מעבר לציפיות: אריאנה גרנדה מדברת על הזוגיות באלבום חדש. צילום מסך מהקליפ

מעבר לציפיות: אריאנה גרנדה מדברת על הזוגיות באלבום חדש

באפריל האחרון דיווחה אריאנה גרנדה שתחזור עם מוזיקה חדשה לגמרי וזה קרה! בשישי האחרון שחררה את אלבומה החדש "Positions". זוגיות, פחדים וכל החוויות שלה - ב-14 שירים חדשים ומסקרנים, הכוללים שיתופי פעולה מיוחדים • ביקורת אלבום

אריאנה גרנדה שיחררה אלבום חדש ומסקרן במיוחד בסוף השבוע האחרון. מה שחבנו עליו? ביקורת אלבום.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

השיר הראשון הוא "Shut Up" שפותח את האלבום בצורה מושלמת עם קצב מדהים, שונה ואפילו עוקצני במיוחד. למרות שכבר שמענו בעבר שירים קצביים באלבומיה הקודמים ובעיקר בסינגלים של גרנדה, ב-"Shut Up"  אריאנה לא מתנצלת. אחרי שקיבלנו בשנה שעברה את האלבום "Thank U, Next" השיר הפותח בעצם ממשיך אותו ומתייחס לסינגל המצליח "7 Rings" כאשר היא מדמה את השופינג לתרפיה נפשית. כמו כן, בשיר היא גם מדברת על הביקורות שהיא מקבלת באופן קבוע מההייטרים ומבקשת מהם פשוט "לשתוק". זו לא הפעם הראשונה שאנו רואים את גרנדה מגיבה להייטרים, כיוון שעשתה זאת בטוויטר וברשתות החברתיות בעבר. אך כעת, היא בוחרת להקדיש את השיר הראשון באלבום בדיוק לנושא הזה.

 

השיר הבא הוא "34+35" שלדעתנו לגמרי הולך להיות הלהיט הבא. לפני כשבוע שחררה גרנדה את הסינגל המוביל של האלבום ביחד עם קליפ מעצים וכעת, היא חוזרת עם קליפ ליריקס לשיר השני באלבום. מיוחד לא פחות מקודמיו וקצת מזכיר לנו את הקליפ של "Quit" בגרסה פחות צבעונית.

השיר השלישי ברשימה הוא הדואט הראשון שאנחנו זוכים לשמוע מאז שיתוף הפעולה הבלתי נשכח עם ג'סטין ביבר וליידי גאגא. הפעם הוא עם לא אחרת מאשר דוג'ה קאט. קאט מבצעת קטע ראפ מהמם שמגיע לקראת סוף השיר ומשתלב באופן מושלם עם קולה של אריאנה. שיתוף הפעולה של גרנדה וקאט היה מתבקש, לאור שיתופי הפעולה שנראו בעבר והוכיחו את עצמם כמוצלחים. 

 

"Just Like Magic" הוא אחד השירים הקסומים והחמודים שיצא לנו לשמוע ב-2020. בשיר זה מספרת גרנדה על מערכת היחסים שלה עם בן זוגה הנוכחי, דלטון גומז, ועל איך שהיא מרגישה שהכל כל כך קסום. היא מדברת על היום שלה, תהליך הכתיבה והעבודה הקשה על האלבום בשיר מלא בכוח נשי. גרנדה מספרת שהיא כותבת "מכתבים לגן עדן", כלומר, לאקס מאק מילר שנפטר לפני כשנתיים ואוזכר גם באלבומיה הקודמים. גרנדה מספרת שהיא עייפה ממערכות יחסים רעילות ובטוחה שמערכת היחסים הנוכחית אינה כזאת.

שיתוף פעולה נוסף שמופיע באלבום הוא עם "דה וויקנד" ושמו "Off The Table". בשיר בסגנון 'R and B' היא מניחה את כל הקלפים על השולחן ופותחת את השיר בתהייה: האם תוכל לאהוב מישהו כמו שאהבה פעם? כנראה שגם כאן מדובר על האקס המנוח מילר. בשיר מרגש חושפת גרנדה את רגשותיה ואת הפחדים שלה במערכות יחסים. 

השיר השישי הוא "Six Thirty" אשר עוסק בשעה בה השמש שוקעת ומתקשר באופן מדהים לעונת הסתיו. היא תוהה האם בן זוגה שנמצא לצידה בשעות אלו ישוב אליה בחזרה גם ביום שאחרי?

 

האלבום "Positions" רווי בשיתופי פעולה מיוחדים ובלתי צפויים. שיתוף הפעולה האחרון הוא עם Ty Dolla Sign שנמצא בדיוק במרכז האלבום. גם כאן ישנה התייחסות לעברה של אריאנה, היא מספרת על כמה שהזוגיות עושה לה טוב מבחינה נפשית וגורמת לה לשכוח את הכאב, לאחר שלא חשבה שתרגיש כך שוב. היא מתקשה להאמין שזו המציאות.

