"מדובר בשיר פתאטי לחלוטין": טור שבועי. צילום: ערן בן עמי

"מדובר בשיר פתאטי לחלוטין": טור שבועי

מתן מיכלין, כתב המוזיקה שלנו, בטור שבועי שמסכם במיוחד בשבילכם את השירים והסינגלים הכי מעניינים שיצאו השבוע, כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בלי לפספס שירים טובים שיצאו בשבוע האחרון

שוב, כמו בכל שבוע, אנחנו כאן עם הטור השבועי שמסכם במיוחד עבורכם את השירים המעניינים שיצאו השבוע ושאתם ממש לא יכולים לפספס. אז אילו סינגלים הכי עניינו אותנו השבוע?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

מתן לוי - בדרך לאילת

הזמר מתן לוי פרץ לחיינו בשנה האחרונה יחד עם הקריירה המוזיקלית החדשה אותה החל לטפח, ומאז הוא לא מפסיק להפתיע. הוא שחרר עד כה את שני הסינגלים המצליחים - כשאת לא כאן", כדואט עם הזמר אורי שכיב, ואת "הכל מאחורייך", אשר שניהם זכו להשמעות רבות ברדיו והמוני צפיות ברשתות החברתיות. 

את השיר החדש, "בדרך לאילת", כתב רמי לב שגם הלחין אותו יחד עם ברק יוני כשעל העיבוד וההפקה המוזיקלית פיקד ינון יהל. מדובר בשיר קליט וכיפי, שמגיע בתזמון מדוייק עם פתיחתו של הקיץ. עם טקסט שמתיישב בקלות על הלשון ולחן זורם ונהדר - מצליח לוי להלהיב את המאזינים כבר בשמיעה הראשונה של השיר. השילוב של המוזיקה האלקטרונית במהלך השיר מרענן ומוסיף עניין רב לשיר שכמכלול בהחלט יכול להסתמן כהצלחה.

לסיכום: הגיע בתזמון מושלם. ★★★★★

 

רועי זו-ארץ - איך זה יכול להיות

כבר כמה שנים טובות שהזמר רועי זו-ארץ משתף פעולה עם אחיו גיא זו-ארץ המוכר לכולנו, ויחד הם מופיעים ברחבי הארץ עם עיבודים מיוחדים לפיוטי לאדינו. השניים אף הוציאו יחד שני אלבומים שזכו להכרה ולהצלחה אך בימים אלה, עובד רועי גם על אלבום סולו נפרד משל עצמו. אחרי שהסינגלים הקודמים אותם שחרר זכו להשמעות רבות, משחרר זו-ארץ סינגל נוסף מאלבומו המתקרב - "איך זה יכול להיות".

מעבר לביצוע הטוב של השיר הזה, עומד זו-ארץ גם על כל הנעשה מאחורי הקלעים כאשר הוא כתב, הלחין והפיק מוזיקלית את השיר בעצמו - דבר שבדרך כלל אינו קורה. "איך זה יכול להיות" מתאפיין ברגעים חינניים ביותר לצד משעממים ואילו הטקסט שכתב זו-ארץ נשמע מבטיח לעיתים אך גם נופל פעמים רבות מדי לקיטשיות מיותרת ומשעממת, וחבל.

לסיכום: מתנדנד. ★★★★

 

קריזמו - בדרך לים

אבירן חיים, המוכר יותר בשם הבמה "קריזמו" פרץ לחיינו כזמר היפ-הופ מבטיח שעתיד לבלוט על פני תעשיית המוזיקה המקומית. הוא שחרר עד כה מבחר רחב של שירים שכללו גם מספר שיתופי פעולה מעניינים וביניהם "לתת לך אהבה" - הדואט עם גולן מלכה, "בא לה לזוזה" - יחד עם רולי אייזן ואף את הסינגל האחרון שלו - "עוקף קריות". השבוע שחרר "קריזמו" סינגל נוסף העונה לשם "בדרך לים".

"בדרך לים" למעשה מתיימר להיות עוד להיט קיץ עכשווי שמתכנן להשתלט על הפלייליסטים שלנו - אך נראה שהוא לא ממש מצליח להשיג את מטרתו. הוא נופל לרגעים פתאטיים ויחד איתם גם לרגעים עם רמת ביצוע חלשה למדי ואפילו מביכה. הלחן שעליו אחראי קריזמו יחד עם טל שיון הוא למעשה מה שמנסה להציל את השיר ולהעלות אותו מעט למעלה, אך נראה שגם זה לא מצליח.

לסיכום: ציפיתי ליותר. ★★★

 

שקד קוממי - יום בלי עבודה

שקד קוממי ללא ספק אחראי על אחד הלהיטים הכי גדולים ששוחררו כאן בשנה האחרונה - "בלי שקל בכיסים", אותו אנו שומעים כמעט בכל מסיבה אפשרית או בכל רכב אקראי ברחוב. בימים אלו עמל קוממי על אלבומו השני במספר אשר מתוכו שחרר כבר את הלהיט המדובר, את השיר "מרגיש במקסיסקו" ואת "מאז שהלכת". השבוע חזר קוממי עם שיר חדש לקראת האלבום - "יום בלי עבודה".

משמיעה ראשונה של "יום בלי עבודה" ניתן להמר די בקלות כי צפויה לשיר הזה הצלחה. הוא קליט, מדבר אל המון אנשים ומגיע אלינו בדיוק בתחילתו של הקיץ. את המילים והלחן כתב קוממי יחד עם דולב רם ואת העיבוד המוזיקלי עשה עבורו ינון יהל. החבילה הכוללת של השיר יחד עם הקליפ המתלווה אליו נותנת תחושה טובה ושמחה ונראה שקוממי מצליח לקלוט את הנוסחה לשחרור להיטים, וצפוי להביא לחיינו עוד הרבה כאלה.

לסיכום: עוד להיט בדרך. ★★★★★

 

רועי סנדלר - חוגגת

רועי סנדלר, הזמר שמוכר לכולנו עוד מהימים בהם השתתף בסדרה "פושרז", עובד בימים אלו על אלבום חדש ממנו כבר שחרר את הלהיטים "בלאגן" ו-"תתחילי להתעורר". השבוע, אחרי שחזר מחו"ל, שם עבד עם מפיקים בינלאומיים נחשבים על פרויקטים עתידיים, הוא שחרר אלינו סינגל נוסף - "חוגגת".

השיר החדש, "חוגגת", נכתב והולחן עבור סנדלר ע"י אלון דה לוקו שגם עיבד אותו מוזיקלית יחד עם ניר לזר. אין מה לומר - מדובר בשיר פתאטי לחלוטין. הוא ריק מתוכן, וגם במה שכן יש בו, לא תמצאו מילים גבוהות למדי. הפזמון בעל המשפט המוכר מדמותה הויראלית של עדן אברג'יל - "מי שלא טוב לו - יום טוב לו", מופיע כאן לא מעט וזהו עוד אחד מהחסרונות של השיר. אולי זה היה ניסיון לקבל מתכון מושלם ללהיט, אבל הניסיון הזה מתברר ככישלון מוחץ.

לסיכום: אין מילים. ★★

 

 

תגובות