טקס פרסי הגראמי 2019: קארדי בי עושה היסטוריה. צילום: gettyimages.IL/Kevin Winter

טקס פרסי הגראמי 2019: קארדי בי עושה היסטוריה

מי נעדה מהאירוע, הדואט המפתיע, ליידי גאגא עם הלהיט של התקופה האחרונה, ודואה ליפה בהופעה בלתי נשכחת. טקס פרסי הגראמי 2019 לא הפסיק להפתיע

אמש (א') התקיים טקס הגראמי ה-61 בלוס אנג'לס, קליפורניה. הטקס כלל הופעות של אמנים רבים ומצליחים ואף לא מעט זכיות מפתיעות; אך אי אפשר להתעלם מהדרמה הגדולה שהייתה מאחוריו. בצל ההכנות לטקס המדובר, התפתחו חילוקי דעות סוערים בין הפקת הטקס לבין אחת הזמרות המצליחות ביותר בתקופה האחרונה, אריאנה גרנדה - שבסופו של דבר החליטה לבטל את הגעתה, למרות מועמדותה לשני פרסים וזכייתה באלבום הפופ הטוב ביותר עבור "Sweetener". עם זאת, הדרמה הגדולה לא הורידה מרמת הטקס, כפי שסברו שיקרה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הטקס בהנחיית אלישה קיז, נפתח בנאמבר צבעוני במיוחד משולב של אמנים מוכרים: קמילה קביו, שהועמדה אמש לשני פרסים, התחילה עם שירה המפורסם ביותר, "Havana", תוך כדי שיאנג טאג הצטרף אליה בסולו שלו. הנאמבר המשיך בכך שאור הזרקורים נחת על הזמר ריקי מרטין, ששר את שירו "Pégate" ומיד לאחר מכן עבר בצורה חלקה לג'יי באלבין, מומעד לפרס תקליט השנה, ששר את "Mi Gente". כל הנאמבר המיוחד היה בנוי כמעין מחזמר.

הערב נמשך עם השיר "In My Blood" של שון מנדס, שהועמד גם הוא אמש לשני פרסים, שהתחיל כשהזמר מלווה את עצמו בפסנתר והמשיך בנגינה על גיטרה חשמלית והצטרפותה של מיילי סיירוס לדואט. לאחר מכן עלתה לבמה זוכת הפרס אלבום השנה (Golden Hour), זמרת הקאנטרי קאסאי מוסגראבס, עם השיר "Rainbow".

© geyytimages.IL/Kevin Winter

הזמרת ז'אנל מונה, שהועמדה לשני פרסים נחשקים, שרה שלושה משיריה: "Make Me Feel", "Django Jane" ו-"Pynk". אחד השמות הגדולים ביותר בתעשיית המוסיקה, פוסט מלון, שהועמד ללא פחות מארבעה פרסים, עלה לבמה יחד עם שיריו "Stay" ו-"Rockstar". הלהקה Red Hot Chiili Peppers הצטרפה אליו לבמה ויחד הם ביצעו גם את "Dark Necessities".

זמרת הקאנטרי הידועה דולי פרטון, אשר זכתה בפרס "MusiCares" לאשת השנה, הופיעה בענק עם מחווה לשיריה כאשר היא מלווה במספר אמנים ידועים בסגנון: ליטל ביג טאון, מארן מוריס וקאסאי מוסגראבס; ואף קייטי פרי ומיילי סיירוס הצטרפו לחגיגה. לאחר מכן, הזמרת H.E.R, אשר זכתה בפרסים הופעת האר-אנד-בי הטובה ביותר ואלבום האר-אנד-בי הטוב ביותר, ביצעה את שירה "Hard Place".

קארדי בי, אשר זכתה באלבום הראפ הטוב ביותר יחד עם אלבומה "Invasion of Privacy" והעומדה לארבעה פרסים נוספים, הופיעה עם "Money". באותה קטגוריה, זכו קנדריק לאמאר עם "King's Dead" וגם אנדרסון פאאק עם השיר "Bubblin" להופעת הראפ הטובה ביותר בתיקו. לאחר מכן, מנחת הערב אלישה קיז ביצעה מספר שירים משל עצמה ואף קאברים. אחר כך עלו לבמה הצמד דן ושי, עם שירם "Tequila" שאף זכה להופעת הקאנטרי הטובה ביותר.

