הנער מהאינסטגרם של ניקי מינאז' מעלה תערוכה בכיכובה. רועי פלנט

הנער מהאינסטגרם של ניקי מינאז' מעלה תערוכה בכיכובה

האמן הישראלי הצעיר, רועי פלנט, עלה בחמישי האחרון עם תערוכה מיוחדת ברביעיית פלורנטין שבתל אביב, המתמקדת בשלוש הזמרות הנערצות עליו - ניקי מינאז', ליידי גאגא ורוני דואני. תפסנו אותו לראיון אישי על ההצלחה, התחושות והחלומות. ראיון אישי

רועי פלנט אמנם רק בן 19 אך גילו הצעיר ממש לא עצר אותו מלפתוח תערוכה מלאה בציורים מדהימים ביופיים שמציגים בצורות שונות את שלושת הזמרות האהובות עליו/ רוני דואני, ניקי מינאז' וליידי גאגא. בתערוכה המיוחדת הזו הוא מצליח להראות את הזמרות אותן מעריץ בצורות שונות ומיוחדות ומצליח להפתיע בשל יכולות הציור המדהימות שלו. תפסנו את פלנט לראיון קצר על ההערצה העקבית שלו כלפי הזמרות, ההתמודדות שלו עם הביקורות שהזמרות מקבלות ואיך הזמרות משפיעות על חייו ועל האומנות שלו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מה גרם לך להימשך דווקא לשלוש הזמרות הללו ולהעריץ אותן בצורה כזו?

"קודם כל חשוב לי לאהוב זמר או זמרת בגלל המוזיקה שלהם. אחר כך גילתי גם ששלושתן דבקות למטרה שלהן וכאשר יש להן מטרה הן מגיעות אלייה והן עושות הכל בשבילה, הן לא מקשיבות לסביבה והולכות לפי האמת שלהן ואני נמשך אל זה", סיפר פלנט לגבי אהבתו כלפי שלושת הזמרות האהובות עליו והמשיך "אני בזכותן עושה את מה שאני אוהב בלי לחשוב על מה אחרים יגידו, בלי לנסות להיות מקובל בעיני אחרים".

איך למעשה הזמרות הללו השפיעו על החיים שלך?

"המוזיקה שלהן לא השפיעה על הסגנון ציור שלי אבל הן משפיעות לי על החיי יומיום ובסופו של דבר כאשר המוזיקה שלהן מתפתחת גם סגנון הציור שלי מתפתח ביחד איתן, למשל  יש בתערוכה מספר ציורים לא גמורים- שזה משהו חדש שאני מנסה להעביר והם שונים מהציורים הריאליסטים שיצרתי עד עכשיו" הוא סיפר והסביר את סוג הציור החדש שאימץ לעצמו בו הוא לא מסיים לגמרי את הציור "בעצם אני רוצה לגרום לבן אדם לפתוח את הדמיון שלו, אני רוצה לגרום לו לחשוב על איך הציור היה נראה בראש שלו, איך הוא היה רוצה לראות את זה גמור. אני רוצה לגרום לו להסתקרן וגם אולי זה יגרום לו לראות עוד עבודות בהמשך".

אחד מציוריו של פלנט
אחד מציוריו של פלנט

אחת מהזמרות אותן מעריץ רועי היא לא אחרת מהרפארית המצליחה ניקי מינאז' שאחראית ללא מעט להיטים בשנים האחרונות. כלפי ניקי קיימות לא מעט ביקורות חריפות הכוללות את העובדה שחלק מהקליפים שלה פרובוקטיביים ומינים מאוד.

איך אתה בתור מעריץ מתמודד עם כל הביקורות שעולות לאחרונה כלפי מינאז'?