השיר הבא באלבום הוא ללא ספק השיר הכי מסקרן שנראה. פעם נוספת גרנדה בוחרת להביא לנו שיר חשוף בשם "My Hair". רק משם השיר כבר אפשר לשער מה יהיה הנושא שלו. כזכור, לרוב נראה את גרנדה בתסרוקת הפוני טייל האופיינית והאייקונית שלה. רק בשנה האחרונה החליטה לשתף את מעריצים ברחבי העולם בתמונות עם שיערה הטבעי, מה שהביא עמו לא מעט תגובות חיוביות. כל זה רק גרם לשיר להיות עוד יותר מרגש. דווקא כאן, בשיר שכנראה מופנה לבן זוגה דלטון, גרנדה נותנת לו את האישור להיות קרוב אליה ולמה שנתפס כהכי אינטימי בעיניה והיה מוסתר מהקהל עד כה - השיער שלה.

בדומה לסינגל "Positions" היא מספרת שתהיה מוכנה להיחשף נפשית בפניו, היא מבקשת שלא יפחד ולמרות שהיא בדרך כלל לא עושה זאת, הפעם היא כן תיחשף בפניו. למרות זאת, השיר עדיין מאוד מהנה ומיוחד בפני עצמו, בשונה ממה שאנחנו מכירים, "My Hair" משלב מוזיקה עדכנית עם רפרנסים לסגנון הג'ז עם ווקאלס מהפנטים בתחילתו.

© אינסטגרם

אחריו מגיע "Nasty" אליו כבר קיבלנו הצצה לפני כשבועיים. "Nasty" הוא היחיד מלבד "Positions" ששמענו ממנו טיזר שרק גרם לנו להיות עוד יותר נרגשים לקראת האלבום בשבועיים האחרונים. ובצדק! "Nasty" מציג לנו צד יותר רגוע ובוגר בגרנדה. לאו דווקא הווקאלס אליהם אנחנו רגילים מהסינגלים, אך עדיין עם פזמון ממכר וכיפי. 

© צילום מהקליפ, ערוץ היוטיוב של Ariana Grande

בשיר "West side" היא מבקשת להיות האהובה ביותר, להגיע לצד הדרומי של העיר ניו יורק, אך למרות זאת היא רוצה לוודא שהאהבה שיש בינה ובין בן זוגה כנה ונכונה בשבילה. לאחר שטענה בשיר "Off the table" כי מאסה במערכות יחסים חסרות משמעות ורעילות. האמת היא שכאן כבר הרגשנו שהמסרים בכל השירים כבר די חוזרים עליהם, אף כי את הלחן והשיר עצמו כן אהבנו... גם "Love Language" מדבר על הקרבה בין אריאנה ודלטון ועל איך שהיא מרגישה בטוחה כשהיא לצידו. יש כאן איזכור גם למותג גיבנאצ'י, עמו עבדה אריאנה בשיר "Boyfriend" והפכה לפרזנטורית שלהם. מדובר במותג יקר, לכן משתמשת בו במטרה לתאר את הייחוד בזוגיות.

Positions, שיר הנושא של האלבום, עוסק באישה שיכולה להיות במעמד גבוה ובו זמנית גם במערכת יחסים טובה, כמו גם בעובדה שתעשה הכל על מנת לשמור על הזוגיות מהנה למרות הקריירה. השיר "Obvious" בדומה לשירים אחרים באלבום גם הוא שיר מאוד עמוק, בו טוענת גרנדה שהרגשות שלה ושל דלטון אחד כלפי השנייה אינם מובנים מאליהם, אבל היא בוחרת לדבר על מה שהיא מרגישה. גם בשיר הזה הרגשנו שכבר מיצינו את תכלית השיר ואת המסרים ההולכים ונשנים.

 

השיר האחרון, אך ממש לא מאכזב באלבום הוא - "POV". השם נלקח מעולם הקולנוע (שהפך גם למילת טרנד בטיקטוק) ומציג נקודת מבט אישית וזה בהחלט משקף את השיר. "POV" מרגש ואמוציונלי בטירוף. אריאנה שרה על איך שהיא נראת בעיני אחרים, איך שהם רואים אותה בעיניים שלהם ועל כמה שהיא רוצה לראות את עצמה גם כך. ברפרנס לשיר השישי באלבום, היא מבקשת לאהוב את עצמה למרות כל הפגמים. "POV" מוכיח שגרנדה אינה רק כוכבת וזמרת אדירה, אלא גם יוצרת מוכשרת. בשיר הזה למשל, הרגשנו חידוש, הן במסר והן במילים.

 

לסיכום, האלבום השישי עלה על כל הציפיות שלנו ולגמרי הולך להיות אחד האלבומים הזכורים והאהובים של שנת 2020, אם כי לא היה איזה צד חדש ממש בגרנדה, פשוט המשכנו לקבל את מה שהוכיח את עצמו עכשיו. הוא בוגר יותר מהאלבומים הקודמים וכך גם פונה לקהל הבוגר של אריאנה. אלבום מהנה, עמוק ומרגש בו זמנית, כזה שממשיך באופן ישיר את אלבומה החמישי. במילה אחת? מהמם!

תגובות