ליל כל הקדושים: הקדושים של עולם המוזיקה . צילום: ז'ראר אלון, באדיבות אשר ביטנסקי וערוץ yes דוקו

ליל כל הקדושים: הקדושים של עולם המוזיקה

מעבר לכל האווירה המפחידה והאפלולית של ליל כל הקדושים, ישנה משמעות יפה במיוחד לחג - הזכרת כל הקדושים הנוצריים. אמנם לא נציג בפניכם קדושים נוצרים, אך מה דעתכם על קדושים של עולם המוזיקה?

מדי שנה, 'ליל כל הקדושים' נחגג ומצויין ברחבי ארצות הברית ואנגליה. מעבר לכל מה שידוע לנו על החג המגניב - אווירה מפחידה, תעלול או ממתק ואלפי סרטים מטורפים, ישנה משמעות מאד יפה לחג והיא לא אחרת מהזכרת והנצחת הקדושים הנוצריים. מובן שהקדושים הנוצרים חשובים לדת הנוצרית אך, מה עם הקדושים של עולם המוזיקה? חושבים שאתם יודעים על מי אנו מדברים? 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

ג'ון לנון

כמה צפוי היה להוסיף את ג'ון לנון במקום הראשון ברשימה! לפני שאתם לוחצים פליי על השיר, הנה קצת מידע על לנון ועל המשמעות שלו לעולם המוזיקה: כידוע, לנון הוא המייסד של ה-להקה האייקונית והמצליחה בכל הזמנים 'הביטלס'. להקת ה'ביטלס' ידועה בכך שהיוותה כבסיס לשינוי של עולם המוזיקה משנות השישים וההגדרה החדשה של המונח 'פופ'. מעבר לכל ההישגים הכבירים שלו בתחום המוזיקה, לנון היה ידוע כפעיל פוליטי אשר פעל רבות נגד המלחמה בוויאטנם. למעשה, בירח הדבש שלו ושל יוקו אונו ידעו לנצל את המומנטום והרעש התקשורתי וקיימו את הקמפיין  "מחאה במיטה". במשך שבוע שלם  ישבו במיטה, מוקפים בשלטים עם מסרים של שלום ואהבה והרצו את רעיונות השלום שלהם לציבור ולעולם. מעבר לפעילות הזו, שיחרר לנון להיטים בלתי נשכחים שהדגישו והעצימו את ערכיו. השיר הבא הוא ללא ספק מהגדולים והאהובים שבהם. 

לאונרד כהן

רשימה זו לא תהיה שלמה ללא השם לאונרד כהן. המוזיקאי והיוצר כהן גדל בקנדה והפך לאחד מהמוזיקאיים האהובים והמרגשים ביותר. כהן שגדל במשפחה יהודית במונטריאול התפרסם תחילה על ידי קריירת הכתיבה שלו ורק לאחר מכן זכה לכבוד המונח לו לאחר ששיחרר את השיר הראשון שלו "סוזן". מעבר ליצירת מוזיקה ברמה גבוהה ושובה, כהן לא הסתיר את העובדה שהוא יהודי גאה וציוני נלהב. במלחמת יום הכיפורים טס לישראל על מנת להופיע בפני חיילים אשר לחמו בסיני (יש יותר מתוק מזה?) מעבר לכך, השירים שלו זכורים עד היום והמוצלח שבהם 'הללויה' הפך לאייקון תרבותי שישאר לדורות כזה.

 
  

אריק איינשטיין

הייצוג הישראלי ברשימה זו - לא אחר מאריק איינשטיין. האגדה והאדם שעומד מאחורי הבסיס של המוזיקה הישראלית ,הוציא אותה מימי "ארץ ישראל היפה", הכניס את המוזיקה המודרנית לישראל והפך למושא הערצתן של רוב בנות ישראל בימי הזוהר שלו. לאריק איינשטיין המון שירים אשר שגורים בפה הישראלים ולהיטים שמבטאים את אופי הישראלים באופן יפה ביותר. מדובר ביוצר הישראלי האהוב והאייקוני ביותר, אם תרצו "הפנים המוזיקליים של ישראל". 

 

פרדי מרקיורי

פרדי מרקורי, בן למהגרים הודיים שעבר לבריטניה בהיותו בן 17 גדל והפך למוזיקאי ייחודי במינו, מהפכני ואייקוני לכל הדעות. מרקורי היה ידוע בקול העוצמתי שלו (היה בעל ארבע אוקטובות!) ובחדשניות חסרת הפשרות שלו. כידוע, היה הסולן של להקת 'קווין' ואיתה יצר להיטים שמרגשים אותנו עד היום כמו למשל השיר "Somebody To Love" או השיר האייקוני ביותר של הלהקה שהפך להגדרה של יצירת אומנות -"Bohemian rhapsody". מרקורי הגדיר את עצמו כביסקסואל גאה ובכך תרם רבות למלחמה נגד ההומופוביה בזמנו. ברור לכם שמדובר באייקון וקדוש מוזיקלי נכון? 

 

 

 

 

 

תגובות