בשירות המלכה: האומנים שביצעו את שירי ג'יימס בונד. צילום: gettyimages_IL/Morne de Klerk, Kevin Winter

בשירות המלכה: האומנים שביצעו את שירי ג'יימס בונד

ממדונה ועד אדל - לאורך השנים שרו הכוכבים הגדולים את שירי הנושא של סרטי ג'יימס בונד המפורסמים. לכבוד הידיעה כי בילי אייליש היא הבאה בתור, החלטנו לחזור אחורה בזמן אל השיחרים הכי מוכרים

אין אחד שלא מכיר את ג'יימס בונד. גם מי שלא ראה אף סרט אחד מעולם, עדיין מכיר את הסוכן הכי צ'ארמר בשירות המלכה. וגם אם לא ראיתם מעולם את אחד מהסרטים בסדרה, אתם בטוח מכירים את שירי הנושא המפורסמים שמאופיינים תמיד בעוצמות אדירות והמון דרמה. לכבוד הידיעה המשמחת כי בילי אייליש תבצע את שיר הנושא של הסרט הבא של ג'יימס בונד, החלטנו לחזור אחורה לשבעה שירי הנושא המפורסמים והאהובים שבוצעו על ידי האומנים הגדולים ביותר במחווה לסוכן מספר 007. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Adele - Skyfall

אחת מהזמרות הגדולות ביותר בעולם המוזיקה הקליטה את שיר הנושא לסרט ה-23 בסדרת ג'יימס בונד שנושא את שם הסרט, "סקייפול". הזמרת כתבה את השיר ביחד עם פול אפוורת'. הסינגל זכה בפרסים רבים בניהם גם בפרס האוסקר וגלובוס הזהב היוקרתיים. 

 

Madonna - Die Another Day

עוד זמרת גדולה ששרה את אחד משירי הנושא של ג'יימס בונד היא לא אחרת מאשר מדונה. הסינגל הזה הוא מתוך הסרט "למות ביום אחר" שיצא ב-2002. עם יציאתו נכנס השיר מיד אל המקום השלישי במצעד הסינגלים הבריטי. השיר נכתב והופק על ידי מדונה, ביחד עם מירווה אחמדזאי ועד היום הקליפ נחשב לאחד משלושת הקליפים היקרים ביותר בכל הזמנים, עם תקציב של כ-6.1 מיליון דולר.

 

Duran Duran - A View To A Kill

השיר הזה משנת 1985 הוא אחד מלהיטי ג'יימס בונד המוכרים ביותר ולא סתם - הוא היחידי שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי. השיר הזה הוקלט אחרי שאחד מחברי הלהקה, ג'ון טיילור, שהיה מעריץ מושבע של בונד, ניגש למפיק הסרט ושאל "מתי תיקחו מישהו נורמאלי לבצע את אחד משירי הנושא שלכם?" מאז הכל היסטוריה.  

 

 

Shirley Bassey - Diamonds Are Forever

מי מכם שידע שהשיר הזה הוא בכלל שיר נושא של ג'יימס בונד - שיקום! אחד מהשירים המוכרים ביותר ואפילו המעט פמיניסטיים שיש, יצא כשיר הנושא של הסרט השביעי בסדרה שכמובן נושא את אותו השם. השיר מבוצע על ידי שירלי בייטסי שלאורך השנים הקליטה שלושה שירי נושא של ג'יימס בונד. 

 

Paul McCartney and Wings- Live And Let Die

גם סר ג'יימס פול מקרטני, חבר להקת הביטלס לשעבר, תרם את קולו לסדרת הסרטים המפורסמת בעולם. את השיר הזה כתב ביחד עם מי שהייתה אז אישתו, לינדה. אבל הוא לא שיתף פעולה רק איתה, אלא הוא גם חבר לג׳ורג׳ מרטין, מי שהיה המפיק המוזיקלי האגדי של להקת הביטלס ולמעשה הוא חזר לעבוד איתו מאז פירוקה של הלהקה.  

 

Chris Cornell - You Know My Name

מדובר בשיר הנושא של סרט ג'יימס בונד משנת 2006, "קזינו רויאל". כמו רוב האמנים המוזכים בכתבה הזאת, גם קורנל כתב והפיק את הסינגל הזה, ביחד עם מי שהלחין את פס הקול של אותו הסרט, דייוויד ארנולד. מפיקי הסרט בחרו בקורנל מכיוון שרצו זמר בעל גברי חזק (היי! איםה קובי מרימי?). קורנל וארנולד ניסו להפוך את השיר שיהיה על הדמות של ג'יימס בונד מהסרט ופחות כשיר כללי על סדרת הסרטים.

 

Sam Smith - Writing's On The Wall

כבר הבנתם את הקונספט נכון? גם השיר הזה נכתב על ידי האומן שביצע אותו, סם סמית', והוא יצא ב-2015 כשיר הנושר של "ספקטר". בהתחלה השיר זכה לביקורות מעורבות וניתן להגיד שהוא התקבל ביותר אהבה באירופה מאשר מחוצה לה. אבל, למרות המבקרים, השיר הזה זכה בפרס השיר הטוב ביותר בטקס פרסי גלובוס הזהב ובפרס טקס פרסי האקדמיה, ובכל הוא בעצם שיר הנושא השני מסדרת הסרטים שזכה בפרס, אחרי "סקייפול" של אדל. 

 

 
תגובות