סקאוטר: The 1975 להקת הרוק-פאנק הבאה?   . צילום מסך מיוטיוב

סקאוטר: The 1975 להקת הרוק-פאנק הבאה?

אי שם, לפני שלוש שנים, כרעם ביום בהיר, נכנסה לתודעתו של עולם המוזיקה העולמי להקת רוק שלא נחה לרגע, וגם לא מתכננת לנוח בקרוב. הלהקה היא להקת The 1975 שכבשה את אוזני ולבבות המאזינים והמאזינות בכל רחבי העולם. שירי הרוק של הלהקה, בעלי הקצב המיוחד טיפה יותר מכל שיר רוק אחר, כשרונם והתמדתם של חברי The 1975 יוצרים מכלול מוזיקלי הרמוני במיוחד. האם The 1975 הם הדבר הבא?

The 1975 היא להקת רוק בריטית שכבשה את עולם המוזיקה בסערה וממשיכה בדרכה בלי לוותר. ארבעת חברי הלהקה החלו את פעילותם כהרכב מוזיקלי עוד בימי התיכון, בהיותם בני 15 בלבד, כלהקת קאברים לשירי פאנק ורוק, עד שהחלו לכתוב חומרים מקוריים בסוף 2002. The 1975 לא החלה את שרכה בשמה הנוכחי, ועד שהחליטו עליו חברי הלהקה, הופיעו בשמות רשמיים רבים, בניהם Me and You Versus Them וThe Slowdown (כבר כאן קל להבחין בחיבתם לבחירת שמות ארוכים). שמה הנוכחי נבחר בהשראתו של ספר שירים של ג׳ק קרואק, וליתר דיוק – משרבוט בעמוד האחרון בו. מכאן החלה הלהקה לעבוד על חומרים מקוריים ולהופיע במועדון פאנק מקומי.

עוד בערוץ מוזיקה של פרוגי:

באוגוסט 2012, כאשר הלהקה מנוסה יחסית, שוחרר אלבומה העצמאי הראשון – Facedown . הסינגל הראשי מהאלבום, שנקרא The City, זיכה את הלהקה ברגע תהילתה הראשון – השמעתם לראשונה ברדיו בבריטניה וחשיפתם לקהל עצום של מאזינים. הלהקה המשיכה לפרוח ולקבל הכרה ולהישמע בתחנות הרדיו הבריטיות הגדולות, כמו BBC Radio 1. לכן, החליטה The 1975 לצאת לסיבוב הופעות בממלכה המאוחדת ובאירלנד בתחילתה של שנת 2013.

 

שנת 2013 נפתחה ברגל ימין עבור The 1975, החל בתחילתו של סיבוב הופעות מוצלח וחימום להקות הרוק הגדולות (ובניהן גם the Rolling Stones), וכלה שחרור ארבעה אלבומים עצמאיים ואלבום אולפן ראשון, הנושא את שם הלהקה, אותו הפיקו, בין היתר, חברי להקת הרוק האלטרנטיבי  המצליחה Arctic Monkeys. אך זהו לא הסוף, כדובדבן שבקצפת לשנה זו, נכנסה הלהקה עמוק אל המיינסטרים המוזיקלי עם השיר המוצלח במיוחד “Chocolate”.

 

השנתיים הבאות המשיכו גם הן על דרך המלך; עם תחילת שנת 2014 הלהקה יצאה לסיבוב הופעות בארה״ב, במהלכו הופיעה לראשונה בפסטיבל המוזיקה הגדול והמפורסם – פסטיבל קואצ׳לה, הופעה שהוסיפה להצלחתה ולפרסומן של הלהקה; ובפברואר 2015 כבר הכריזו על אלבום נוסף, I like it when you sleep, for you are so beautiful yet so unware of it, שוב – שם ארוך, אך מצליח. הסינגל הראשי מהאלבום “Love Me” שוחרר מיד וזכה להצלחה. The 1975 אף החלה בסיבוב הופעות נוסף, עולמי הפעם, שנחל גם הוא הצלחה, תוך שחרור סינגלים נוספים מהאלבום, שהגיעו אל תחנות הרדיו הגדולות. האלבום שוחרר באופן רשמי בתחילת שנת 2016 וזכה להצלחה עצומה עם הגעתו את פסגות מצעד האלבומים הבריטי ומצעד הבילבורד 200.

 

אנו צופים ללהקה הנחושה, שאינה מוותרת למען המוזיקה שלה, שעומלת על יצירת החומרים היחודיים שלה, עתיד זוהר וגדול יותר.חברי The 1975 מציגים לקהל המאזינים הנרחב ברחבי העולם שוב ושוב את כשרונם, בצורה מיוחדת והרמונית.

תגובות