זמן לחידוש: השירים שחודשו בתקופת הקורונה. צילומים: ערוץ היוטיוב של עומר אדם, artic.graphics ואינסטגרם @shirimaimon1

זמן לחידוש: השירים שחודשו בתקופת הקורונה

משבר הקורונה גרם לאמנים במוזיקה המקומית להיות יצירתיים, בין אם זה דרך שירים חדשים על המצב או צילום קליפים מהבית. כמו כן, הקורונה הביאה איתה גם לא מעט חידושים רשמיים של הזמרות והזמרים האהובים בישראל • אספנו עבורכם כמה מהבולטים!

תקופת הקורונה הביאה איתה המון עשייה מוזיקלית, בין אם זה חיבורים מיוחדים לתקופה, קאברים מעולים וגם לא מעט שירים ישנים שהחליטו לחדש. קבלו סיכום מיוחד!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

עומר אדם, משה פרץ וליאור נרקיס - "שירו של שפשף"

שלישיית העל המוזיקלית חברו יחד לחידוש מרגש ללהיט של מאיר בנאי והיו מבין הראשונים שהובילו את טרנד החידושים.

 

סטפן - "תראי מה עשית"

בין סינגל בינלאומי אחד לאחר, סטפן החליט להקליט שיר ברוח התקופה ולחדש את הלהיט של להקת "טיפקס" ("מה עשית?") ולשנות במעט את המילים בהתאם לרוח התקופה. על פניו נשמע שיר לבחורה, אך למעשה הוא הכי מדבר על הקורונה והבידוד שהיא הביאה איתה.

 

עומר אדם - "תפילה"

עוד חידוש של אדם הוא לשירה המרגש של עפרה חזה, שיר המדבר על תפילה לאלוהים שישמור עלינו ולא יעזוב, במיוחד בתקופה הזאת. בקליפ לשיר אדם שילב גם את אנשי הרפואה וכוחות הביטחון שעובדים מסביב לשעון כדי לדאוג לנו בתקופה.

 

סאבנימינל, גל מלכה, ים רפאלי, כיתריה, רן שפיר, גד אלבז והאולטראס - "ימים טובים"

התגייסו לחדש את הלהיט הנוסטלגי - "ימים טובים" של אורי רווח, בתוספת בתים חדשים שנכתבו על ידי קובי שמעוני, אלי פרץ ודיג'יי גל מלכה שגם אחראי על העיבוד וההפקה המוזיקלית העדכנית. החבורה מתפללת בשיר לחזור לשגרה העמוסה והימים הטובים בהם היינו לפני שגרת הקורונה ומציינים גם את היתרונות הגדולים שיש בתוך המצב הזה.

 

נופר סלמאן - "באושר ובעוני"

נופר בחרה להוציא את הקאבר לשיר "באושר ובעוני" בתקופת זו של נגיף הקורונה בעולם כדי להחזיר את הפרופורציות והערכה למה שכן יש לנו בימים אלו. כולנו שווים, כולם חיים באושר וגם בעוני ומתגעגעים למה שכבר אין אבל ישוב בקרוב.

 

שופטי ומתמודדי "הכוכב הבא" - "אוהב להיות בבית"

בפורמט "זום" ועם שלל כוכבים מוזיקליים גדולים (לצד התגליות החדשות של התוכנית) - שופטי ומתמודדי "הכוכב הבא" החליטו לאחד את כולם בלהיט של אריק אינשטיין ומיקי גבריאלוב. החבורה המוזיקלית התמקדה באופטימיות, כייפיות ושמחה המאפיינת אותם ודווקא נהנים להיות בבית.

 

רותם כהן - תתארו לכם

גם שלמה ארצי זוכה לכבוד ברשימה והפעם מצד הכוכב הישראלי הכי לטיני שיש לנו. במיוחד בתקופה הזאת הכי מתבקש לתאר עולם יפה פחות עצוב ממה שהוא ככה. לא?

 

שרית חדד - שמש

אתגר הזמרים ללא ספק היה חלק בלתי נפרד מהתקופה. רק נזכיר שאת האתגר החל עומר אדם ובמסגרתו כל אמן מוזיקלי צריך לשיר להיט של זמר/ת שהוא מעוניין לאתגר. באחד הפעמים האתגר הגיע אל שרית חדד שהחליטה להעביר לחנן בן ארי כשהיא ביצע את "שמש". חדד נהנתה מהביצוע ומהתגובות והחליטה לשחררו באופן רשמי.

 

קטריקס ו-youngest - "חייבת למות עליי"

השיר המפתיע ברשימה הוא של קטריקס ו'יאנגסט' שהחליטו לשכתב מחדש את "את חייבת למות עליי", להיט שבמקור שייך ללהקת הבנות האהובה "חמסה". החידוש די הזכיר לנו את השנים 2005-2009 בה היה מעין פינג פונג בין בנים לבנות בשירים שדיברו זה על זה. בין הדוגמאות הבולטות של אותה התקופה היה אפשר למצוא את רוני דואני "עונה" ללהיט של צמד "הישראלים" ("תזיזי את הישבן") ומשחררת סינגל נגדי וכועס בשם "תזיז את הישבן" או כמו "אל תשחק איתי" שיצא גם בגרסה נגדית בשם "אל תשחקי איתי" אותו ביצעו הצמד "אקסום".

 

 

תגובות