חוגגים עשור: האבולוציה של להקת 1D. צילום: gettyimages.ilStephen Lovekin

חוגגים עשור: האבולוציה של להקת 1D

להקת וואן דיירקשן חוגגת עשר שנים להקמתה ולכן החלטנו לצאת בפרויקט מיוחד לכבוד חגיגות העשור. והיום - האבולוציה של להקת וואן דיירקשן

איך להקת וואן דיירקשן הפכה מחמישה נערים שאוחדו ללהקה באקס פקטור, לאחת הלהקות הכי מצליחות בעולם? קבלו את האבולוציה של הלהקה המצליחה.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

אקס פקטור

בשנת 2010 החליטו שופטי אקס פקטור הבריטי לאחד חמישה מתמודדים ביחד ללהקה, הארי סטיילס, ליאם פיין, נייל הורן, לואי טומלינסון וזאין מאליק הפכו ברגע אחד מחמישה זמרי סולו ללהקה. מי שבחר את שם הלהקה הוא לא אחר מאשר סטיילס. בתחרות עצמה הלהקה לא זכתה, אך הגיעה למקום השלישי והמכובד. במהלך העונה באקס פקטור החלה קהילת מעריצות ברחבי בריטניה, לאחר שנגמרה העונה באקס פקטור קהילת המעריצות החלו לפרסם את הלהקה בטוויטר וכך התחיל טרנד עולמי על הלהקה, במהרה החל קהל המעריצים לגדול לכל רחבי העולם.

 

אלבום ראשון

בשנת 2011 הם שחררו את האלבום הראשון "Up All Night" שלהם שזכה להצלחה מטורפת מסביב לעולם, שירים מהאלבום הפכו ללהיטים, האלבום הגיע למקום ראשון בקניות ברחבי בריטניה. סיבוב ההופעות הראשון שלהם עם האלבום חצה את גבולות בריטניה וכלל גם את ארצות הברית, קנדה, ניו זילנד ומדינות נבחרות באירופה. הלהקה החלה לייצב את עצמם בתעשיית המוזיקה והתפתחו מוזיקלית ואישית. במהלך סיבוב ההופעות הלהקה הקליטה את אלבומה השני.

 

אלבום שני

בשנת 2012 הלהקה שיחררה את אלבומם השני "Take Me Home", השירים מהאלבום הפכו ללהיטים יותר גדולים וכמובן הצלחה יותר גדולה ללהקה. סיבוב ההופעות עם אלבום זה כלל 123 הופעות ברחבי העולם. הלהקה הפכה להיות חזקה ועוצמתית הרבה יותר, קהילת המעריצים הפכה למשהו שלא ניראה כמותו. הלהקה עשתה את הבלתי יאומן ורק שנתיים לאחר הקמתה שברה שיאים גדולים במוזיקה העולמית. עם ההצלחה מוזיקלית האדירה החלו גם רכילויות רבות על הלהקה אך שום דבר לא עצר אותם.

 

אלבום שלישי וסרט דוקומנטרי

באותה השנה שיצא הסרט הדוקומנטרי על הלהקה לבתי הקולנוע ברחבי העולם גם יצא האלבום השלישי שלהם. שגם אותו הקליטו במהלך סיבוב ההופעות שלהם. האלבום השלישי "Midnight Memories", הגדיל את כמות המעריצים בכמות מטורפת, הביא ללהקה פרסים רבים ובעיקר ביגר אותם. השירים באלבום הזה נכתבו בעיקר ביחד עם חברי הלהקה, עם התבגרו והחלו לקחת חלק ממשי ביצירת המוזיקה ומרגישים את זה בשירים באלבום. סיבוב ההופעות באלבום הזה היה מיוחד במינו, סיבוב איצטדיונים ענק בכל רחבי העולם אשר שבר שיאים רבים. בתקופת האלבום השלישי של הלהקה אנשים הבינו כי מדובר בזמן היסטורי, לא הייתה עוד להקה שעשתה דבר כזה בעולם המוזיקה.

 

אלבום רביעי ועזיבתו של זאין מאליק

לאחר ההצלחה המטורפת של האלבום השלישי הלהקה חזרה בשנת 2014 עם האלבום הרביעי שנקרא "Four". האלבום הזה מעט שונה מהאלבום השלישי דבר שהראה ניגודיות מטורפת מצד הלהקה. צד יותר פגיע ואפל מהשירים השמחים באלבום השלישי. כל סינגל שהלהקה הוציאה המשיך לככב בראשי המצעדים, הלהקה המשיכה להכתיב טרנדים מוזיקלים ואופנתיים ברחבי העולם. סיבובי ההופעות רק הצליחו וגדלו. אך בתאריך 25 במרץ 2015 חבר הלהקה זאין מאליק הודיע כי הוא עוזב באמצע סיבוב ההופעות הגדול שלהם. מאליק הודיע כי הבריאות הנפשית שלו חשובה לו מאוד וזה שהוא בלהקה מאוד פוגע בו אישית. הארי, נייל, ליאם ולואי המשיכו את סיבוב ההופעות ללא זאין וכך גם הקליטו את האלבום החמישי ללא החבר החמישי בלהקה.

 

אלבום חמישי והודעה על "הפסקה"

את הסינגל הראשון של האלבום החמישי שלהם הם הוציאו בהפתעה מוחלטת. השיר "Drag Me Down" היה שונה ממה שהלהקה הוציאה בעבר וגם הוא זכה להצלחה גדולה. הקליפ הייחודי שצולם בחברת החלל "נסה" היה ייחודי וחדשני. האלבום החמישי "Made in the AM", כלל רשימת שירים מגוונת וייחודית, השירים נכתבו ביחידים על ידי חברי הלהקה או כולם ביחד, היה ניתן לשמוע את הפן האישי של כל אחד ואחד. עם יציאת האלבום פורסם כי בשנת 2016 הלהקה תצא להפסקה של 18 חודשים שכמובן לא חזרה ממנה. הלהקה הופיעו את ההופעה האחרונה שלהם בגמר האקס פקטור הבריטי, יש שיגידו שמדובר בסגירת מעגל. הם שרו את השיר שלהם "History" שמיועד למעריצים ולהיסטוריה שהלהקה עשתה.

 

עם המוזיקה שהלהקה הוציאה כל שנה ושנה והסגנונות שהתבגרו ניתן לראות טוב מאוד כי מדובר בחבורת בנים איכותיים אשר הגשימו את החלום שלהם. הם הגיעו ביחידים מערים קטנות ברחבי אנגליה ואיירלנד וביחד הפכו ללהקה משפיעה, להקה שנתנה תקווה ואמונה למעריצות רבות מסביב לעולם. להקה, שגם לאחר כמעט 5 שנים שהם לא ביחד הם ממשיכים ליצור גלים חדשים של מעריצים ולהישאר רלוונטים.

 

 

 

תגובות