבוש את השופטים והקהל וקטף לעצמו את המקום הראשון בתחרות. כפרס, נבחר גדג' לייצג אותנו באירוויזיון כשנשלח לעשות זאת עם השיר "Golden Boy". מעבר לעובדה שיחד איתו הצליח נדב להעלות את ישראל לגמר התחרות לאחר חמש שנים שזה לא קרה, הצליח גדג' להתברג בגמר התחרות בעשירייה הראשונה ואף זיכה את עצמו בתואר "נער הזהב של ישראל". בשבוע שעבר, כשנה אחרי התחרות הגדולה ההיא, שחרר גדג' את אלבום הבכורה שלו - "Nadav Guedj".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום, שכולו באנגלית למעט שיר אחד בצרפתית, נפתח בשיר "Jump" שנכתב על ידי גדג' ורובי פאייר שגם הלחין יחד עם ינון יהל. מדובר בלהיט ממכר ובעל קצב ייחודי. זהו אחד השירים ששוחררו ראשונים מן האלבום הזה וכבר אז פותחו הציפיות בעקבותיו והבחירה לפתוח איתו את האלבום היא מצויינת. אחריו מגיע השיר "Hold The City" ששוחרר גם הוא כסינגל לפני כשבועיים. הוא מעין בלדה אלקטרונית שמשתלבת באופן פנטסטי באלבום המיוחד הזה שכולו משלב טקסטים איכותיים עם לחנים אלקטרוניים ומקפיצים.

 

השיר הבא הוא "Never Over", שיר עם פוטנציאל ענק שלא ממומש עד סופו. באופן כולל הוא כתוב ומבוצע מצויין, אך משהו בלחן מתפספס. הוא צפוי וחוזר על עצמו יותר מדי במהלך השיר ולא מספק הפתעות שיכלו להפוך אותו לאפילו טוב יותר ממה שהוא, וחבל. "Make You Mine" שמגיע מיד לאחר מכן נכתב ע"י אבישחר ג'סון ושושן ג'קסון שגם הלחינו אותו יחד עם דניאל קפלר וינון יהל. למעשה, זוהי עוד בלדה שמשתלבת באופן רהוט באלבום הזה. 

 

השיר החמישי באלבום הוא "Can't Control It" המקפיץ והאלקטרוני. הוא ממכר, מרגיש טוב וכולל גם כמה גינוני אירוויזיון מבטיחים. אחריו מגיע "Good Vibes" שזהו למעשה הסינגל הראשון אותו שחרר גדג' אחרי האירוויזיון וכבר עם יציאתו הפך ללהיט היסטרי. נאמר עליו כבר הכל, הוא פשוט מצויין. אחרי כל הכיף הזה מגיע "Elle Mrend Fou", שיר בצרפתית. כשאומרים "שיר בצרפתית" ניתן ליפול בקלות אל המחשבה שצפויה להגיע אלינו בלדה, אך לא זה המקרה. מדובר בשיר מסיבות מקפיץ ומדהים, אלקטרוני במידה הנכונה ומרגיש בהחלט כמו טראק מעולה למסיבה.

 

את האלבום סוגרים השירים "Broken" ו"Golden Boy". תחילה, "Broken", שמתחיל בצורה מרתקת ושקטה ומושך את המאזין אליו בכל הכוח. בהמשך הוא נפתח עם הפזמון שמציג את יכולותיו הוואקליות המדהימות של גדג' וניתן לסכם שבהחלט מדובר בשיר ברמה בין לאומית. השיר האחרון הוא "Golden Boy", איתו ייצג אותנו בכבוד רב גדג' באירוויזיון 2015. הוא מעולה, מדבק, ומסביר לנו שוב משהו שכבר מזמן הבנו - גדג' כאן כדי להישאר.

עטיפת האלבום -
עטיפת האלבום - "Nadav Guedj" © צילום: דניאל קמינסקי

בסופו של יום, אלבום הבכורה של נדב גדג' מפתיע בהחלט. הוא בעל תשעה שירים, שזה אמנם לא הרבה, אך כמעט כל אחד מהם יכול להפוך בקלות ללהיט. הם ממכרים, מדבקים ומקפיצים. נראה שגדג' בחר את השירים בקפידה ואני ממש לא אופתע אם בשנה הקרובה השירים האלו יובילו את רשימות הפלייליסטים במסיבות. גדג' מוכיח שהוא אמנם בן 17, אבל בוגר הרבה יותר מזה והאלבום הזה לא היה מבייש גם זמר בשנות ה-25 לחייו. אמרו את זה על גדג' כבר רבות, אבל כעת אני נוטה להסכים עוד יותר - לגמרי מדובר כאן בנער הזהב של ישראל.

ציון בסולם פרוגי: 

תגיות
תגובות