© geyytimages.IL/Kevin Winter

ליידי גאגא שרה בטקס פרסי הגראמי בפעם החמישית, הפעם עם מארק רונסון. יחד עם מספר אמנים נוספים הם ביצעו את השיר המפורסם "Shallow" - אשר הועמד לפרסים רבים וזכה בהופעת הפופ הטובה ביותר להרכבים ובשיר הטוב ביותר שנכתב למדיה ויזואלית. גאגא עצמה זכתה אף באותה קטגוריה למופעי סולו עם הופעתה לשיר "Joanne".

טראוויס סקוט הועמד לשלושה פרסים, והופיע עם שיריו "Stop Trying to Be God" ו-"No Bystanders", מלווה ברקדנים המדמים קהל קופץ. ג'ניפר לופז עלתה לבמה יחד עם שני אמנים נוספים ויחד הם ביצעו מחרוזת משירי להקת "מוטאון".

© geyytimages.IL/Emma McIntyre

ברנדי קרלילה, הזמרת שהועמדה ואף זכתה במספר הפרסים הגבוה ביותר, הופיעה עם שירה "The Joke" שקטף עבורה שני פרסים. קרלילה עצמה זכתה באלבום האמריקנה הטוב ביותר. קלואי והאלי, זמרות חדשות יחסית אך פורצות דרך, גם לקחו חלק במופעי הטקס בביצוע מחווה לזמר דוני הת'אוואי ואף עם "Where is the Love".

דואה ליפה ציינה אמש את הפעם הראשונה שלה על בימת הגראמי, מלווה בסנט וינסנט, בהופעה מיוחדת ומפתיעה. יחד הi נתנו הופעה מטורפת של "Masseduction" ו"One Kiss". דואה ליפה זכתה באמן החדש הטוב ביותר ובתקליט הדאנס הטוב ביותר יחד עם "Electricity"; ואילו וינסנט זכתה בשיר הרוק הטוב ביותר לשיר שביצעה אמש. באותן קטגוריות, זכו ג'אסטיס באלבום הדאנס הטוב ביותר יחד עם האלבום "Woman Worldwide" וגרטה ואן פליט באלבום הרוק הטוב ביותר עם האלבום "From the Fires".

במהלך הערב התקיים גם מופע מחווה לזמרת הג'אז הגדולה ארית'ה פרנקלין, אשר נפטרה לפני כמה חודשים, בביצוע זמרות הגוספל אנדרה דיי iיולנדה אדמס, ההרכב "Fantasia" והחצוצרן ארטורו סנדובל. כמו כן, הופיעה גם זמרת הנשמה האדירה דיאנה רוס, שתציין השנה את יום הולדתה ה-75 וקיבלה את הפרס למפעל החיים. כמו כן צויין גם הזמר מאק מילר, אשר נפטר באופן טראגי לפני מספר חודשים בלבד.

דבר מיוחד נוסף שקרה אמש, הוא עלייתה של הגברת הראשונה לשעבר של ארצות הברית, מישל אובמה, בנאום על כוח המוסיקה ועל נשים במוסיקה. במהלך הנאום הייתה מלווה בנשים שכבשו את עולם המוסיקה: ליידי גאגא, אלישה קיז וג'ניפר לופז.

© gettyimages.IL/Kevin Winter

בתואר הנחשק שיר השנה זכה Childish Gambino עם השיר המוכר "This Is America", אשר זכה גם בתקליט השנה, בקליפ הטוב ביותר ובשיר הראפ הטוב ביותר. תואר המפיק המוסיקלי הטוב ביותר הוענק לפארל וויליאמס ובפרס הרמיקס הטוב ביותר זכה הרמיקס של מורה מאסה לשיר "Walking Away". בפרס אלבום המוסיקה האלטרנטיבית הטוב ביותר זכה האלבום "Colors" של הזמר בק.

גם מחזות זמר ומוסיקת סרטים היוו חלק חשוב מהטקס; ואלבום המחזמר "ביקור התזמורת" זכה לתואר אלבום המחזמר הטוב ביותר. השיר מתוך הסרט "הפנתר השחור" הוא שיר הפסקול למדיה ויזואלית הטוב ביותר. הפרס לאלבום הפסקול הטוב ביותר למדיה ויזואלית הוענק ל"The Greatest Showman". הפרס לסרט המוסיקלי הטוב ביותר הוענק לסרט "Quincy" בבימויו של אלן היקס ובכיכובה של ראשידה ג'ונס.

 
 
תגובות