ביקורת אלבום: טיילור סוויפט מאוהבת מתמיד באלבום חדש. gettyimges.ILRich Fury

ביקורת אלבום: טיילור סוויפט מאוהבת מתמיד באלבום חדש

ביום שישי שוחרר האלבום המלא החדש של הזמרת המוכשרת והמוצלחת טיילור סוויפט. מה חשבנו עליו? ביקורת אלבום

באלבום עם שמונה עשר שירים, סוויפט לא קוטעת את רצף ההצלחות שלה מבחינת אלבומים ומשחררת אלינו את אלבומה החדש והמתוק, "Lover". מדובר באלבום שכולו מלא בוורוד, עננים, חדי קרן, צמר גפן מתוק וכל חלומות הילדות שלנו בעיקרון. אחרי כשנתיים בהם הופיעה ועבדה על האלבום החדש סוויפט חוזרת אלינו ביג טיים עם אלבום מרגש מאוד, קריצה לעבר ולהיטים חדשים לחרוש עליהם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר הראשון באלבום הוא "I forgot that you existed", שיר עם קצב מעולה, כזה שפשוט כיף לפתוח איתו את האלבום הקסום הזה. שיר עדין אך עם קצב, כיפי ומתוק. נמשיך לשיר השני באלבום, "cruel summer". מדובר בשיר שמדגיש מעט יותר את יכולותיה הווקאליות של סוויפט, הרבה עליות במנגינה, ושיר שלגמרי נכנס לנו ישר לראש ולפלייליסט. השיר הזה מספר על הקיץ הקשה בשנת 2016 לצד הדרמה הגדולה שהייתה לסוויפט עם קים קרדשיאן וקניה ווסט. השיר השלישי באלבום הוא לא אחר מ"lover" שהוא אחד השירים האהובים עלינו באלבום הזה אם לא הכי. במילים שנכתבו ע"י סוויפט בעצמה, מוצג שיר עדין, מרגש, שיר כריסמס מקסים מבית סוויפט, שפשוט עושה לנו את זה עם הרבה צמרמורות וקליפ מרגש עוד יותר.

 

נמשיך אל "the man", שלגמרי תואם לאווירת האלבום עם הביט הטוב שלו, והשיר שלא נתקע אלא זורם מאוד וכיף להגיע אליו כשמאזינים לאלבום כולו. השיר מדבר על המחשבה של סוויפט על כך שהיה לה יותר קל להגיע לאן שהיא הגיעה אם היא הייתה גבר ולא אישה. ונותנת ביקורת חברתית על האפליה המגדרית. בנימה כיפית זו נמשיך אל "the archer" המקסים שלגמרי נמצא כבר אצלנו בראש אחרי שסוויפט שחררה אותו לפני כחודש. שיר עם קריצה לעבר, אל טיילור סוויפט הישנה שאנחנו כל כך אוהבים וכידוע, שיר מספר 5 הוא תמיד יהיה שיר מרגש מאוד, המרגש ביותר באלבום, כי זו היא טיילור סוויפט והיא יכולה לעשות הכול. השיר השישי באלבום נקרא "I think he knows", ומזכיר לנו את הסטייל הקודם של הזמרת. שיר שמאוד אהבנו, עם יופי מיוחד ושפשוט כיף להאזין לו ולהכיר עוד ממנה.

 

"miss Americana & the heartbreak prince" הוא השיר השביעי, שיר קליט, שנופך קצת צבע לאווירת האלבום המיוחד הזה ועדין מאוד. אחריו מגיע "paper rings" ששונה לחלוטין מקודמו: הוא מאוד קצבי, אפילו מסיבתי, ואחד השירים הטובים ללא ספק באלבום. שיר כיפי, זורם מאוד, שמח אשר מביא קצת שמחה לאלבום המרגש הזה. "cornelia street" מגיע אחריו, וממשיך את הויב של האלבום: הוא מאוד בסטייל של האלבום, והקול של הזמרת פשוט נשמע פה בהרבה מעוצמותיו העדינות יותר, אלה שחודרות ממש ללב ובו זמנית משתלטים לנו על הפלייליסט.

השיר העשירי ב"לאבר" נקרא "death by a thousand cuts". שיר עדין אך עוצמתי, עם מנגינה מקסימה והוא אחד מהשירים שהופכים את האלבום הזה לטוב כל כך. מילים פשוט יפות שנכנסות ללב, ושיר מתוק מאוד. אחריו בא "London boy", ואם תעצמו עיניים ופשוט תקשיבו לשיר- תראו כמה מדהים הוא. השיר מספר על אהבתה של סוויפט לבן זוגה הבריטי ואיך היא אוהבת את "לונדון בוי" שלה.

"soon youll get better" בא אחריו והוא השיר מספר 12 באלבום. מדובר בשיתוף פעולה עם דיקסי צ'יקס, הלהקה האהובה על אימה של הזמרת בשיר עדין, חודר, ומצמרר. השיר מביא לידי ביטוי את ההתמודדות של הזמרת עם מחלת הסרטן של אימה, ולגמרי נוגע לנו בלב. סוויפט ממשכה את פיזור השירים העדינים יותר באלבומה, ועכשיו עם "false god": שיר נוגע, שממשיך את אווירת האלבום ומביא עוד קצת קסם ועדינות. מיעד אחר כך מגיע שיר הגאווה האולטימטיבי שלנו - "you need to calm down". מדובר באחד השירים הטובים באלבום, שכבר שבר את שירותי הסטרימינג והיוטיוב, בקליפ שלו משתתפת בו את קייטי פרי בפיוס מושלם של השתיים.

 

אחריו יש את "afterglow" שיר יפהיפה עם מילים מדהימות וחמות מאוד, כיפי לשמיעה ומתוק במיוחד. אחריו מגיע השיר הראשון שקיבלנו באלבום "ME!" עם ברנדון יורי מפאניק! אט דה דיסקו. שיר כיפי מאוד עם שילוב הקולות הזה בין יורי וסוויפט, עם הקליפ המתוק והמקסים. אז ממש בסוף האלבום, מגיעים ל"its nice to have friend" - שיר חד, שקט מאוד, שלא ראינו הרבה אצל הזמרת, ועכשיו אפשר סוף סוף להכיר בה צדדים שעוד לא ראינו הרבה. השיר האחרון באלבום הזה, שיר מספר שמונה עשר, הוא "daylight". שיר שמסכם לנו את האלבום בצורה מקסימה, כל האווירה הכללית שלו, הקסם, העוצמות, היופי, הרגש, האופי הכול ביחד. "daylight" נותן לנו טעימה אחרונה מהסטייל הייחודי של האלבום הזה, וסוגר אותו בצורה מכבדת, אופיינית ומקסימה.

 

אז בואו נסכם. האלבום הזה של טיילור סוויפט הוא ללא ספק מהטובים ביותר שלה, האלבום השביעי במספר. אלבום מלא בקסם, ביופי, באהבה. מילים מרגשות בכל שיר, קריצות לעבר, זכרונות ישנים, טיילור של פעם.. לטיילור סוויפט יש הרבה סגנונות, וכל אלבום שלה מייצג כל כך הרבה בה. "לאבר" מביא לנו את הצד החם, האוהב, ונותן לנו הצצה פנימית אל הנפש של הזמרת, עם כמויות של רגש שלא ראינו שנים והרבה הרבה אהבה. אז קדימה, לכו ליוטיוב, ספוטיפיי או אפל מיוזיק, ותתחילו להאזין!

 

 
תגובות