הכי נוסטלגי: השירים הבינלאומיים שלא ימאס מהם לעולם. getttyimages_IL/Ethan Miller

הכי נוסטלגי: השירים הבינלאומיים שלא ימאס מהם לעולם

מזמזמים את מייקל ג'קסון, שרים בקולי קולות את קווין וזה ממש לא נגמר כאן • אספנו לכם את הלהיטים הכי נוסטלגיים שלא נשכח גם בעוד 100 שנה!

אין ספק שהמוזיקה לכל דורותיה עברה לא מעט שינויים ומקצבים. במהלך השנים צמחו הרבה זמרים ולהקות, את חלקם אנו מכירים יותר ואת חלקם אנו מכירים פחות. אבל בין אם הכרנו את האמן לפני או שלא, יש שירים שהם פשוט בלתי נשכחים, שברור לכולנו שישמעו אותם עוד הרבה מאוד שנים. אז במיוחד עבורכם - קבלו את מצעד השירים הבינלאומיים הישנים שאין מצב שאי פעם ישכחו מהם!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

Queen - Don't Stop Me Now

מי לא מכיר את השיר, שללא ספק נכלל ברשימת השירים המוכרים ביותר של "Queen"? השיר, יצא כסינגל בשנת 1979 ונכלל באלבומה השביעי של הלהקה ("Jazz"). באותן שנים, השיר הגיע במקום התשיעי והמכובד, במצעד הלהיטים הבריטי ובמקום ה-86 במצעד הלהיטים האמריקאי. אם נודה באמת, לדעתנו - השיר הזה תמיד במקום הראשון.

 

Michael Jackson - Billie Jean

השיר "בילי ג'ין" של מייקל ג'קסון נחשב לאחד השירים המשפיעים ביותר בהיסטוריה של מוזיקת הפופ. השיר מבוסס על מעריצה מטורפת שהטרידה את ג'קסון במכתבים בטענה שהוא האבא של תאומיה. בהמשך למכתבי האהבה השיא היה כשהיא שלחה לו תמונה שלה מצורפת לצד אקדח. לאחר מכן התגלה שהאישה מאושפזת במוסד פסיכאטרי. אז אמנם הסיפור מאחורי השיר קצת מוזר, אך הוא לגמרי הצליח להניב פירות, מפני שהשיר זכה להיות בהמון מצעדים ודירוגים. אנחנו לגמרי לא היססנו להכניס את השיר לרשימה שלנו!

 

The Beatles - Help

השיר, יצא בשנת 1965 ונכתב על ידי שני חברי הלהקה: ג'ון לנון ופול מקרטני. בנוסף, הוא זכה להצלחה מסחררת וזכה במקום הראשון של מצעד הלהיטים. יש הסוברים, שהשיר למעשה נכתב כתוצאה מעייפותם של הלהקה, בעקבות גל ההערצה הגדול שסובבה את הלהקה. באותן שנים, רבים נהגו לחקות את הסטייל ואת התסרוקות של הלהקה.

Jay Z - Hard Knock Life

השיר הזה הוא חלק מאלבומו השלישי של ג'יי-זי (בעלה של ביונסה, כזכור) והוא נחשב כסינגל הטוב ביותר של הזמר. יש בשיר אפילו סמפול מהמחזמר "אנני", אך זה עוד לא החלק המרגש: בשיר ג'יי זי משלב קטעי ראפ שמבטאים את הקושי של החיים בגטו. אנחנו לגמרי מכורים כבר שנים!

 

Elton John - Your Song

"Your Song", ובתרגום לעברית - "השיר שלך", יצא בשנת 1970. השיר, הוא למעשה בלדה, שאלטון ג'ון בכבודו ובעצמו הלחין וביצע. באשר למילים, היה אחראי לא אחר מאשר הפרטנר הראשון והטוב ביותר - "ברני טופין". ראוי לציין כי השיר הוא להיט הפופ הראשון של הצמד (שלימים נפרדו דרכיהם). אמנם זה היה הלהיט הראשון, אבל הוא כן הקפיץ לאלטון את הקריירה והושמע פעמים רבות ברדיו. 

Elvis Presley - Can't Help Falling In Love 

על השיר הזה, אנו יכולים להעיד שבוודאות שמעתם אותו לפחות פעם אחת בחייכם. אמנם במקור השיר אכן הוקלט על ידי הזמר אלביס פרסלי, אבל מה שלא כולם יודעים, הוא שהשיר הוקלט למען פסקול הסרט שלו שנקרא "הוואי הכחולה", בשנת 1961. נוסף לזה, הלחן של השיר, מבוסס למעשה על שיר צרפתי בשם "Plaisir d'Amour". תכלס, עצם העובדה שלשיר יש מקורות צרפתיים, זה רק מכניס אותנו לאווירה עוד יותר רומנטית.

 

John Lennon - Imagine

בחרנו בשיר שכולנו נזכרנו בו לא מזמן, בעקבות התזכורת של גל גדות. השיר, הושמע לראשונה בשנת 1971 כחלק מאלבום, לא אחר מאשר "Imagine". יש כאלו שיטענו שהשיר הזה הוא אפילו המוצלח ביותר בקריירת הסולו של לנון. בשיר עצמו, לנון מתאר עולם אחר, ללא דת, ללא גבולות וללא מלחמות. האמת היא שאין שיר שמעורר בנו תקווה יותר מאשר השיר הזה!

 
 
תגובות