לא רק סולדי: השירים שיגרמו לכם למחוא כפיים. צילום מיוטיוב, adobestock

לא רק סולדי: השירים שיגרמו לכם למחוא כפיים

אי אפשר להאזין ללהיט "סולדי" מבלי למחוא כפיים בפזמון - מה שתרם לו להפוך ללהיט היסטרי שכבר מזמן מושמע בכל מקום ושבר שיאים, אך לא רק הוא - יש עוד כמה להיטים מהעבר שגרמו לנו לבצע את אותה הפעולה בדיוק

על ההצלחה של "סולדי" אי אפשר להתווכח גם כמעט שנה אחרי שיצא הסינגל. השיר שזכה במקום השני באירוויזיון בישראל הפך ללהיט היסטרי שלא הפסקנו לשמוע בשנה האחרונה וייזכר לנצח בזכות הפזמון שגרם לנו בכל פעם מחדש למחוא כפיים. אבל לא רק סולדי ומחמוד גרמו לנו לעשות זאת באמצע שיר - קבלו עוד כמה להיטים שלמחוא בהם כפיים זה הכרחי.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בוניטה דה מאס

אולי רובכם לא זוכרים או עוד הייתם קטנים מדי בשביל זה, אך הרבה לפני "כמעט מלאכים", "ויולטה" או "סוני לונה" - הלהיט הארגנטינאי השולט לנוער היה "המורדים" עם לואיסנה לופילטו, פליפה קולמבו, קמילה בורדונבה ובנחמין רוחאס. הטנלובלה על להקת התיכון המצליחה הייתה עמוסה בלהיטים שגדלנו עליהם, אך היה אחד בולט במיוחד בזכות הקצב ובזכות כך שכל משפט פזמון מסתיים במחיאת כפיים. מדובר בשיר "בוניטה דה מאס" שתמיד יבוא לנו טוב ונרצה לזמזם אותו. בוניטה, בוניטה, בוניטה דה מאס *קלאפ קלאפ*!

 

I'll be there for you - חברים

שיר הנושא של הסדרה האהובה, הנוסטלגית והנצחית - "חברים", בביצועה של להקת "The Rembrandts" הוא להיט בפני עצמו. מעבר ללחן שלנצח יגרום לנו לחייך במיידי, גם בשיר הזה מחיאות הכפיים יבואו בקלות ובאופן אוטומטי עוד בבית הראשון של השיר.

 

הפינאלי - סאבנימינל והצל

בימים שהיפ הופ וראפ רק צצו בישראל, סאבנימינל והצל היו ממייצרי הלהיטים הבולטים ודי היחידים שהיו כאן בז'אנר. מבין שלל להיטיהם המשותפים (ושל כל אחד לחוד) אפשר למצוא את "הפינאלי", השיר האולטימטיבי שאין אחד שלא ידע לשיר אותו ואין אחד שלא רצה לשים אותו במסיבה שלו. הפזמון של השיר נחתם במחיאות כפיים שסחפו בכל פעם את הקהל מחדש לעשות זאת גם כן. אגב, הזמרת בשיר היא לא אחרת מאשר השחקנית הישראלית המצליחה מעבר לים (והפיג'מה לשעבר) אלונה טל. תנו לה בכבוד, תנו לה גם ב *קלאפ קלאפ*

 

We Will Rock You - להקת קווין

אחד מהשירים הבולטים יותר במוזיקה אי פעם של אחת מהלהקות האהובות ביותר בכל הזמנים. בשיר הזה תמצאו את עצמכם מוחאים כפיים מההתחלה ועד הסוף. כבר עם הפתיחה הידיים פשוט מוצאות את עצמן מתחבקות שוב ושוב לפי הקצב ועם הפזמון - בכלל!

 

When I’m Gone - אנה קנדריק

שיר הכוסות האהוב מהסרט "פיץ' פרפקט", אומנם במקור תרצו למצוא כוס ולעשות איתה את הצלילים, אך במהלך נסיעה שגרתית תמצאו את עצמכם מסתפקים במחיאות כפיים לפי הקצב המדוייק ולגמרי תרגישו שיש בכם את זה.

 

מי שטוב לו ושמח

אין כאן יותר מדי ברירות, חוץ מלמי שלא טוב לו ושמח, כן? אך שיר הילדים הזה תמיד הצליח לסחוט מאיתנו את מחיאות הכפיים הנדרשות, כי כך בעצם כתבו בשיר. הוא נמנה מבין שירי הילדים האולטימטיביים ואין ספק שגם מי שלא היה שמח הפך לכזה מיד אחרי השיר המוזר הזה, כנראה מהפחד שעכשיו נתחיל הכל מהתחלה...

 

שיר ה"פרחה" גרסת הפסטיגל

אחד מהשירים המוכרים ביותר שיצר צביקה פיק הוא "שיר הפרחה" אותו ביצעה עופרה חזה ז"ל. המושג פרחה הפך עם השנים למילה שנועדה להביע לעג או זלזול ולכן נוהגים שלא להשתמש בה, כך גם הוחלט בהפקת הפסטיגל שהשנה נותנת כבוד לשיריו של פיק ומשלבת אותם במופע. בעיבוד החדש לשיר, אותו מבצעת אנה זק, הוחלט להשמיט את המילה "פרחה" ולהחליפה פשוט במחיאות כפיים - מה שהכניס את השיר לרשימה הזאת. תכל'ס? הדור החדש שלא הכיר את השיר הולך לזכור אותו רק בצורה הזאת. מה גם ששם השיר הוחלף ונקרא כעת "בא לי לרקוד".

 

 

תגובות