מורשת רבין: השירים שמחכים לאהבת חינם ועולם טוב יותר. gettyimages

מורשת רבין: השירים שמחכים לאהבת חינם ועולם טוב יותר

היום (ה'), אנו מציינים את יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל אשר נרצח בשל חילוקי דעה פוליטיים ושנאת חינם, ולכן החלטנו לאסוף לכם את השירים שעוסקים באהבת חינם וברצון לעולם טוב יותר, כדי להדגיש את מורשתו של רבין

יום הזיכרון ה-25 להירצחו של יצחק רבין ז"ל, מי שהיה ראש הממשלה שלנו, מצויין היום (ה'). רבין נרצח על ידי יגאל עמיר בגלל דעותיו הפוליטיות. הרצח הזה גרם לנו לחשוב על שנאת החינם הרבה ששוררת במדינה שלנו, על אף שעברו מאז 25 שנה - ואולי בדיוק בגלל זה. דרך מעולה כדי שנתחיל להתעסק בטוב ובאהבה היא המוזיקה. החלטנו להביא לכם כמה שירים המראים את הצד היפה של העולם - אהבת החינם.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הארי סטיילס - Treat People With Kindness

איך אפשר שלא להתחיל עם השיר המיוחד הזה? הוא נכתב על ידי הארי סטיילס והוא חלק מהאלבום שלו "Fine Line". בשיר הארי מספר על העולם המתוקן שלו. מקום שבו נוכל להתייחס לאנשים באדיבות וטוב לב. הוא מספר על עולם שבו כולם מתנהגים בכבוד אחד לשני וכולם מרגישים בו טוב. שם השיר (שפירושו להתייחס לאנשים באדיבות) הפך למוטו של המון אנשים שמנסים להתנהג ככה ולהפיץ את אהבת החינם שלהם.

 

עילי בוטנר ורן דנקר - שווים

השיר המפורסם הוא חלק מהאלבום "שווים" של עילי בוטנר (שגם כתב והלחין את השיר). הוא מדבר על התקווה שיבוא יום וכולם יהיו שווים. ללא הבדל של דת, גזע או מין. הם שרים שם על ההרמוניה בין נחל לים - ועל כך ששניהם יוכלו לזרום ביחד ובכך להיות שווים. השיר זכה להרבה אהדה ואהבה מהקהל ומשתמשים בו להצגות וטקסים רבים. הלוואי ויגיע היום ונבין שכולנו שווים, גם כאשר הדעות שלנו שונות לחלוטין.

 

יוסף נטיב - לאהוב בחינם

השיר "לאהוב בחינם" מדבר על אהבת החינם וכמה שהיא מביאה טוב. הוא מדבר על כמה מילה אחת טובה יכולה למלא הרגשה טובה של בן אדם והוא מקווה שיום אחד נוכל לעצור הכל ולהצליח לאהוב בחינם. השיר אומר לנו להיות סבלנים וסובלניים כלפי כולם ולדעת להכיל גם את האחר. את השיר הזה כתב והלחין יוסף נטיב ואנחנו לגמרי לקחנו ממנו השראה!

 

הביטלס - Let it be

השיר לוקח חלק מהאלבום האחרון של להקת "הביטלס". הם שרים על כך שפול מקרטני היה קטן, הוא היה קורא לאמו אך היא תמיד ענתה לו בתשובה "שיהיה". במהלך כל השיר, מתארים מצבים שונים אך בסוף כל משפט הם חוזרים על זה. השיר צבר הצלחה רבה ואפילו בהשראתו יצרה נעמי שמר את השיר המפורסם "לו יהי".

 

שלמה ארצי - תתארו לכם

גם השיר הזה מתאר מצב שבו העולם היה שונה ומתוקן. בכל תחילת בית, הוא מתחיל עם "תתארו לכם" ואז מספר על מצב שאנחנו יכולים לחלום עליו. השיר הוא חלק מהאלבום "שפויים" וכתב אותו שלמה ארצי. הלהיט האופטימי מפציע בהמון טקסים והפך להיות קלאסיקה מושלמת. עכשיו, תתארו לכם איזה עולם יפה היה יכול להיות אם רק היינו אוהבים קצת יותר ושונאים קצת פחות. 

 

צ'ארלי פות' וג'יימס טיילור - Change

השיר מדבר על הנואשות הזו לשינוי ושם הוא שואל למה אנחנו בעצם לא יכולים להסתדר אחד עם השניה? איך אנחנו יכולים להתקרב אחד לשניה ללא השינוי הזה? הסינגל אומר שאנחנו פשוט יכולים לאהוב את כולם ובכך לייצר את השינוי. האמת שהוא צודק! די - הגיע הזמן לפזר הרבה הרבה אהבת חינם בעולם. היא הרי בחינם, לא?

 

גלי עטרי וחלב ודבש - הללויה

השיר הזה דווקא מדבר על הדברים הטובים שבעולם ואפילו מדגיש את הדברים האלה. השיר הביא לישראל את הזכייה השנייה ברציפות באירוויזיון (1979) והפך להמנון קסום ועולמי. בשנת 2018, עדן בן זקן הקליטה גרסה מחודשת לשיר לכבוד חגיגות ה-70 לישראל. גם השנה, בגלל ביטולו של האירוויזיון והפקת משדר חלופי, גלי עטרי הוציאה גרסה בשיתוף ילדים ששרו בעברית, אנגלית והולנדית - מה שחיזק את מעמד ההתרגשות, האיחוד והאחווה שחווינו בכל פעם ששמענו אותו.

 

אמיר דדון ושולי רנד - בין קודש לחול

אמיר דדון ושולי רנד ביחד (חילוני וחרדי) זה כבר מיוחד בפני עצמו. המפגש בין העולמות החילונים והחרדים ריגש הרבה אנשים וגם אותם. דדון סיפר שילד חרדי ניגש אליו והתחיל לשיר לו את השיר וזה ממש גרם לו לבכות. הקבלה בין העולמות יוצר משהו יפה ושלם ולכן השיר צבר כל כך הרבה הצלחה. אהבת חינם שלא תלויה בדבר ומתבססת על כך שבסופו של יום - כולנו בני אדם.

 

הביטלס - All you need is love

כל מה שאתה צריך זו אהבה - שם השיר אומר הכל. הביטלס רצו להראות מסר אל העולם שאומר שאהבה היא הכל. כשג'ון לנון נשאל על הלהיט הוא ענה: "אני מקדיש את האמנות שלי לשינוי". אז בואו גם אנחנו, נקדיש מעצמנו, אפילו מעט, כדי לעשות טוב יותר בעולם, להכיל, לקבל דעות שונות, לא לשפוט את האחר, להבין את השוני ובעיקר - לאהוב. פשוט לאהוב.

תגובות