נשמע דומה? הזמרים שהאושמו בגניבת שירים. צילום מסך מיוטיוב

נשמע דומה? הזמרים שהאושמו בגניבת שירים

זמרים רבים הואשמו בגנבת שירים, לפעמים נראה שמדובר רק בלחן מאוד דומה אבל זמרים רבים זכו לתביעות על סך מליוני דולרים, אז מה סיפורי גנבת השירים הכי מסעירים ואם באמת יש דמיון? תחליטו אתם

המון השירים נשמעים לנו דומה גם בלי שיוך ישיר לשיר ספציפי. כמו בתעשיית הבידור גם תעשיית המוזיקה מביאה כותרות גדולות שלאוו דווקא קשורות באמנות וגנבת שירים היא החלק המסקרן ביותר. הכנו לכם רשימה של סיפורי גנבת השירים שאת חייבים לשמוע אז מי עשה הכי הרבה כותרות  והאם השירים באמת דומים?

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Uptown Funk

הלהיט האהוב של הזמר ברונו מארס בהשראת נעשה בסגנון פאנק, וכמו שירים רבים הוא הושפע מהמוזיקה  משנות השיבעים והשמונים. למרות הדמיון הברור של הרבה שירים באותה תקופה מארס נאלץ להוסיף בקרדיטים את השם של הלהקה ״the gap bend” לאחר שהגישו תביעה שאומרת כי הזמר העתיק חלקים משירם ״oops  Upside your head” וקיבלו כ17 אחוז מתמלוגי השיר. הדמיון בין השירים הוא ללא ספק מספיק דומה כדי שהלהקה תבקש אחוזים, ואולי אפילו יותר מזה?

 

Thinking Out Loud

לאד שירן יש עשרות להיטים ואפילו הואשם פעם אחת בגנבת שיר, אך בפעם אחת הוגשה נגדו תביעה בסך 100 מילון דולר על גנבת זכויות יוצרים, מול להיט הענק שלו ״thinking out loud”. הזמר מרווין ג׳י היה סבור כי שירו ״let’s get it on” נשמע דומה לזה של שירן והגיש את התביעה, בעיננו הדמיון לא משמעותי, תשפטו בעצמכם.

 

We Can’t Stop

הפעם מדובר בסיפור לא פחות רציני מזה של אד שירן. הפעם מדובר בזמרת המצליחה מיילי סירוס ובלהיט ״we cant stop” שלאחר יציאתו קיבלה תביעה 50 אחוזי קרדיט ממכותב השיר הדומה מייקל מאי. יחד עם זאת גם קיבלה תביעה בסכום של שלוש מאות מליון דולר על ויותר מכך הכותב דרש אף להפסיק את השמעת השיר בהופעות של סיירוס.

 

Stay With Me

אחד השירים המזוהים ביותר עם סם סמית הוא ״stay with me” וגם הוא הואשם בהעתקה. חברת ההוצאה לאור של סמית התקשרה אליו לאחר ששמעו שקיים דמיון רב בין השיר שלו לשיר ״I won’t back down”  הם הגיעו להסכם מחוץ לבית המשפט בו פטי וג׳ף לין הכותבים נכנסו כחלק מהכותבים של השיר. טום פטי סיפר על כך שהאנשים של סמית הבינו את המצב שלהם והגיעו בקלות להסכמה.

 

Viva La Vida

הפעם מדובר באחת הלהקות הכי מצליחות בעולם "Cold play" שנתבעו על ידי ג'ו סינטרה שטען כי שירם "Viva La Vida" למעשה הועתק משירו "If I Cold fly", אך לצערו של סינטרה לאחר כשנה של מאבקים בבית המשפט נקבע כי לא הייתה כל העתקה והתיק נסגר.

 
תגובות