לכל שיר יש שם: שירים שמתאימים להם שמות אחרים. gettyimages

לכל שיר יש שם: שירים שמתאימים להם שמות אחרים

שם השיר הוא חלק חשוב בהפצה, בפרסום ובנושא השיר; לכן יש להשתדל לפגוע איתו ולא לפספס. לפניכם מספר שירים שלדעתינו בחירת שמם אינה נכונה

שם השיר בדרך כלל נובע ממקום בולט בשיר - כמו השורה הראשונה או האחרונה בפזמון, השורה הראשונה בבית הראשון או מילה שחוזרת על עצמה הכי הרבה - ורומזת בנוסף על הנושא והתוכן שלו. הרכבנו רשימה של שירים שלגביהם אנחנו סוברים ששם אחר היה יכול להתאים ולאפיין אותם יותר.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Thursday - ג'ס גלין

ג'ס גלין ידועה בתור אחת היוצרות המקוריות שידעה תעשיית המוסיקה ואף שיר שלה אינו דומה לאף דבר אחר - בדיוק כמו השיר הזה, שנכתב על הערכה עצמית, צמיחה מחודשת לאחר נפילה והצורך של גלין להרגיש יפה; מבלי "לכסות" את עצמה ביותר מדי איפור או בגדים מהודרים. לשיר משמעות בועטת וחזקה - וכך גם על שמו להיות: המילה "Thursday" (יום חמישי) אמנם חוזרת על עצמה במספר מקומות בשיר, למשל בשורות "אני לא אתאפר ביום חמישי" או "אני אלבש טרנינג ביום חמישי" (שכן יום חמישי ידוע כיום המוקדש ליציאות ולבילויים). עם זאת, לא ניתן לדעת באופן חד-משמעי משם השיר מה נושאו; ואנחנו בטוחים שלא כולם יבינו לאיזה שיר אנחנו מתכוונים כשננקוב בו. לכן, השם החלופי שאנו מציעים הוא "Feel Beautiful". משפט זה חוזר על עצמו בצורה הניכרת ביותר ביצירה ובהחלט מדגיש את המסר שלה.

 

Baby - קלין בנדיט, מרינה אנד דה דיימונס ולואיס פונסי

מי מאיתנו לא אוהב את שיתופי הפעולה של קלין באנדיט עם הזמרים הידועים? לשיר הקליל סגנון הודי עתיק והקצב שלו גורם לנו לרצות לזוז ולרקוד לצליליו. עם זאת, המילה שנבחרה לשם השיר אמנם נשמעת הכי הרבה במהלכו; אבל בעקבות השם הזה ניתן להתבלבל ולחשוב כי מדובר בשיר אהבה דביק - שכן המילה "baby" משומשת ככינוי חיבה לאוהבים בשפה האנגלית - והשיר בכלל נכתב על זוג פרוד, כאשר בת הזוג מספרת לבן זוגה לשעבר שהיא כבר האהובה של מישהו אחר. בנוסף לכך, שם השיר הזה זהה לשם שירו של ג'סטין ביבר משנת 2009, מה שגורם לבלבול נוסף, הפעם בין שני השירים. השם שאנחנו מציעים לשיר הוא "Someone Else's" - אמנם שם פחות נקודתי, אך גם המשפט הזה חוזר על עצמו הרבה לאורך השיר, נותן הצצה לתוכן שלו ובהחלט מונע בלבולים מיותרים.

 

Paris - דה צ'יינסמוקרס והלסי

נחזור מעט אחורה בזמן: הלהיט של הצ'יינסמוקרס משנת 2017 נכנס ללא מעט לבבות, הרבה בזכות העומק שלו. אנחנו מבינים מדוע שמה של בירת צרפת נבחר כשם שיר זה - הרי שכל הסיפור בשיר מתרחש בפריז - אך אנחנו חושבים ששמו תלוש מעט ולא תואם את התוכן. בשיר מסופר על זוג אוהבים צעיר שמחליט למרוד ולטעום מהחופש. אחת השורות הבולטות בשיר היא "אם ניפול לפחות ניפול יחד, נראה להם שאנחנו טובים יותר", לכן שם השיר החלופי שאנחנו ממליצים עליו הוא "Show Them We Are Better" - שם שבהחלט מתאים לתוכן המרדני והבועט של השיר.

 

Dive - אד שירן

שיר זה הוא חלק מהאלבום השלישי של אד שירן, "Divide", והוא לגמרי מעורר מחשבה לגבי כל מה שקשור במערכות יחסים ובמיוחד בתחילתן. בשיר מתוארת התחלה אפשרית של זוגיות והזמר מבקש מבת זוגו להיות אמיתית וכנה כלפיו, לפני שהוא נותן לה את כל כולו. פירוש השם הנוכחי של השיר הוא "לצלול" - כלומר לצלול מיד לתוך מערכת היחסים - אבל אנחנו חוששים ששירן צלל מהר מדי עם השם הזה. שם השיר לא בדיוק מתאר את מה שאנחנו עומדים לשמוע; ולכן השם החלופי שאנחנו מציעים הוא "Unless You Mean It". מדובר באחת השורות הבולטות בשיר והיא נותנת הקדמה מעולה לתוכן שלו, שמא לאורך השיר הזמר מבקש כי בת זוגו תהייה גלויה עמו ותצהיר בפניו את כוונותיה האמיתיות לגביו, וגם להפך.

 

This Town - נייל הורן

מדובר בסינגל הראשון שהוציא חבר להקת וואן דיירקשן לשעבר כאשר הכריזו על הפסקה. השיר עוסק באהבה ראשונה בה אחד הצדדים המשיך הלאה, אך הצד השני עדיין מאוהב ומסרב לשחרר. אנחנו לא בטוחים מדוע נבחר דווקא השם הזה לשיר, הרי שום דבר ספיציפי בו אינו מתקשר ל"עיר הזאת" - אז אנחנו ממליצים על השם "Everything Comes Back to You", מפני שהשיר מלא בזכרונות של אהבה ישנה ורצונו העז של הזמר לחזור לאהובתו לשעבר.

 
תגובות