ביקורת אלבום: אריאנה גרנדה - ציפינו לקצת יותר. אינסטגרם

ביקורת אלבום: אריאנה גרנדה - ציפינו לקצת יותר

ציפינו וחיכינו והנה הגיע הרגע, אריאנה גרנדה שיחררה בסוף השבוע האחרון את אלבומה החמישי. האם הוא הצליח לספק את הצפיות הרבות? ביקורת אלבום

בצל הדרמה הגדולה שהתרחשה בעולם שבסופה כמובן גרנדה ביטלה את הגעתה לטקס הגראמי הנוצץ - בסוף אף זכתה בפרס מכובד. היא גם שיחררה את אלבומה החמישי שנקרא "Thank u, Next". מרגע יציאתו בשישי בבוקר (שעון ישראל) שבר האלבום שיאים רבים בקריירה של גרנדה. כל 12 שירי האלבום נמצאים אחד אחרי השני בשירים הפופולאריים ברשתות השונות. בנוסף שבר את שיא האלבום האחרון של גרנדה ("Sweetener") וביום יציאתו זכה ל-70 מיליון השמעות בספוטיפיי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר שפותח את האלבום זה הסינגל השני שגרנדה שיחרה וקוראים לו "Imagine". כבר דיברנו על שיר זה בעבר, הוא מאוד כיפי ונותן לנו תקווה להאמין לעולם טוב יותר גם כשאנחנו מרגישים שהכל סביבנו קורס. השיר השני באלבום נקרא "Needy", שיר מאוד אמיתי המדבר על חוסר ביטחון ואיך גרנדה משתוקקת לתמיכה רגשית ותשומת לב כדי להתמודד עם החוסר ביטחון שלה בתחומים שונים. פזמון השיר מאוד קליט ונכנס לאוזן במהרה. מיד אחריו מגיע "NASA" השיר נקרא על שם סוכנות החלל הבינלאומית – נס"א. ומדבר על החלל כמטאפורה על הרצון של גרנדה למרחב במערכת יחסים ומרחק בין בני זוג כמו המרחק בחלל. השיר כיפי ומקפיץ ומאוד כיף להאזין לקולה של גרנדה.

 

השיר הרביעי באלבום נפתח בהקלטה של אנשים מדברים וקצת לאחר מכן לחץ מקפיץ וקול שמח של גרנדה. לשיר קוראים "Bloodline" בשיר זה גרנדה מסבירה לבן הזוג כי היא רוצה זוגיות קלילה ללא מחויבות, שיר קליט וכיפי אך לא יותר מזה. "Fake Smile", זהו השיר הבא באלבום בו גרנדה מדברת על הרצון שלה להיות אמיתית ולא מזויפת. שיר הזועק את הרצון של גרנדה בתור אדם מפורסם לרצות להראות גם צדדים עצובים בעולם שכולו מלא בזוהר וחיים מושלמים. השיר הבא באלבום נקרא "Bad Idea", למרות שמו השלילי אנחנו מאוד אוהבים אותו חושבים שזה היה כן רעיון טוב של גרנדה להוסיף אותו לאלבום. השיר מדבר על החלטות של גרנדה שהיא טוענת כי הן החלטות לא טובות שהיא עשתה או רוצה לעשות בחיים. לאחר שיר שלם בקצב טוב וברגע שחשבנו שהשיר נגמר השיר ממשיך ובעצם שומעים את גרנדה שרה את פזמון השיר בקצב איטי (סלואו מושן). דבר זה הפתיע אותנו וגרם לשיר נורמלי להיות משהו יותר מיוחד מהרגיל.

לקראת השיר הבא הייתה לנו ציפייה מסוימת על מה הוא ידבר אך למעשה טעינו. שמו של השיר הוא "Make Up" באנגלית יש לביטוי זה שתי משמעויות, איפור ולהשלים עם בן אדם. ולכן חשבנו כי השיר ידבר על איפור, בדיעבד חצי צדקנו. שיר זה מדבר על הרצון של גרנדה להשלים עם אדם שקרה ביניהם משהו ומוטיב האיפור כן מופיע במהלך השיר. ניתן לראות בשיר זה אישור לשמועות על שיתוף פעולה של גרנדה לזמרת ריהאנה שפירסמנו בשבוע שעבר, במהלך השיר גרנדה מציינת את אחד ממוצרי האיפור בחברת האיפור של ריהאנה – פנטי ביוטי. השיר מאוד קליט וכיפי ומזכיר לנו את השיר "Pete Davidson" מהאלבום האחרון של גרדנה בוויב שלו ובקולה של גרנדה.

