ביקורת אלבום: "הוא הצליח לקנות אותנו לגמרי". צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: "הוא הצליח לקנות אותנו לגמרי"

אחד מהזמרים המבטיחים ביותר בשנים האחרונות,שון מנדס, מוציא אלבום חדש, שיקבע האם הוא שיגעון חולף או זמר שכאן כדי להישאר,אז מה חשבנו עליו?

שון מנדס רק בן 19 וכבר הספיק להוציא כמה להיטי ענק, ביניהם "Stitches" ואחד מהסינגלים מהאלבום החדש "Treat You Better" ולאחר שגרם לנו להתאהב בו באלבום הבכורה שלו הוא מוציא אלבום נוסף בשם "Illuminate". הוא פורסם לפני פחות משבוע, והוא האלבום השני שמנדס מוציא. אפשר לומר שתמונת הכיסוי של האלבום מתארת אותו בצורה הטובה ביותר: צבעים כהים, מנדס עצמו על כיסא לבד, והגיטרה – שכפי שאתם עומדים לגלות, היא חברתו הטובה ביותר של מנדס.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום נפתח בשיר "Ruin", לא הפתיח הכי אופטימי בעולם כביכול, אך מאחורי השם עומד שיר עם מנגינה איטית ובו פותח מנדס את הלב בפני אהובתו, מסוג השירים שבדרך כלל נשמע בסופם של אלבומי פופ אך בכל זאת מדובר כאן על פתיחה מעולה לאלבום.  לאחריו מגיע השיר "Mercy", או "רחמים" בעברית, שממשיך באווירה הקודרת במעט, בקצב איטי אבל חזק, ולסופו מציג מנדס יכולות ווקליות שגורמות גם לנו לרחם עליו, מדובר על הסינגל השני מתוך האלבום שמאיים להפוך ללהיט העולמי הבא מבית היוצר של מנדס.

 

הרצועה הבאה בתור היא בעצם אחת מגולות הכותרת של האלבום, "Treat You Better", כאמור הפך ללהיט ברחבי העולם עם אינסוף השמעות בתחנות רדיו בארה"ב ומחוץ לה, וזה כמובן בגלל העובדה שמדובר על שיר מצוין שנכתב ע"י שון בצורה הטובה ביותר וגורמת לכולנו להתאהב שוב הפעם.

 

אחר כך מגיעים "Three Empty Words", שיר מתוק עם קצב איטי ובלדתי, בליווי כלי נגינה אקוסטיים ו"Don't Be A Fool" קצב דומה, שמזכיר ריקוד סלואו, העובדה ששניהם מגיעים אחד אחרי השני מעט מורידים מהאלבום ולדעתנו מיקומם ביחד באלבום לא טוב. מיד לאחר מכן מגיע "Like This" שהוא אחד מהשירים היותר מוצלחים של האלבום, גם מפני שהוא ייחודי כשלעצמו וביחס לאלבום בפרט, וגם משום שהמנגינה והקצב שלו מתכתבים עם המילים בצורה מושלמת. בנוסף, היכולות הווקליות של מנדס בולטות בשיר הזה במיוחד, אפשר לומר שהוא שיר מפתיע מכל הבחינות. 

 

בשיר "No Promises" הקצב גובר, והוא תואם את סגנון הפופ המודרני של הקיץ האחרון. בהמשך לאווירה הקלילה שהתפתחה כבר בסינגל הקודם, השיר "Lights On", בו מוזכרות הבטחות רומנטיות, כבר מוציא אותנו לגמרי מהאווירה הערפילית של תחילת האלבום. הרצועה הבאה היא "Honest", ובה הגיטרה חוזרת בדומיננטיות, ובכלל השיר כולו נשמע בסגנון אקוסטי מה שמוסיף לשיר ולאווירה שלו. בשיר "Patience" הקצב גם הוא איטי ובלדי, המילים שמלוות אותו הופכות אותו לשיר מתוק במיוחד ביחד עם המנגינה, ובו הדובר מביע את התסכול שלו במערכת היחסים עם בת זוגתו.

"Bad Reputation" הוא שיר אהבה שמספר על בחורה עם שם רע בחברה, שבכל זאת מנדס רוצה לאהוב – לא משנה מה אומרים, מדובר על שיר נוסף שבו מנדס מצליח להעביר את תחושותיו דרך המנגינה והעליות בטונים, בצורה מרגשת ולא ברורה מאליו. מיד אחריו מגיע "Understand", שיר איטי שמרגיש כמו סיכום כללי של האלבום כולו – כיצד אנחנו כולנו צריכים לחפש את עצמנו, לדעת מי אנחנו, מי החברים שלנו, ובעיקר להבין. השיר, שאורכו לא פחות מ5 דקות, מסתיים בשיעור לחיים מאת שון מנדס. הוא פשוט מדבר: "כי אתה יודע שאתה משתנה, וזה לא שינוי במובן הרע, אלא רק שינוי, כי זה מה שקורה בחיים. אתה מתבגר", לדעתנו מדובר באחד מהשירים הטובים ביותר באלבום והיה צריך הוא לסגור את האלבום בעצמו אך השירים שנבחרו לסגור את האלבום הם "Hold On" שהוא שיר שממשיך בפרץ המוטיבציה ושיעורי החיים ששון בחר להעביר, ובצדק, בהתחשב בעובדה שהוא מעביר מסרים חשובים לקהל צעיר במיוחד ו"Roses" שהוא עוד שיר רומנטי, מתוק ודביק, שלצערנו הוא השיר האחרון באלבום שסוגר את האלבום לא באופן שציפנו. 

לסיום, האלבום החדש לא מפתיע במיוחד יחסית לשירים המוכרים הקודמים של מנדס. הוא לא מנסה לחדש יותר מידי, ונצמד לסגנון הפופ השקט. על פניו, הוא אפילו משעמם. מהצד השני, הוא גם הצליח להפתיע, במילים, במנגינות מיוחדות כמו בשיר "Like This" ובעיקר בקשר בין המילים למנגינה יחד – דרכן הוא מצליח להעביר את הרגשות הכי עמוקים. הדוגמא המוצלחת ביותר לכך היא השיר "Understand", בו הוא מציג את התהיות של כולנו בקשר לחיים ולדרכים שאנחנו בוחרים בהן, במיוחד בגיל ההתבגרות, כאשר כל החיים פרוסים לפנינו. שון מנדס אמנם לא מחדש מבחינה מוזיקאלית, אבל בקטעים שבהם מבטא מסרים חשובים כל כך מעומק הלב, הוא הצליח לקנות אותנו לגמרי.

 ציון בסולם פרוגי: ★★★★

תגיות
תגובות