כבוד אחרון: האומנים במחוות מרגשות לאריתה פרנקלין. אינסטגרם (arianagrande@)

כבוד אחרון: האומנים במחוות מרגשות לאריתה פרנקלין

אריתה פרנקלין נפטרה אמש בגיל 76, בתור הוקרה אליה ולשיריה הרבים אספנו את ההוקרות המיוחדות שעשו למענה האומנים מרחבי העולם וגם מארצנו.

אמש (ה') נפטרה בצער רב אריתה פרנקלין, זמרת שהשפיעה רבות על תעשיית המוזיקה בעולם וכמו כינויה המיוחד "מלכת הנשמה" אכן היא המלכה של המוזיקה. פרנקלין השפיעה וממשיכה להשפיע על המוזיקה הבינלאומית בכל תחומייה, יצרה סגנון חדש ומסר לאלפי נשים ברחבי העולם ותהייה אבידה גדולה בעולמנו. כאות הוקרה לזמרת המדהימה הזו אספנו מספר מחוות מיוחדות שנעשו בשבילה שריגשו אותנו.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

נטע ברזילי

אמש ברזילי שיתפה את עוקבייה באינסטגרם בפוסט מרגש, שם היא משתפת את הסיטואציה בה נחשפה למוזיקה של פרנקלין ששינתה את חייה.

 

כשהייתי בת 12, הייתי נוהגת לדלג בבית הלוך וחזור עם ווקמן קטן שאבא שלי קנה לי, כשאני מקשיבה לרדיו. לרגע השדרן מלמל משהו באנגלית ואז ההוא גם השמיע רמיקס לאיזה שיר שלא שמעתי משהו דומה לו מעולם, ואני פשוט קפאתי במקום. אני לא יכולה לתרגם לכם את התחושות שהיו לי בגוף באותם רגעים, אבל אני יכולה להגיד שהייתה לי מן הבנה כזו חדה וברורה - ככה אני רוצה לשיר. באתי לאמא שלי, שתבינו, ילדה בוכה בהיסטריה, מנסה להסביר לאמא בדרמטיות מה היא שמעה עכשיו בווקמן שלה. אמא לקחה אותי יד ביד לחנות דיסקים בקניון, והמוכרת המסכנה פתחה דיסק דיסק ונתנה לי לשמוע עד שמצאנו את ארית'ה. נשמה גדולה עזבה היום את העולם. תודה לך על הכל. When I was 12, I used to skip back and forth in our house with a little Walkman my father bought me while listening to the radio. For a moment the broadcaster mumbled something in English and then he also played a remix to some song I had never heard before, and I just froze. I can not translate to words the feelings I had in my body at those moments, but I can say that I had such a sharp and clear understanding - that's how I want to sing. I came to my mother, a child crying hysterically, trying to explain to Mama - dramatically - what she had heard in her Walkman. Mother took me by the hand to a CD store in the mall, and the poor saleswoman opened one disc after another and let me hear each of them until we found Aretha. A great soul left the world today. Thank you for what you gave me. 📷📷: Michael Ochs Archives/Getty Images

A post shared by netta barzilai (@nettabarzi) on

אריאנה גרנדה

גרנדה העלתה שני פוסטים בנושא פטירתה של פרנקלין אך האחד שבאמת נגע לנו ללב זו התמונה המשותפת של השתיים שגרנדה העלתה והמיסה לנו את הלב.

אליעד נחום

פרנקלין הייתה אחראית על שירים רבים לאורך השנים אך אליעד החליט שהוא לא רוצה לשיר שיר שלה מכיוון שלפי מה שהוא טוען: "אי אפשר להשתוות לקול מתנת האל שקיבלה, לכן העדפתי לנגן את הצלילים". משפט אחד שאומר הכל.

ביונסה וג'יי זי

אמנם מחווה זו נערכה לפני מותה של פרנקלין אך ריגשה אותנו מאוד. ביום שני האחרון במהלך הופעתם בעיר הולדתה של פרנקלין - דטרויט. הזוג המיוחד הקדישו חלק ממופע הפתיחה להוקרת תודה לפרנקלין ומיד לאחר מכן אמרו: "אנחנו אוהבים אותך ומודים לך".

 

אד שירן

שירן החליט להמעיט במילים בפוסט המיוחד שלו אך זה לא עושה אותו פחות מרגש, שירן החליט לעלות תמונה מצעירותה של פרנקלין ולהוסיף את אמוג'י הלב המפורסם שמראה כמה הוא אוהב את המוזיקה שלה ועצוב שהיא הלכה לעולמה.

 

❤️

A post shared by Ed Sheeran (@teddysphotos) on

 

תגובות