לאחר השיר המקפיץ מגיע השיר השקט "Ghostin", השיר מדבר על להיות עם מישהו אבל לאהוב מישהו אחר שמנתק קשר בפתאומיות. בזמן שמיעת השיר ניתן לזהות כי מדובר בשיר על הזוגיות של גרנדה ופיט דווידסון אשר ביטלו את האירוסים שלהם לאחר המוות הפתאומי של מאק מילר – האקס של גרנדה. מדובר בשיר מאוד מרגש ועוצמתי שגרם לנו לצמרמורת, שומעים בקול של גרנדה שהיא אמיתית ומספרת את הסיפור שלה. בפזמון היא אומרת: "אני יודעת שזה שובר את הלב שלך שאני בוכה עליו". אחד השירים הטובים של גרנדה, כל פעם שאנו שומעים אותו אנו מתרגשים מחדש.

אריאנה גרנדה ומאק מילר
אריאנה גרנדה ומאק מילר

כדי להקליל את האווירה לאחר שיר כבד בצורה רגשית מגיע השיר הבא שנקרא "In My Head". בשיר זה גרנדה שרה על איך היא מתאהבת במישהו שהיא יוצרת גרסה שלו במוחה ובסוף מגלה שהוא לא האדם שהיא חשבה. מיקום השיר טוב באלבום כי לאחר שיר מאוד עוצמתי וחושפני השיר מקליל את האווירה ויוצר ניגודיות טובה. ממשיכים באלבום עם אחד הלהיטים הגדולים של גרנדה בתקופה האחרונה בשיר "7 Ring". מאז שיצא כסינגל זה אחד השירים האהובים עלינו, אנחנו לא מפסיקים לשמוע אותו ולרקוד ללא הפסקה. שיר קצבי וכיפי שמספר על מערכת היחסים של גרנדה עם שש חברותיה ועל הטבעות התואמות שגרנדה קנתה להן במתנה.

759d62225ab9b
 

קשה להאמין אבל הגענו לשני השירים האחרונים באלבום. השיר הבא הוא "Thank U, Next", הסינגל הראשון שיצא מהאלבום וגם ששמו נושא את שם האלבום כולו. אין לנו מה להוסיף על השיר הזה כי אתם בטוח מכירים. מי שלא מכיר מדובר בלהיט הענק של גרנדה אשר מדבר על האקסים שלה ושהיא מודה להם על הכל וכל מה שהם נתנו לה בחיים אך אומרת להם ביי ביי כדי להתמקד בעצמה. הקליפ לשיר המדובר שבר את שיא הצפיות ביום כאשר הגיע ל-56 מיליון צפיות ב-24 שעות בלבד. השיר האחרון באלבום הוא הסינגל שגרנדה הוציאה בשישי האחרון שנקרא "Break Up With Your Girlfriend, I'm Bored". בשמיעה ראשונית הרגשנו כי מדובר בשיר בסגנון המוזיקה הישנה של גרנדה ושונה משאר האלבום ששמענו. עם זאת, זה לא גורע מהשיר המצוין. סיומת טובה לאלבום.

 

לסיכום, אלבום מצוין, כיפי ומיוחד. גרנדה מאוד כנה באלבום והשירים מאוד מקוריים. אך אנו מודים שהציפיות שלנו מהאלבום היו מאוד גבוהות בהתחשב לסינגלים שגרנדה הוציאה. בשמיעה ראשונית הרמנו גבה אך לאחר שמיעה שנייה ושלישית הבנו את האלבום יותר לעומק ואת המשמעויות של כל השירים. גרנדה הפתיעה אותנו וחידשה בעולם המוזיקה, יצרה לעצמה סגנון משלה המושפע מפופ ראפ ואר אנד בי. בסופו של דבר זה כן אלבום שנשמע אותו הרבה בתקופה הקרובה אך כן ציפינו ליותר. אך כפי שכבר אמרנו, בשמיעה הראשונית שאמורה לתת את הרושם הראשוני לאלבום קצת התאכזבנו ציפינו למשהו ענק ומטורף יותר מגרנדה. אולי נקבל זאת באלבום הבא.

 

 
 
תגובות