"אני לא צריך להתמודד עם הביקורת הזאת בתור מעריץ בגלל שזה ביקורת עליהן ולא עליי. זה אמנם כן מעלה לי באיזה שהוא מקום עצבים בגלל שאנשים רואים רק דבר אחד ולא באמת חוקרים לראות מה ניקי עושה חוץ מלהצטלם עם תחתונים וחזייה או בלי כלום" סיפר פלנט לגבי הביקורות כלפי האיידול שלו והמשיך להסביר את השפעתם "כמעריץ שבאמת חוקר ומודע ליותר מזה, אנשים פשוט מאמינים בדעה אחת ולא מעוניינים לראות משהו אחר. הרבה אנשים גם מחפשים לרדת עלייה, כי היא מטרה קלה. אך בכל זאת זה לא משפיע לי על היום בגלל שאני יודע שזה לא משפיע עלייה ושהיא תמשיך ליצור ואני אמשיך לשמוע ולעקוב אחריה, וכל עוד זה לא עוצר אותה אז זה לא משנה".

אותה הניקי פרסמה את אחד מהיצירות שלו וגרמה לציורים שלו להיכנס לתוך התודעה העולמית, "זה היה מטורף. כולם התקשרו אליי ברגע שהיא פרסמה את התמונה באינסטגרם שלה, מלא אנשים ראו את זה לפני כי הייתי בנסיעה הביתה ולא הייתה לי סוללה" סיפר על הסיטואציה והמשיך "אי אפשר לתאר את זה, זו התרגשות מטורפת וכיף גדול שמדרבן אותך להמשיך לעשות את מה שאתה עושה וליצור".

"מדרבן אותך להמשיך ליצור"

לעיתים הערצה אובססיבית גורמת למעריצים עצמם להרגיש טוב יותר. איך אתה מסביר את התופעה הזו?

"כשאתה מעריץ של מישהו אתה תמיד מסתקרן לראות מה הוא יעשה, איך הוא יעשה, האם זה יהיה טוב. וכשהזמרות שאני מעריץ עושות משהו ואני רואה שהוא טוב זה גורם לי לשמחה" רועי ניסה להסביר את התופעה והמשיך "אם יצא שיר חדש שאני אוהב או קליפ מסוים זה תמיד יגרום לי להרגשה טובה. אחר כך כשאני רואה את הבנאדם שגרם לי לשמוח במציאות ההרגשה הזו של השמחה קופצת שוב. אם למשל מדובר על ליידי גאגא או ניקי, כשאני בהופעה שלהן אני רואה על הבמה איך הן משתחררות ועושות את הדבר שהן הכי אוהבות שלו הן כיוונו וזה מדהים בעיניי. והאמת, שאומנם אפשר לחשוב שעם רוני זה שונה בגלל שזה בארץ אבל לא, זו אותה הרגשה של גאווה ושמחה שמישהי שאני אוהב עושה את מה שהיא טובה בו, זה דומה נורא לגאווה כלפי חבר טוב שעושה משהו גדול והולך אחרי החלומות שלו". 

מה אתה מתכנן לעתיד?

"אני מתכנן להמשיך להציג ומקווה לעבוד עם האמניות שאני אוהב, אם זה לצלם אותן וליצור קונספט מיוחד משלנו ואם זה להמשיך במה שאני עושה כרגע עם עזרתן. אני גם לא יודע אם אני אהיה אך ורק צייר, אני רוצה שיהיו איזשהו התפתחות באומנות שלי, אבל בזמן הקרוב אני כן רואה את הציור כדרך בה אני מציג את האומנות שלי וכרגע אני רואה אותן ממשיכות להיות הדמויות שמוצגות באומנות שלי".

את התערוכה הנוכחית הוא פותח בחמישי האחרון וסוגר בשבוע לאחר מכן (ה-21 ביולי) ב"רביעיית פלורנטין", מרכז הממוקם בלב שכונת פלורנטין בתל אביב ונמצאות בו פעילויות רבות בכל התחומים כך שהוא למעשה מכנס לתוכו סוגים רבים של חוויות ואנשים. במהלך התערוכה ינחה פלנט ביום שלישי (ה-19 ביולי) כיתת אמן בה הוא עתיד ללמד איך לצייר פנים בפרופורציה והצללות נכונות.

לכל הפרטים לגבי התערוכה וכיתת האומן תוכלו לשלוח הודעה למייל האישי של רועי ולהיכנס לאתר האישי שלו בו נמצא כל הפרטים המלאים.

תגובות